Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

Jonas Larholm indulója: ˝Trabanton szállni élvezet, gyorsabban száll, mint a képzelet˝

Szeged - Lapunk és a Sport Klub televízió tesztvezetésre invitálta Jonas Larholmot, a Pick Szeged férfi kézilabdacsapatának svéd légiósát. Az olimpiai ezüstérmes játékos Vadkerti Attilával közösen egy Trabantot vezetett.
„Szia Jonas! Gyere, menjünk egy tesztvezetésre!" – szólt Vadkerti Attila, a Pick Szeged férfi kézilabdacsapatának magyar válogatott játékosa Jonas Larholmhoz, a Tisza-parti együttes olimpiai ezüstérmes svéd légiósához. Megállt egy hatalmas Toyota terepjáró előtt. „Szeretem a nagy autókat!" – válaszolt. Körte viszont széles mosoly közepette elárulta, nem ez az autó lesz, amivel tesznek egy kört, hanem ami mögötte parkol. Ez pedig egy 601-es Trabant volt. Eredeti, NDK-ban gyártott, kétütemű remekmű.

Jonas Larholm indulója: ˝Trabanton szállni élvezet, gyorsabban száll, mint a képzelet˝ Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

A zsombói Farkas Zsolt tulajdona az egykori „népautó", szerencsére nem volt nehéz rávenni arra, hogy a Délmagyarország és a Sport Klub által megszervezett tesztvezetésre kölcsönadja a járgányt.

A kis tesztvezetésen minden volt. „Itt az egyes, itt a kettes, itt a hármas, itt a négyes!" – mutatta Vadkerti Larholmnak. „Nem jó, fordítva!" – szólt az egykori Trabi- tulajdonos, Pónácz András sportriporter. Mivel éppen a közelmúltban leesett nagy hóban történt a forgatás és a vezetés, így nem mindennapi izgalmakkal is szembe kellett néznie a Larhom–Vadkerti „ralipárosnak". Egyszer 10 centiméterre zúgtak el egy szembejövő autótól, majd Larholm kezében maradt az index, nem sokkal később pedig leesett a benzinadagoló cső. Folyt a keverék, de Körtéék ezt a problémát is megoldották, visszahelyezték a csövecskét, így újra mehetett a járgány. Larholm nem akarta megérteni, hogy az indexet, amit ugyan lekicsinyített, mindig vissza kell lökni. „De kanyar után visszapattan!" – szólt Körtéhez. „Ez ugyan nem!" – válaszolt Vadkerti.

Videó: SportKlub

A Cserzy Mihály utcai Orcsik műhely volt a kiindulási pont, 40 perc után szerencsésen visszaérkezett a társaság, a Trabi egyben maradt, igaz, 12 kilométeren 8 litert fogyasztott, de Farkas Zsolt végül nyugodtan hazaautózott vele.

A motortér különösen elvarázsolta a svéd zsenit, szerinte a kocsiba két Ancsin Gabi fér be, a csomagtartóba pedig nem sok minden. A remek hangulatú tesztelés után – a két játékos többször is röhögőgörcsöt kapott – Jonas Larholm elárulta, hogy szívesen venne magának egy ilyen Trabant 601-est.

Olvasóink írták

  • 8. subex 2013. január 02. 10:51
    „Ez nem az Ősz utcában levő Orcsik műhely véletlenül???”
  • 7. THK 2013. január 02. 10:07
    „6. TUTI,
    így van: a jól ismert Trabant 601 elődje, a P50 már az 50-es években megjelent, és lényegi konstrukciós változtatások nem voltak, csak a karosszéria lett csúnyább, szögletesebb és 500-ról 600 cm3-ra növelték a változatlan fölépítésű motort.
    (sőt: már az 50-es években is úgy hozták létre rohammunkában, h a 30-as évekből származó DKW konstrukciót vettek elő a motorhoz...)”
  • 6. TUTI 2013. január 02. 06:29
    „"Ha egy 30 évvel ezelőtti más típusú autóba ülnének, azon is lehetne poénkodni, mint ahogy a mai autókkal teszik majd 30 év múlva."

    A kétütemű Trabantot 1964-től gyártották, tehát inkább 50 éves technika. Más 50 évvel ezelőtti vasat kicsit nehezebb találni.

    DE sajnos a technika néhány részlettől eltekintve 60-70 éves. Ez van!”
  • 5. THK 2013. január 01. 21:51
    „3. Lao-ce,
    a Trabant gyár képviselői már 30 éve is arra voltak büszkék, h 30 éve gyakorlatilag változatlan a konstrukció...
    (nem vicc)
    Szóval ezen joggal lehet poénkodni, mért pont hogy a fejlődés HIÁNYA volt rá a jellemző végig
    (+az életveszélyes konstrukció: aligha akadt mégegy autó a forró motor fölé helyezett benzintankkal: jópáran égtek Trabantban csak azért, mert a gyártó így megspórolt egy filléres üzemenyagszivattyút)”
  • 4. tzs_szeged 2013. január 01. 21:49
    „"Ha egy 30 évvel ezelőtti más típusú autóba ülnének, azon is lehetne poénkodni, mint ahogy a mai autókkal teszik majd 30 év múlva."

    A kétütemű Trabantot 1964-től gyártották, tehát inkább 50 éves technika. Más 50 évvel ezelőtti vasat kicsit nehezebb találni.”
  • 3. Lao-ce 2013. január 01. 19:47
    „Kicsit unalmas már ez a Trabant-téma... Ha egy 30 évvel ezelőtti más típusú autóba ülnének, azon is lehetne poénkodni, mint ahogy a mai autókkal teszik majd 30 év múlva. Ezt hívják fejlődésnek!!”
  • 2. roxper 2013. január 01. 18:58
    „Larholm tényleg jó játékos, de Körte a futottak még kategória!”
  • 1. tavimaszlag 2013. január 01. 18:11
    „ez nagyon jó, örülök, hogy mencsak jó kézisek, hanem, jó a humoruk is!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lajos és a gólfagyi

A fagyi viszanyal. Azaz a sors rövid úton úgyis visszaadja azt, amit elvett. Ez lehet akár egy gól is. Tovább olvasom