Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Dél-amerikaivá vált a Dakar-rali - ma elstartol

Ma Argentína fővárosából, Buenos Airesből elstartol a 31. Dakar-rali. Eddig Afrikában dübörögtek az autók, a motorok, a kamionok, de a tavalyi verseny terrorfenyegetettség miatti elmaradása arra késztette a szervezőket, hogy a viadalt Dél-Amerikába vigyék.

Ugyanaz a kaland, csak éppen új helyszínen – ez akár a mottója is lehetne az idei Dakar-ralinak, amely az idén nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában zajlik, úgyhogy a csapatok két-három nappal a rajt előtt nem valamelyik európai nagyvárosban gyülekeztek, hanem Argentínában, közelebbről is Buenos Airesben. Az időigényes technikai ellenőrzésen a legtöbbjük már túl volt (november végén Le Havre-ban megtették), mostanra „csak" az adminisztratív ellenőrzés maradt. Azért ezzel is eltelt néhány óra – csak hogy újév napján se unatkozzanak a versenyzők. Nem mintha ez a veszély fenyegetett volna…

Dűnék, puha homok, határtalan utak, helyek, egyszóval minden, ami csak kell ahhoz, hogy a versenyzők egyetlen percre sem feledkezzenek meg arról, hogy a Buenos Aires-i cél elérése január 17-én nem lesz egy könnyű menet. Patagónia síkságai, az Atacama-sivatag és az Andok hegyei közötti utak, a délvidéki nyár hevében, tökéletes környezetet teremtenek a pilóták eltökéltségének bizonyítására a 2009-es Dakaron.

Mától Dél-Amerikában repeszt a Dakar-rali mezőnye.
Mától Dél-Amerikában repeszt a Dakar-rali mezőnye.
Fotó: MTI

És sokan felvették a kesztyűt. A mai reggelen 43 ország 530 csapata képviselteti majd magát, s indul útnak Buenos Airesből: 230 motoros, 30 kvad, 188 autó és 82 kamion. A dél-amerikai Dakar adatai egyedülállóak. És ezenfelül elmondható, hogy, a világ ralicsapatainak elitje méri össze erejét ezen az új és ismeretlen vidéken. A Mitsubishi címe most szabad préda a legnagyobb riválisok, mint a Volkswagen, BMW és a Team Gordon számára.

Magyar indulók

A Dakar 2009-en is lesz nekünk, magyaroknak kiknek szorítanunk. Palik László (Opel), Szalay Balázs (Nissan), valamint Liszi László (Mitsubishi) az autósok, Dézsi János (KTM) a motorosok, míg Darázsi Zsolt (MAN) és Szaller Zoltán (MAN) a kamionosok versenyében indul.

Természetesen nagy reményekről nem beszélhetünk, esetleg Palik Lászlóéktól és Szalay Balázséktól várható, hogy megközelítik a gyári versenyzőket.

A T2-ben megtaláljuk a Toyotát és a Nissant, akik a hőn áhított győzelem reményében indulnak. A kétkerekűek között a KTM erőteljesen igyekszik megőrizni dominanciáját.

Természetesen a legjobb kamioncsapatok is képviseltetik magukat, a Kamaz, a Tatra, a Hino, a Mercedes és a Ginaf is ott lesz, és megpróbálják megszerezni a címvédő Mantól az első helyet. Argentína és Chile tökéletes hely a mindig is a kalandokat kedvelő Dakar versenyzőknek.

A mostani kivételes verseny grandiózus helyszínein új horizontok felfedezésére lesz lehetőségük.

A Dakar 2009 résztvevőinek lelkesedése óriási visszhangra talál az argentinok és a chileiek körében, akik nagyon várják az eseményt. A verseny egész Dél-Amerikában népszerű, kifejezetten kedvelik az autóversenyeket és a kalandokat. A Dakar ötvözi mindezt, a felfedezés és az ismeretlen megismerésének vágyával csábítja a versenyzőket és a rajongókat. Átkelve az óceánon a rali készen áll egy hamisítatlan élmény megélésére. Száz százalék Dakar.

Részletes útvonal

Az idei viadal 9574 kilométeres lesz, ebből 5652 km a gyorsasági szakaszok hossza.

1. szakasz, ma: Buenos Aires–Santa Rosa (össztáv: 733 km, gyorsasági: 371 km).
2. szakasz, január 4.: Santa Rosa–Puerto Madryn (837, 237 km).
3. szakasz, január 5.: Puerto Madryn–Jacobacci (694, 616 km).
4. szakasz, január 6.: Jacobacci–Neuquen (488, 459 km).
5. szakasz, január 7.: Neuquen–San Rafael (763, 506 km).
6. szakasz, január 8.: San Rafael–Mendoza (625, 395 km).
7. szakasz, január 9.: Mendoza–Velparaiso (816, 419 km).

Január 10.: PIHENŐNAP.

8. szakasz, január 11.: Velparaiso–La Serena (652, 294 km).
9. szakasz, január 12.: La Serena–Copiapo (537, 449 km).
10. szakasz, január 13.: Copiapo–Copiapo (686, 666 km).
11. szakasz, január 14.: Copiapo–Fiambala (680, 215 km).
12. szakasz, január 15.: Fiambala–La Rioja (518, 253 km).
13. szakasz, január 16.: La Rioja–Cordoba (753, 545 km).
14. szakasz, január 17.: Cordoba–Buenos Aires (792, 227 km).

Olvasóink írták

  • 4. Indian 2009. január 06. 19:55
    „Polgár mondja a tutit!”
  • 3. polgár 2009. január 06. 00:52
    „Szerintem a Dakar mára már fogalommá vált, és már az sem kell feltétlenül hozzá, hogy tényleg Dakar városa legyen a végállomás.
    Másfelől meg ezzel is jelzik, hogy nem szándékoznak véglegesen Dél-Amerikába költözni, ez csak ideiglenes állapot.”
  • 2. spori77 2009. január 04. 18:53
    „Reklám értéke van a dolognak.Ha még emlékszünk Párizs-Dakar volt a neve még pár éve is,pedig már akkor sem a Francia fővárosból indult a rali. Sőt, Dakar-t sem érintették minden évben.”
  • 1. méltatlankodó 2009. január 03. 11:23
    „Akkor ez Dakar rali, vagy Buenos Aires rali? Dakar rali nekem azt jelenti, hogy Dakar a célállomás. Eddig azt hittem, hogy a Szatymaz-Dakar csak a helyiek idióta elnevezése, de úgy látom ez nem így van. Ilyen alapon lehetne budapesti Le Mans versenyt tartani, Magyarországon megtartani a Tour de France-ot, vagy épp Újfehértón rendezni a balatoni átúszást.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az ötödik arany csábítása - interjú Kiss Zsolttal

Kiss Zsolt 2003 óta erősíti a magyarkupa-címvédő Paks együttesét. A Szedeák egykori kosarasa korábban volt a bajnoki döntő legértékesebb játékosa, csapatával nyert két NB I- es és két magyarkupa-aranyat, nem csoda, hogy igazi közönségkedvenc az Atomvárosban. Tovább olvasom