Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Kistelek: falra fel!

Magyar bajnokkal is büszkélkedhet a Kisteleki Turisztikai és Természetjáró Egyesület sportmászószakosztálya, amely az utánpótlásbázisokat bemutató sorozatunk következő klubja. Kácsor Péter labdarúgóból lett falmászóedző.
Egykori labdarúgó, Kácsor Péter (38) révén lett ismert Kisteleken a falmászás.

– Játszottam a Tanárképzőben, illetve az UTC-ben a kilencvenes években. Középhátvéd, néha beállós voltam, és a jó társaságnak is köszönhetően ötödikek lettünk a megyei I. osztályban az újszegedi csapattal. Szerepeltem még a Legenda-kupában az Ópusztaszer színeiben, illetve Kisteleken, ahová a munka miatt kerültem, majd 2003-ban a kisvárosba költöztem. Azóta itt is élek, és a saját vállalkozásomat viszem. Futball után falmászás? Tényleg furcsa és éles váltás. Főiskolásként sokat jártam túrázni a hegyek közé, és egy ilyen alkalommal kipróbálhattam a sziklamászást, majd elkezdett komolyan érdekelni. A kisteleki sportcsarnok építésekor a polgármester ragaszkodott a mászófal létesítéséhez, eközben Ausztriában megszereztem a sziklamászói vizsgát, majd 2002 szeptemberétől már toboroztunk. Nyílt napokon, testnevelésórákon népszerűsítettük a sportágat, csatlakoztunk a hazai szövetséghez, és 2003-tól versenyeken is részt veszünk. Heti két edzésünk van, egyenként kétórás, a lényeg pedig elsősorban nem az eredmény, hanem a sport szeretete – mondta Kácsor.

Együtt a falmászók. A kistelekiek immár egy évtizede hódolhatnak ennek a sportnak. Fotó: DM/DV

A kisteleki falmászók létszáma a kétezres évek közepén volt a csúcson.

– Ez huszonöt főt jelentett, ebből nyolcan rendszeresen versenyeztek. Jelenleg tizenöten járnak edzésre, leginkább a gyerekek. A fal mérete éppen ennyi főnek ideális. Hogy miért jó a falmászás? Egyrészt kiváló fizikai képességfejlesztő, hiszen az egész fizikumot egyformán erősíti a lábujjtól a nyakizmokig. Ami ennél fontosabb, és ez a másik rész, az a mentalitás és a koncentrációképesség fejlődése. Alapvetően egyéni sportág és jó alapmozgásforma, amely után bármilyen más irányba el lehet kalandozni – vélte Kácsor.

A szakosztály versenyzői rendszeresen járják a hazai versenyeket, a legfrissebb sikert a 9 éves Bencsik Dorka aratta, aki tavaly magyar bajnok lett sportmászásban.

– Nem szeretnék senkit sem külön kiemelni. Amire igazán büszke vagyok, hogy amikor nyolc versenyzőnk volt, akkor második helyen zártunk az ország húsz csapata között, pedig létszámban és a település méretében is a legkisebbek voltunk. Ennél fontosabb azonban, hogy a hetedik saját rendezésű versenyünkre készülhetünk szeptemberben. Az eddigi hat megismertette a szűk falmászóréteggel Kistelek nevét, és az egyik legnépesebb viadalnak számít. Immár emiatt is beszélnek a városunkról – vélte végül Kácsor Péter.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Él a remény a hat közé: UTC FT-MAFC 5-3

A férfi futsal NB I 18. fordulójában az UTC FT az újszegedi sportcsarnokban a közvetlen rivális MAFC-ot fogadta, és érdekes mérkőzésen 5-3-ra legyőzte. Tovább olvasom