Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

F1: izgalmak cirkusza

Négy világbajnok, egy visszatérő legenda, három új csapat, öt új pilóta, új pontozás, új szabályok – alighanem minden idők egyik legizgalmasabb Forma–1-es idénye kezdődik el vasárnap a Szahírban megrendezendő Bahreini Nagydíjjal.
A Bahreini Nagydíj szabadedzéseivel tegnap hivatalosan is megkezdődött a Forma–1-es világbajnokság 2010-es idénye. Bár a száguldó cirkusz tavalyi szezonja is érdekesre sikerült a Brawn GP-k remeklése miatt, valószínűleg idén még több meglepetés, izgalom és versengés vár a csapatokra, amelyekből immár 12 lehet ott a rajtrácson.

Visszatérő legenda

A szezon legnagyobb érdeklődéssel várt eseménye a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher visszatérése lesz, aki először Felipe Massa tavalyi sérülése után beszélt a folytatásról. Akkor a nyaka nem bírta a terhelést, ám a 2010-es szezonban már semmi nem lehet akadálya annak, hogy a valaha volt legjobb pilótának tartott német ismét autóba üljön – igaz, a szinte hozzánőtt tűzpiros Ferrari helyett a német Mercedes színeiben versenyez (az istálló a Brawn örököse). Nemcsak versenyez, de a vb-címre is eséllyel pályázik, annak ellenére, hogy idén legalább féltucatnyian szeretnének az élen végezni.

Schumacher Mercedes-pilótaként visszatért a Forma–1-be. Fotók: MTI
Schumacher Mercedes-pilótaként visszatért a Forma–1-be.
Fotók: MTI

Schumi mellett a Ferrari két pilótája, Felipe Massa és a Renault-tól igazolt kétszeres bajnok Fernando Alonso, a McLarentől pedig a címvédő Jenson Button és a tavalyelőtti győztes Lewis Hamilton lehet ott a végelszámolásnál – és akkor még nem beszéltünk a Red Bullal 2009-ben is sziporkázó, szemtelenül fiatal Sebastian Vettelről.

Az újak

Három teljesen új csapat pilótái lesznek ott a rajtrácson vasárnap: a Lotus istálló 1994 után tér vissza a száguldó cirkuszba, két rutinos pilótával harcba szállva a pontokért. A Hispania GP szinte a semmiből bukkant fel az F–1-ben, ám egyik pilótájukkal sokak figyelmét felkeltették: ő nem más, mint Bruno Senna, a legendás Ayrton Senna unokaöccse.

A Ferrari ismét az élmezőnyben végezhet.
A Ferrari ismét az élmezőnyben végezhet.

Szintén „szűz" még a Forma–1-ben a Virgin Racing, amely az újoncok közül talán a legnagyobbat alkothatja. A három istálló mellett öt új pilóta is versenyez: a már említett Senna mellett a GP2 tavalyi bajnoka, Nico Hülkenberg (Williams), az első orosz versenyző, Vitalij Petrov (Renault), a brazil tehetség, Lucas di Grassi (Virgin) és a második indiai pilóta, Karun Chandhok (Hispania).

Szabályváltozások

A leginkább várt változtatás a pontrendszer átalakítása: az eddigi nyolc helyett idén már tízen szereznek pontot, az elsőtől a tizedikig sorrendben 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, és 1 egység jár a pilótáknak. Változott az időmérők lebonyolítása is, a nagyobb létszám miatt az első és a második szakaszban is heten búcsúznak, a tíz leggyorsabb versenyző pedig az utolsó tíz percben dönthet a pole pozíció sorsáról. Az pedig már csak hab a tortán, hogy futam közben nem lehet majd tankolni az autókba, így az eddigi 80 literes tankok helyett legalább 250 liternyi benzin kell majd a versenyekhez.

A főszereplők

A 61. Forma–1-es vb csapatai és a pilótái. McLaren: Jenson Button (brit, 30 éves), Lewis Hamilton (brit, 25). Mercedes: Michael Schumacher (német, 41), Nico Rosberg (német, 24). Red Bull: Sebastian Vettel (német, 22), Mark Webber (ausztrál, 33). Ferrari: Felipe Massa (brazil, 28), Fernando Alonso (spanyol, 28). Williams: Rubens Barrichello (brazil, 37), Nico Hülkenberg (német, 22). Renault: Robert Kubica (lengyel, 25), Vitalij Petrov (orosz, 25). Force India: Adrian Sutil (német, 27), Vitantonio Liuzzi (olasz, 28). Toro Rosso: Sebastien Buemi (svájci, 21), Jaime Alguersuari (spanyol, 19), Lotus: Jarno Trulli (olasz, 35), Heikki Kovalainen (finn, 28). Hispania: Bruno Senna (brazil, 26), Karun Chandhok (indiai, 26). Sauber: Pedro de la Rosa (spanyol, 39), Kobajasi Kamui (japán, 23). Virgin: Timo Glock (német, 28), Lucas di Grassi (brazil, 25).

A program

A vb menetrendje, 03. 14.: Bahreini Nagydíj, Szahír, 03. 28.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 04. 04.: Malajziai Nagydíj, Szepang, 04. 18.: Kínai Nagydíj, Sanghaj, 05. 09.: Spanyol Nagydíj, Barcelona, 05. 16.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 05. 31.: Török Nagydíj, Isztambul, 06. 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal, 06. 27.: Európa Nagydíj, Valencia, 07. 11.: Brit Nagydíj, Silverstone, 07. 25.: Német Nagydíj, Hockenheim, 08. 01.: Magyar Nagydíj, Mogyoród, 08. 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francochamps, 09. 12.: Olasz Nagydíj, Monza, 09. 26.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr, 10. 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka, 10. 24.: Koreai Nagydíj, Jongam, 11. 07.: Brazil Nagydíj, Interlagos, 11. 14.: Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina.

Olvasóink írták

  • 1. Yossarian 2010. március 13. 09:42
    „McLaren a király!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiütéses Kecskemét-siker, irány a rájátszás!

A papírformának megfelelően simán legyőzte a sereghajtó Debrecent, ezzel bejutott a rájátszásba a… Tovább olvasom