Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 28°C Még több cikk.

Kis sportágválasztó: drótkötél, kávé, neoprén ruha - a wakeboard

Különleges vállalkozásba kezdett lapunk sportrovata: rendszeresen bemutatunk egy olyan sportágat, amelynek technikája, fortélyai kevésbé ismertek az emberek számára. Mert futballozni, pingpongozni mindenki próbált már. De mi a helyzet a wakeboarddal?
– Mit csinál a rendőr, ha kap egy vízisít?

– Keres egy lejtős tavat...

Szakállas vicc, amellyel nem a rend őreit szeretnénk bántani, csupán illik lapunk kis sportágválasztójának témájához. Merthogy lejtős tó Csongrád megyében sincs, ám a vízisíhez, wakeboardozáshoz alkalmas drótkötélpálya van.

Neoprén védelem

Motorcsónak mögött több helyen is ki lehet próbálni az említett sportokat, kötélpályát azonban csak az Algyő és Hódmezővásárhely közötti Sun City Wakeboard Beachen találhatunk. Ide látogattunk el.

Bukovinszky Tamás magyarázza az alapokat. Galéria: Karnok Csaba

– Az idény vége felé járunk, szeptember utolsó napjáig tart az utószezon – mondta Bukovinszky Tamás tulajdonos. – Elsősorban azért, mert ilyenkor már hideg a víz, de ne izgulj, te nem fázol majd – tette hozzá.
Hogy ez így is legyen, kölcsönkapok egy neoprén ruhát, amely miután vizes lesz, tökéletesen szigetel, így a saját testhőjének köszönhetően nem fázik a wakeboardos. Azért nem vízisízőt mondtunk, mert manapság ez a ritkább a két sport közül. Mi is csak a deszkával próbálkoztunk.

Front flip és hasra esés

Az első sikerélmény hamar megvolt, mivel csak én és a korosztályos világ- és Európa- bajnok Hegedűs Ákos viselte a speciális ruhát, a többiek vacogtak kicsit egy-egy elázás után. Az más kérdés, hogy már a parton sem volt nehéz megkülönböztetni, kettőnk közül ki a profi, a vízen meg a maradék kérdőjelek is eltűntek. Amíg Ákos a front flipeket és back flipeket ugrotta, nekem megpróbálták elmagyarázni az alapokat.

A kezdetek. Itt még volt remény. Galéria: Karnok Csaba

– A rajtnál 25-30 kilométer per órával ránt majd meg a kötél. Az a lényeg, hogy a deszka eleje kint legyen, dőlj a bal lábad felé, amikor érzed a rántást, húzd a kötelet a csípődhöz, egyenesedj fel, és lassan nyújtsd ki a kezed – fogalmazott Tarsoly József, aki a rajtnál segédkezik a wakeboardosoknak.

– Van rá esély, hogy elsőre nem esem bele? – kérdeztem.
– Nincs – jött az egyértelmű válasz.

12 másodperc múlva egy díjnyertes hasas után már úsztam is kifelé a deszkámmal a kezemben.

Van rá esély, hogy elsőre nem esem bele? Nincs... Galéria: Karnok Csaba

Kávészünet

Nem csüggedtem, próbáltam másodjára, harmadjára, tizenkilencedjére is. A rossz rajtok egy részét tudtam a deszkára, a vízre és a veszélyesen közeledő csiborra fogni, de be kellett látnom, valamit rosszul csinálok. Közben a fotós kolléga megunta a sikertelenségemet („Pityukám, addig iszok egy kávét, jó?"), én azonban próbáltam megfogadni a kapott tanácsokat.

Egyéni csúcs: 17 méter 45 centiméter. Galéria: Karnok Csaba

Kicsit lassítottunk is a pályán, akkor azért jobban ment, de az első ugratóig így sem sikerült eljutnom – saját mérésem szerint az egyéni csúcsom 17 méter 45 centiméter volt, amely a 700 méteres pályán nem számít kiemelkedőnek...

– Ne keseredj el, általában kell egy egész nap, hogy ráérezzen az ember – vigasztalt Bukovinszky Tamás, aki azért hozzátette, látott már olyat, hogy valakinek sikerült legalább egy rajtja az első harmincból...

Van aki így csinálja. Galéria: Karnok Csaba

Jövőre, veletek, ugyanitt

Tettem még pár próbát, ám végül a fáradtság győzött, az utolsó három rajtnál már a stég előtt elsüllyedtem. Az biztos, hogy nem adom fel a próbálkozást, és egyszer még nekiveselkedem a sportágnak – főleg úgy, hogy a másnapi teljes testes izomláz jelezte, erősítő edzésnek sem rossz a wakeboard.


A cikksorozat korábbi részei
Ahol centiken méterek múlnak - az íjászat
Harc és művészet - a kendó
Nincs fék, nincs félelem - a salakmotor
A vitorlázás, avagy a hollandiról repülő
Ne lepődj meg, ha vizes leszel - a kajak-kenu
A búvárúszás és a medence palackos urai
Amerikaifutball, a kemény legények játéka
Cselgáncs, az esés művészete

Olvasóink írták

  • 3. stevestone 2012. szeptember 28. 15:52
    „Kedves littlebird!

    "A rajtnál 25-30 kilométer per órával ránt majd meg a kötél. Az a lényeg, hogy a deszka eleje kint legyen, dőlj a bal lábad felé, amikor érzed a rántást, húzd a kötelet a csípődhöz, egyenesedj fel, és lassan nyújtsd ki a kezed."

    Ez lenne az, egy amatőr szemével.”
  • 2. littlebird 2012. szeptember 28. 14:33
    „Ebből a cikkből sem technikát, sem fortélyt nem tudtam kiolvasni.”
  • 1. Podesta 2012. szeptember 28. 11:20
    „Mások meg éheznek :):)
    A viccet félretéve valóban látványos és izgalmas sportnak tűnik, amit jobb idő esetén én is kipróbálnék!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerbia mellett döntött az olimpiai bajnok - Dovidjenja Natasa!

Vége a találgatásoknak. Szeged háromszoros olimpiai bajnok kajakosa, Douchev-Janics Natasa Szerbia színeiben folytatná. Tovább olvasom