Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Alonso a pénteki király a Hungaroringen

A csütörtöki bemelegítő nap után pénteken már a lóerők játszották a főszerepet a 22. Magyar Nagydíjon. Az első napi két szabadedzés tartogatott néhány meglepetést, de az igazi csata csak ma kezdődik az időmérő edzéssel és folytatódik majd vasárnap a versennyel.
Megérte pénteken korán kelni a Forma–1 rajongóinak. Bár a nagyok csak délelőtt 10 órakor gördültek a ringre, a felvezetés szó szerint legendásra sikerült.

Kísérő programok

A Forma–1-versenyeken már megszokott, hogy a száguldozás szüneteiben egyéb kategóriák legjobbjai mérik össze tudásukat. A junior kategória, a GP2 és a már szintén hagyományos Porsche-szuperkupa mellett időutazás színesítette a programot. A '60-as, '70-es, '80-as évek legjobb Forma–1-es autóiba újból életet lehelő Forma–1 GP Legends versenyautói között feltűnt például a Tyrrel 6 kerekű (2 hátul, 4 elöl) gépcsodája, valamint itt volt a legendás MP4-es, azaz Niki Lauda McLaren csodája a 80-as évekből. A száguldás ebben a kategóriában nem jellemző, azonban mindenképpen rendkívüli élmény menet közben figyelni az eddig csak képeken vagy kiállításokon látott gépeket.

Színkavalkád

A szürkeség nem jellemző a száguldó cirkusz világára és a színkavalkáddal a nézők is megpróbálnak lépést tartani. Mivel igazi rajongó nem képzelhető el valamilyen csapathoz, vagy versenyzőhöz köthető relikvia nélkül, az egyik legjobb üzlet ezeknek az árusítása.

Egekbe szökő árak

Az árak nem minden esetben tükrözik a hétköznapi valóságot. Ha valaki anyagi szempontokat figyelembe véve szeretne szurkolni valakinek, akkor szóba sem jöhetnek az igazi sztárok. A Super Aguri csapatsapkája ugyanis már 4000 forintért a fejünkre kerülhet, míg hasonló fejfedő McLaren vagy Ferrari színekben 8-9 ezer forint. Természetesen tetőtől talpig beöltözhetünk mondjuk Alonsónak, viszont ebben az esetben közel 300 ezer forintot spóroljunk össze, mivel a McLaren csapat hivatalos esőkabátja például 76 ezer forintért vásárolható meg.

Persze azokra is gondoltak, akik kevesebb pénzt szánnak az emléktárgyak beszerzésére. Kulcstartó, kitűző vagy éppen egy toll már 500 forintért hazavihető.

Aki pedig esetleg nem ragaszkodik az idei év újdonságaihoz, az a pálya környékén már 2-3 ezer forintért az előző évek kollekciójából bármilyen sapkát beszerezhet. Aki azt gondolná, hogy itt ingyen semmit nem adnak, az téved: a csapatok nézőtéri standjáról nem egy helyen rendkívül jó minőségű és kimondottan tetszetős poszterekkel térhetünk haza és még csak fizetnünk sem kell érte.

Magyarok hideg élelemmel érkeznek

Mivel tulajdonképpen egész napos programról van szó, elképzelhetetlen, hogy valaki étlen-szomjan átvészeljen egy-egy napot a Ringen. Évek óta tartja magát az a tétel, mely szerint, míg a magyar Forma–1-rajongó több napi hideg élelemmel felszerelkezve érkezik a pályára, addig külföldi társa egy pénztárcával a zsebében indul el szurkolni. Bár a jó tíz évvel ezelőtti magyarok számára szinte megfizethetetlen árak közelebb kerültek a honi realitáshoz, azért még mindig emelt áron dolgoznak a helyi büfések. Sört 500 forint alatt nem találni, míg egy átlagos szendvics is 400 forintnál kezdődik.

Csodás környezet

Egy azonban biztos: a szurkolók ritka szép környezetben töltik idejüket. A Hungaroring aszfaltcsíkja a mogyoródi dombok ölelésében a régi stílusú pályákat idézi. Ráadásul a drukkerek a lejtőkön ülve szinte mindenhonnan szabad szemmel is figyelemmel követhetik az eseményeket. No és persze a panoráma sem utolsó. Háttérben a Börzsöny, előtérben néhány hamisítatlan magyar falu, közte a mogyoródi gömb alakú ezüstvíztornya. A hidroglóbusz az utóbbi 21 évben mindig megjelent valamilyen képen, előtérben egy éppen a pályán köröző versenyautóval. A külföldi vendégek ilyen környezetben biztosan nem az árakkal törődnek elsősorban.

A lengyel szurkolóknak pénteken délelőtt semmi nem volt drága. Robert Kubica pedig akár részesedést is kérhetne a helyi vendéglátósoktól az extra haszonért. A BMW Sauber pilótája egy éve pont a Hungaroringen debütált a száguldó cirkusz mezőnyében és ezt egy apró sikerrel ünnepelte: megnyerte a délelőtti szabad edzést Massa és Räikkönen előtt, a lengyel szurkolók legnagyobb örömére. A két McLaren Alonso és Hamilton sorrendben csak a 4. és 5. helyen értek célba.

Délutánra némiképpen helyre állt a rend, Alonso megnyerte a pénteki napot összesítésben, meglepő azonban a finn Kovalainen eredménye, aki második helyre kormányozta Renault-ját. A másik McLarenben a vb-éllovas Hamilton a harmadik helyen zárt, míg a két Ferrari kissé visszafogott teljesítményt produkálva az 5. és 6. helyen fejezte be az első napot, Räikkönen, Massa sorrendben. Az edzés utolsó perceiben eleredő eső bár nagy gondot nem okozott, ahhoz épp elég volt, hogy előbb Hamilton a sóderágyba csússzon, majd néhány méterrel arrébb Massa a célegyenes bevezetőjében csináljon egy piruettet.

Vendég a Pick Szeged

Ezek az eredmények, ahogy a sportban mondani szokás, csak tájékoztató jellegűek, az igazi show majd ma délután kezdődik az időmérő edzéssel. Egy biztos: a Red Bull Racing vendégeként pályára érkező Pick Szeged-játékosok egy percig sem fognak unatkozni, mint ahogy azok sem, akik akár a helyszínen, akár a televízióban figyelemmel kísérik a versenyt.

Kibédi Péter

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Janics Natasa hajója suhant a vízen

Hat nap múlva megkezdődik Németországban, Duisburgban a felnőtt kajak-kenu világbajnokság. A jövő… Tovább olvasom