Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Nagy László elárulta, miért nem válogatott - nyílt levél

Idestova másfél éve osztja meg a magyar sportkedvelő közvéleményt Nagy László ügye. A Barcelona csapatának világválogatott átlövője levelet juttatott el a Magyar Kézilabda-szövetséghez és a Nemzeti Sport szerkesztőségéhez, amelyben részletekbe menően elmondja: miért hozta meg ezt a nehéz döntését.
Tisztelt Magyar Kézilabda-szövetség! Tisztelt Sportbarátok, kézilabdaszerető Közvélemény!

Az elmúlt egy évben – sajnos háttérbe szorítva ennél fontosabb ügyeket is – központi kérdés lett az, hogy miért nem akarom elvállalni a magyar kézilabda-válogatottban való részvételt. Kérem engedjék, engedjétek meg nekem, hogy hosszas mérlegelés után megoszthassam a Magyar Kézilabda Szövetséggel és a magyar kézilabda-válogatottban való szereplésemmel kapcsolatos gondolataimat.

Közel tíz éven keresztül voltam tagja a magyar kézilabda-válogatottnak. A kezdetekben (is) szerény körülmények voltak a válogatott csapat körül, azonban az eltelt, rövidnek nem mondható időszakban ezek a régóta vitatott körülmények gyakorlatilag nem javultak. Ezen véleményemet jó néhány volt és jelenlegi válogatott csapattárs is meg tudja erősíteni.

A 2004-es olimpia után a magyar kézilabda-válogatott csapatkapitányának választottak meg. Úgy gondoltam, hogy a „csapatkapitányság" nem csupán egy titulus, hanem a CSAPATTÁRSAIM részéről egy olyan megtisztelő bizalom kifejezése, amellyel felkérnek arra is, hogy a csapattal kapcsolatos kérdésekben, a velük való egyeztetést követően a szövetség vezetőivel közöljem a játékostársak esetleges problémáit, észrevételeit.

A tavalyi év végén Sinka László elnök úr felkeresett Barcelonában azért, hogy egyeztessünk a jövőbeni együttműködés lehetőségéről, feltételeiről. Találkozásunk alkalmával ismét felvázoltam a csapat körüli problémákat, hiányosságokat, amelyeket csapattársaimmal az évek során már számtalanszor jeleztünk. Az Elnök Úr érdemi változásokat ígért, de a felvetéseimre az elmúlt közel egy évben választ nem kaptam, az ígéretek pedig csak ígéretek maradtak. A megbeszélésünk alkalmával is jeleztem, hogy abban az esetben, ha semmi nem változik, úgy a magyar kézilabda-válogatottban nem kívánok a továbbiakban szerepelni.

Nyilván joggal merül fel a kérdés, hogy melyek voltak az Elnök Úrnak ismételten felvetett problémák, ezért röviden összefoglalom ezeket:

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy többször is tárgyaltunk a vezetőséggel arról, hogy ne luxus, de a címeres mezhez méltónak mondható körülmények között készülhessünk fel egy-egy világversenyre, és az adott versenyeken, tornákon való részvétel ne kerüljön nekünk, a hazánkat képviselő sportolóknak többletkiadásba.

Egyszerű példaként a 10 eurós napidíj (jelenlegi árfolyamon számítva kevesebb mint 3000,-Ft), nyilván nem fedezte a költségeinket, de még az elszállásolásunkra megjelölt hotel 12 euró/nap internethasználati díját sem.

Mindenki elfogadhatja, hogy egy profi sportolónak elemi érdeke, hogy a testi épségét óvja, hiszen az a kenyérkereseti forrása, mint ahogy az is természetes, hogy bármelyik sporteseményen könnyen sérülést szerezhetünk. Az is nyilvánvaló, hogy a profi sportoló a jövedelmét az aktív sportból szerzi, tehát ha sérülést szerez, akkor jövedelem kiesése keletkezhet.

A jelenlegi körülmények között abban az esetben, ha esetlegesen sérülést szereztem volna a magyar kézilabda-válogatottban való szereplésem során, akkor a Magyar Kézilabda-szövetség által kötött- biztosítási szerződés szerint nem én kaptam volna a kártérítést, hanem a Magyar Kézilabda-szövetség. Úgy gondolom joggal merült fel bennünk, válogatott sportolókban az a kétség, hogy abban az esetben, ha a Magyar Kézilabda-szövetség aktív sportolóként így gondoskodik rólunk, akkor mi történne, ha sérülést szereznénk? Vajon egy ilyen helyzetben ki gondoskodna rólunk és a családunkról?

Nyilván vannak olyanok, akik azt mondják erre: nem kell ennyire eltúlozni a helyzetet, de bennem élénken él az emlék, hogy amikor 1999-ben ifjúsági Európa-bajnokságot nyertünk, az akkori Gerevich Alapítványtól társaimmal ellentétben nem kaptam semmiféle anyagi elismerést, mégpedig azzal az indokkal, hogy külföldre igazoltam és azoknak a játékosoknak akik így tesznek, nem jár elismerés. Értetlenül álltam a történtek előtt akkor is, 18 évesen, és felmerült bennem az a kérdés, hogy a külföldre igazoló sportoló nem számít már magyar sportolónak?

A Magyar Kézilabda-szövetség által hetente e-mailben küldött egyik hírlevélben megjelent, hogy a 2010-es évi költségvetésre közel 640 millió forint áll rendelkezésükre. Ez a 640 millió forint lehet kevés, vagy sok pénz, nézőpont kérdése, de szerintem ez egy tekintélyes összeg. Nyilván nem vagyok közgazdász, de úgy hiszem, hogy 640 millió forintnak elegendőnek kell lennie arra, hogy a női és a férfi felnőtt válogatottak részére az edzőtáborokra és a versenyekre megfelelő körülményeket lehessen teremteni!

Nehezemre esik az állapotokat elfogadni, látva az általam is ismert, szomszédos vagy közeli országokban kialakított gyakorlatot. A román és a bosnyák válogatott kézilabdázók megfelelő megbecsülést kapnak, holott az utóbbi ország válogatottja rövid fennállása óta még világversenyen sem szerepelt. Nyilván nem a franciákat, vagy a németeket hoztam fel példának, mert a gazdasági helyzetük kedvezőbb, mint Magyarországé.

A Magyar Kézilabda-szövetség részéről régóta, szinte természetesen az a válasz, hogy az utánpótlás válogatottakra kell a pénz. Maximálisan egyetértek azzal, hogy az utánpótlásra sok pénzt kell fordítani, azonban amikor én voltam utánpótlás válogatott, akkor nekünk azt mondták, hogy a felnőtt válogatott viszi el a pénzt. Hogy hol az igazság, nem tudom!

A válogatottban való részvétellel kapcsolatos kivárásom oka a sérülések mellett egyszerűen a bizakodás volt. Bíztam abban, hogy esetem ráirányítja a figyelmet a problémákra, ám egy év és két hónap elteltével változás nem következett be, legalábbis erről én nem értesültem.

Tisztelt Sportbarátok, Kézilabdaszerető Közvélemény!

A lelkiismeretem tiszta az elmúlt időszakot tekintve. Természetesen elfogadom, ha néhányan, vagy sokan nem értenek meg, vagy nem értenek velem egyet, de arra kérek én is mindenkit, hogy fogadja el az én álláspontomat, az én döntésemet.

A profi sportpályafutás nem tarthat sokáig, és ezen rövid időtartam alatt kell megteremtenünk saját magunknak, családunknak is a megélhetést, és biztosítani a jövőt. Úgy gondolom, nem tehetem meg, hogy megfelelő feltételek nélkül a Magyar Válogatottban szerepeljek, ezzel hiteltelenné tenném saját magam és sporttársaim előtt is az eddigi fellépésemet.

Ezzel a levéllel lezártnak tekintem az ügyet, és kérem a média képviselőit, hogy a továbbiakban ezzel kapcsolatosan ne keressenek meg, nyilatkozatot nem kívánok tenni!

Barcelona, 2010. november 2.

Tisztelettel: Nagy László

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. eldorádó 2010. november 03. 15:07
    „2 dolog kell, hogy az ember VÁLTSON, egy taszító és egy szívó erő!
    - Nagynak elege let a honi körülményekből
    - a szívó hatást majd meglátjuk a londoni olimpián...”
  • 42. zehn 2010. november 03. 13:02
    „41 kövecske. Természetesen a naivitást vállalom és az általam elmondottakat is.”
  • 41. Kövecske 2010. november 03. 09:43
    „38.zehn

    Igen jól látod,naív vagy :-) de nem a Te hibád. Valószínűleg sosem voltál élsportoló.
    Én úgy gondolom, hogy akik itt a nagy gerincességről beszélnek,fogalmuk nincs arról,hogy egy gyereknek,kamasznak mennyi áldozatot kell hozni és mennyi lemondással jár az hogy eljuthasson egy bizonyos szintre.Azt nem értem, hogy pl azokat az orvosokat,közgazdászokat,mérnököket senki nem fikázza,akik az állam pénzém,meg az én adófizető pénzemből elvégzik,végigbulizzák az egyeteme,aztán kimennek külföldre pénzt keresni.Akkor Ők is hazaárulók???
    Mitől ez a kettős mérce????”
  • 40. Ganxta 2010. november 03. 08:20
    „36. Lehiggadt 2010.11.03. 00:27

    Azért mert a levél és a többi dolog csak a körítés. És Laci csk.-ként ezt jól tudja, meg a szövetség is jól tudja, meg a szurkolók nagy része is jól tudja. Laci másfél éve nem szerepel a magyar válogatottban és a londoni olimpia másfél év múlva kezdődik. Ez azt jelenti, hogy pontosan az olimpia megnyitója előtt egy hónappal telik le a 3 éves moratórium és onnantól bármely ország válogatottjában játszhat, aki befogadja.

    És azért beszélünk gerincről, mert Laci ismét nem beszél arról, ami mindenkit érdekel. Csak ködösít. A többit meg leírtam már lejjebb...”
  • 39. lila 2010. november 03. 07:54
    „Igaza volt Lacinak! A Szövetség ne várja el egy válogatott játékostól sem, hogy a saját zsebéből finanszírozza a költségeket! A biztosítás pedig nevetséges.
    Ugye senki nem hiszi, hogy a Nagy Laci által leírt események hazugságok?!”
  • 38. zehn 2010. november 03. 07:14
    „Lehet, én naiv vagyok és egyedül álló barom, de ha lehetőségem volna válogatottként a hazámat képviselni és küzdhetnék érte, bizony egy fillér nélkül tenném boldogan,feltételek nélkül. Sajnos a Jóisten nem áldott meg a keveseknek juttatott tehetséggel. Akit meg megáldott...”
  • 37. scorpiosecret 2010. november 03. 00:52
    „Buksi és Bpityu veletek teljesen egyetértek! A ti hozzászólásaitokból érződik, hogy évek óta figyelemmel kíséritek a magyar kézilabdázást és nem csak a felszínt látjátok mint mások. A felszín alatt az anyagiakat értem! Itt főleg a vezetőknek kéne majd elgondolkodniuk...de félek, hogy ők is csak háborogni fognak!

    Kövecske! Egy kedves ismerősöm kamasz fia szintén él sportoló...szóval tudom miről beszélsz, ráadásul nem is olimpiai sportágakban...hatalmas összegekről van szó, lemondásokról. A másik, hogy inkább sportoljanak a gyerekek...mint cél nélkül igyanak agyba-főbe. A sport önbizalmat, céltudatosságot, kitartást ad...azt hiszem manapság ezekre van leginkább szükség és nem feltétlen a pénzre. A sport megtanít pl. felállni a kudarcokból...nem éli meg sorstragédiaként...hanem feláll és még nagyobb erővel harcol...leginkább önmagával...mert szerintem a legnehezebb saját magunkat legyőzni.”
  • 36. Lehiggadt 2010. november 03. 00:27
    „Miért beszéltek itt többen "gerinc"-problémáról? Laci, mint CSK, próbálta a végsőkig diszkréten intézni a dolgokat, és nem a sajtó útján üzenni a szövetségnek!”
  • 35. Ganxta 2010. november 02. 23:55
    „Laci, a döntéssel semmi gond sincs.

    A gerinc az, ami hiányzik. Nem csak a lóvé, meg a biztosítás, hanem a gerinc.

    Nem tartozol elszámolással, nem dehogy, Isten ments. Csak annyit mondhattál volna a ,,nyilatkozat" végén: Emberek, én a .......... válogatottban szeretnék/fogok játszani, mert itt teljesülnek a feltételek. Ok, Laci, semmi gond, te döntésed, te életed, te lelked rajta.

    Nem te leszel az első, nem te voltál az utolsó.

    Ja, a Sterbik Árpit üdvözöljük. Ő se jöjjön erre mostanában. Meg te se.”
  • 34. Lehiggadt 2010. november 02. 23:29
    „Egyrészt Nagy Lacit 18-éves korában kupecok eladták, mint egy lovat! Akkor kellett volna megbecsülni, megtartani és nem most, utólag sírni!
    Másrészt tudomásul kellene venni, hogy az élsport már rég nem amatőr sport, hanem üzleti alapon működő cirkusz!
    Például az olimpia vagy egy-egy világ- illetve kontinensbajnokság már régen nem a sportról, hanem a reklámról, és a megszerezhető piacokról vagyis az üzletről szól! Lásd ukrán-lengyel foci-EB! Nem a 15 milliós magyar-horváth piacnak nem volt esélye, hanem még az olasznak sem!
    Emberek, SPORTTÁRSAK, ne bántsuk egymást! Különösen ne Nagy Lacit, aki amikor játszott a válcsiban, akkor önmagát nem kímélve a szívét-lelkét kitette a sikerért, a hátán vitte a csapatot, sosem alibizett, mint tette ezt sokszor Ilyés Feci Szegeden!?!...”
  • 33. ráérő 2010. november 02. 23:02
    „.."Nagy László elárulta, miért nem válogatott ..."Nem árult ő el hazáján kivül semmit,csak a forgatokönyvhöz probál egy maszlagot tálalni, elhitetni. Első pillanatban nyilván valóvá vált hogy hazudik.Az utobbi két év ferditései, mellé magyarázasai után a kutyát sem érdeklik a szavai.Hiteltelenné vált: mehet ahová akar!Laci! ha ugylátjuk hogy nélküled nem boldogulunk üzenni fogunk !”
  • 32. Dodo 2010. november 02. 22:48
    „27. hozzászólás Tengri77 2010.11.02. 21:01!

    "Nagyon remélem, hogy az összes magyar kézilabdázó így gondolkodik egy-két év múlva. És akkor nem lesz kézilabda válogatottunk."

    Talán nem a kézilabdázóinknak kellene gondolkodás módot váltani hanem a Magyar Kézilabda Szövetségnek! Csak olvasd végig figyelmesen amit Laci leírt és gondold végig logikusan. Élsportoló aki a hazáját képviselte több világeseményen is, mégpedig jó eredménnyel. Talán jogos a kérése, hogy ezt megfelelő módon honorálják és segítsék a további felkészülést. Mindemellett neki az aktív időszakában kell biztosítania a további megélhetését.
    Én megértem a döntését. A legtöbben lehet, hogy ugyan így döntenének ha meglenne az a lehetőségük ami Lacinak volt.
    Sok sikert továbbra is Laci! Hajrá!”
  • 31. mauglii 2010. november 02. 22:33
    „Szerintem senkinek semmi baja azzal, hogy nem elég neki amit itt kap. Mindenki pénzből él.
    Menjen el, de akkor szóljon időben.
    Nem kap eleget a válogatottban?
    A spanyol lehetőségekhez képes biztosan kevés, de szerintem Ő kiment a Barcelonába pénzt keresni a válogatottban pedig játsszon a lelkiismerete és a szíve szerint.
    Aktív évei alatt kell megkeresnie az életre valót?
    Persze, ez egyértelmű, de mondjuk tanulhatnak is a "profi" sportolók, mint ahogy vannak is köztük diplomásak, mégis eltűnnek a süllyesztőben? Ez azért ne a szövetség hibája legyen.
    Lesérülni lesérülhet nyaralás közben is egyébként.
    Az egyszerű, földi halandót nem sajnálja senki? Nem is kell, hisz mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.
    De szerintem Ő az aktív évei alatt keresni fog annyit egyedül. mint más családok együttvéve egész életük alatt sem. Ezzel sincs semmi baj szerintem, bár azt nem értem neki miért kell több az életre mint bárki másnak. Ő ill. a többi "profi" sportoló sem pottyant ki különb helyről, mint bármelyikünk. De ez természetesen demagógia.
    Sok sikert Laci!
    Találd meg a számításod, biztosítsd a magad és családod jövőjét!
    Szép, hosszú és további eredményekben gazdag sport- és civiléletet!
    Én büszke leszek Rád, akkor is, ha a spanyol válogatottal érsz el eredményeket.
    De kérlek ne akarj magyar válogatott lenni többet!”
  • 30. frakk 2010. november 02. 21:34
    „Teljes mértékben elfogadom Nagy Laci álláspontját. Az a minimum, hogy egy ilyen nagy kaliberű játékosra komoly biztosítást kötnek a válogatottban történő szerepléseire. Ha ezt is lenyúlták vessenek magukra. Igaza van, hogy nem kockáztat. esetleges sérülése az egész életét kedvezőtlen helyzetbe hozná, és még kártérítéstől is elzárkózna a válogatott. Ő profi játékos, és ezt helyezi előtérbe. 1,5 év alatt nem tudtak változtatni semmin, akkor ő miért tenné??? Igazat adok neki. A belső vívódása látszik az ügyben, de nem tehetett mást”
  • 29. Lehiggadt 2010. november 02. 21:31
    „Ismételten meg kell védenem Nagy Lacit! A politikából ismert mondást hozom segítségül: az én komcsim jó komcsi a tied meg büdös... Ennek alapján kérdezem, hogy melyikőtök kritizálta azokat a honosított magyar válogatott kéziseket, akik az utóbbi időben és manapság is ponTY a magyar válogatottat erősítették, erősítetik?
    A teljesség igénye nélkül: Bartók Csaba, Carlos Perez, Ilyés Ferenc, Puljezevic Nenad, Eklemovic Nikola vagy a lányoknál Radulovic Bojana!?! A fele magyarul sem tud, és semmilyen kötődése sem volt korábban a magyarokhoz!?! TISZTA ÜZLET, és egyes sportvezetők érdeke...
    Egy másik példa pont egy női kajakos, Janics Natasa, akinek az édes testvére a szerb himnuszt hallgatja...
    100 szónak is egy a vége: ha a magyarok honosításási manővereit elfogadjuk, akkor ne ítéljük el a magyarokat elhagyókat!”
  • 28. rozator 2010. november 02. 21:15
    „Ez a fiatalember itt Szegeden lett ifiválogatott, NBI-es játékos Magyar Válogatott,elismert sportoló. Innen került Barcelonába, ahol remélem megalapozta életét. DE!!!!: Ha maradt volna gerince, már két évvel ezelőtt megmondja, hogy uraim ez a pénz nekem kevés, ahogy más sportágakban elfogadott úgy én is más szinekben szeretnék tovább szerepelni! Akkor is van egy kis morgás, de egy-két év alatt elfogadjuk! Ez így szemétség! Mellesleg tudok 1-2 személyről, akiknek ez megfelelt: Krivokapics, Perez, Diaz, Radulovics, stb! Ősmagyarok!”
  • 27. Tengri77 2010. november 02. 21:01
    „Nagyon remélem, hogy az összes magyar kézilabdázó így gondolkodik egy-két év múlva. És akkor nem lesz kézilabda válogatottunk.
    Aki így gondolkodik, mint Nagy Laci ne is jöjjön haza ide többé!
    Laci "Buenos noches!"”
  • 26. Lehiggadt 2010. november 02. 20:46
    „11. rodnás 2010.11.02. 18:09
    "Laci! Én még nem hallottam egyetlen hazai válogatott kézilabdázóról, focistáról, kajakosról, stb. hogy nélkülözne!"
    .
    T. RODNÁS!
    Én viszont - SAJNOS - több olyan volt válogatott kézilabdázóról tudok, akik - amint elmúlt a "dicsőséges" korszak - elkallódtak, és most napi gondjaik vannak, SŐT - sajnos már csak így múlt időben - VOLTAK:(:(
    Kegyeletből illetve tapintatból nem sorolom fel a neveket!
    Aki komolyan veszi az edzéseket, és egyéb kötelezettségeket, annak nincs ideje, energiája tanulni, és amikor kiég, de közben nem tudta magát "megszedni", az hoppon marad! Ma már nem elég az egyetemi indexet a haverrel beküldeni az egyetemre, mint 30-40 évvel ezelőtt!...”
  • 25. Kövecske 2010. november 02. 20:40
    „23.rodnás

    Magamra vettem az egyes hozzászóló szülőket megnevezést. Valóban, a felsoroltakon kívül havi 10.000 ft tagdíjat fizetek az egyesületnek, hogy sportolhasson a gyerekem.
    Nem ingyen jár ám. Sőt a sportorvosi vizsgálatait is én fizetem.
    Szóval nem csak más országban itthon is fizetni kel, hogy sportolhasson a gyerek..
    Ugye Neked sincs sportoló gyereked?........”
  • 24. Lehiggadt 2010. november 02. 20:33
    „FÁJDALOM, DE LACINAK IGAZA VAN!
    Ameddig a klubokban való szereplés sokszorosa a válogatottban való szereplésért kereshetőnek, addig szinte csak annak érdemes a válogatottban, nemzetközi porondon szerepelni, aki el akarja adni magát egy jobban fizető klubnak!
    Ez már nem álamatőrizmus, mint volt a gengszterváltás előtt, hanem kőkemény profi világ!
    Vannak akik nem teszik kockára az egészségüket a klubon kívül! EZ NEM JÓ! Ha egy válogatottnak nincs elég reklámértéke, és ezért nem tudják megbecsülni a válogatottba érdemes sportolókat AZ GÁZ! Ebben az MKSZ IS hibás lehet! Felmerül bennem az, hogy az MKSZ-ben változatlanul többen élnek a kézilabdából, mint a kézilabdáért! Nem véletlenül lehetett csak 6-ökrös szekérrel Mocsait a válogatott élére kényszeríteni! Elmúlt az az idő, hogy szövetségi kapitánynak lenni CSAK megtiszteltetés...
    Meg kell nézni, le lehet mérni egy BL-meccs hangulatát, és össze lehet hasonlítani egy válogatott meccsével!
    Költői kérdésnek szánom, hogy miért is kell egy válogatott meccset a 2-milliós Budapest helyett - például - a néhánytízezres lakosú Szombathelyen megrendezni?”
43 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vízilabda mk: Szeged-Eger az elődöntőben

Sorsoltak a Theodora férfi vízilabda magyar kupa elődöntőjében. Tovább olvasom