Délmagyar logó

2018. 04. 25. szerda - Márk 12°C | 25°C Még több cikk.

Joób Márton az Eb-t a vb előtti főpróbának tekintette

A Démász-Szegedi VE kenusa, Joób Márton egy bronzéremmel térhetett haza a pontevedrai kajakos és kenus Európa-bajnokságról. Ha kicsit szerencsésebb a négyesük, akár mindkét távon dobogón végezhetett volna.
Peches Európa-bajnokság – összegezhetjük a két számban is érdekelt férfi kenu négyes spanyolországi szereplését. A Sarudi Pál, Balázs Péter, Joób Márton, Horváth Gábor összetételű kvartettet Pontevedrában alaposan megtréfálta a rajtgép. Az utóbbi két Démász-Szegedi VE-sportoló közül Joóbot kértük arra, elevenítse fel a történteket.

– Az ötszázas időink itthon kiválóak voltak, tudtuk, ha megközelítjük, dobogósok lehetünk. Jó formában és erőben érkeztünk az Eb-re, minden optimális volt tehát. Csak azzal a fránya, furcsán működő rajtgéppel nem számoltunk. Beálltunk az ötszázas starthoz, elmondták a szokásos szöveget, majd elindultunk. A hajók azonnal nekiestek az előttük lévő plexifalnak, amely vagy lebukott, vagy elsodorták az egységek. Tudtuk, hogy ez így működik, ezért fel voltunk készülve rá. Megjegyzem, Szegeden ilyen rajt nem lehetséges, azonnal megismétlik, ha valamely hajó nekitámaszkodik, és nyomja az előtte lévő akadályt. Nagyon elkaptuk a startot, a mezőny előtt voltunk, ám néhány méter után egyikőnk azt mondta, mivel hallott egy hangot, visszalőtték a rajtot, ezért álljunk meg. A visszajátszáson látszódott, hogy jobbra nézünk, és csak bámuljuk, ahogy néhány csapás alatt elmennek mellettünk a többiek. Amint feleszméltünk, utánuk eredtünk, egyhajónyi hátrányból fel is zárkóztunk, de a hajrában a feljövő hullámok miatt megbillentünk, ez visszavetett bennünket, és végül hetedikek lettünk. A négyes csapatmunka, levontuk a tanulságot, úgy gondolom, ebben a kvartettben több van – vélte az olimpiai hetedik Joób.

A kétszázas fináléra tehát már tapasztaltan érkezett a kvartett, ám a sprintszámban minden másképp történt.
– Az egyetlen döntő volt a C4 200 m, amelyet visszalőttek. Itt már úgy eveztünk a rajthoz, hogy amint elhangzik a szöveg, azonnal belehúzunk. Így is tettünk, de ezt a futamot nem hagyták végigmenni, ismétlést rendeltek el, mert kiugrásnak minősítették az indulásunkat. Amíg mi óvatosak voltunk, lévén ha másodszor is hibázunk, akkor kizárnak, az oroszok jól jöttek ki a második startból. Ám így is összejött a harmadik hely. A két futam miatt nem vagyunk elkeseredve, az Eb-t főpróbának tekintettük a vb előtt. Szeretném, ha megírná, hogy a családom, a két és fél hónapos kislányom és a tíz hónapos kisfiam nagyon szurkolt nekem – mondta Joób.

A kvartettnek ebben a két számban a harmadik válogatón ismét bizonyítania kell. Akad azonban még egy szám, amelyben Joób odatérdel jövő hét végén a Maty-éren.
– Ötszáz méteren egyesben is indulok az újabb selejtezőn. Fontosnak tartom, hiszen az ötkarikás programban is szerepel. Meglátjuk, mi lesz. Szeretnék eljutni Pekingbe. Három erős riválisom lehet: Vajda Attila, Sáfrán Mátyás, Fürdök Gábor. Ebből ketten, Vajda és Fürdök klubtárs, igazi házi csata alakulhat tehát ki. Izgalmas viadalnak ígérkezik, a szurkolók biztos élvezik majd a futamot – jegyezte meg végül a szegedi kenus.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ez szörnyű!

"Egyetlen egyszer sem mondta ki a játékosügynök, hogy az MKB-Veszprém is képben van. Miért? Félt a… Tovább olvasom