Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Páger válla szétszakadt - elütötte egy autó

Szeged - Páger Zoltán, a Szegedi Sport és Fürdők Kft. munkatársa, a műjégpálya vezetője vállműtéten esett át. Az egykori világbajnok kajakost a bicikliúton, egy kereszteződésben elütötte egy autó.
– Jól vagyok, egyelőre még az új klinika lakója vagyok. Pénteken estem át a műtéten, kétórás volt az operáció. Böröndy János adjunktus szerint sikerült a beavatkozás, négy hétig azonban rögzítve lesz a jobb vállam, nem mozgathatom. Komoly műtét volt, Thékesné Cini gyógytornász nem sok jóval biztatott a kajakozás szempontjából – kezdte a beszélgetést Páger Zoltán, a Szegedi Sport és Fürdők Kft. munkatársa, a műjégpálya vezetője.

Az egykori világbajnok kajakos október 4-én kerékpárral tartott a munkahelyére. A bicikliúton tekert, amikor a Cserepes sori kereszteződéshez ért. Elnézett jobbra, látta, hogy közeledik egy autó. Mivel neki volt elsőbbsége, úgy gondolta, hogy a vezető megáll. Nem ezt tette.

Páger Zoltán az ágyat nyomja. Fotó: Schmidt Andrea
Páger Zoltán az ágyat nyomja.
Fotó: Karnok Csaba

– Telibe talált a kocsi, felkenődtem a motorháztetőre, majd onnan a földre estem. Szerencsém volt, mert a vállam találkozott először a betonnal, és nem a fejem vagy a nyakam, mert akkor nagyobb is lehetett volna a baj. Így is komoly vállszalagszakadást szenvedtem, sérült az ízületi tok is. Csavarral kellett rögzíteni a sérült részt, ezért lesz hosszú idő a felépülésem – mesélte Páger a balesetet.

Páger Zoltánt idén nevezték ki a műjégpálya vezetőjének. Nagy lendülettel látott munkához, egyelőre azonban nem tud dolgozni.

– Nagyon bízom benne, hogy hamarosan visszatérhetek, nem szeretnék sokáig táppénzen maradni. Igazi busójárás volt nálam a hétvégén, kollégák, egykori versenyzőtársak jöttek el hozzám, így gyorsabban telik az idő a kórházban. A családom, a 4 éves kislányom és a feleségem is meglátogatott, ami erőt ad a gyógyuláshoz – fejezte be a beszélgetést Páger Zoltán.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Tonypilot 2012. október 18. 11:42
    „50 éves koromtól az emelkedő benzinárak,no meg az állandó belvárosi parkolási gondok miatt folyamatosan kezdem elhagyni a városi autózást .53 éves korom óta a kismotort is letettem és visszatértem a kerékpárhoz .Számtalan előnye (takarékos, nincs parkolási gond, egésszséges) mellett az utóbbi években magam is rettegek , mert tényleg szaporodnak az "autós mazsolák" .Eddig megúsztam , ám rengeteg koppanást láttam mostanában ,ahol rendre a "bicósok" húzzák a rövidebbet .Zoli -Te aki sportosan élsz ,dolgozol- sajnálatos módon lettél a soronkövetkező áldozat .Jobbulást kívánok és mielőbbi gyors felépülést .A "mazsolák" esetében pedig -ha már egyéb eszközzel nem lehet megfékezni őket - be kéne vezetni a szemet - szemért elvet, de minimum egy picsánrúgást ott helyben ,a tetthelyen , hogy szégyenüljenek meg nyilvánosan !Na ez volt a viccpoén a végére...”
  • 20. CsImre 2012. október 16. 23:42
    „15. medve11:

    anna-kútnál ugyanaz a sztori a biciklisekkel, mint az autósokkal a Híd utca Stefánia kereszteződésben, mikor kikapcsolják a jelzőlámpát. A dolog az emberi viselkedés legalapvetőbb jellemzőire vezethető vissza. Ha két fontos, nagyforgalmú útvonal keresztez, akkor az elsőbbségi viszonyok relativizálódnak. Ha van lámpa, vagy kihagyás a fölérendelt út forgalmában, akkor az alárendelt útvonal vár a sorára, ám ha nincs ilyen, akkor más viszonyok kezdenek uralkodni. Bedugja az orrát, megindul harmadmagával, és lesz, ami lesz, stb. Ugyanez van a Széchenyi tér gyalogátkelőjénél, el nem ítélhető módon, ahol az autósok becsorognak a gyalogosok közé, különben sosem érnek át. Arról nem szólva, hogy az Anna-kútnál az egyik helyen kétes is az elsőbbségadás a hibás táblázás miatt. Hogy is jött ez ide?”
  • 19. kilo 2012. október 16. 22:56
    „medve11 ugy latszik nem erted. Kijelolt kerekparuton ment, neki volt elsobbsege. Nem zebran, nem jardan, hanem szabalyosan, a szamara kijelolt helyen. Nem o volt a hibas, hanem a koncepcio rossz.”
  • 18. atomboy 2012. október 16. 19:46
    „Mielobbi felepulest a sracnak.

    Es mielobbi felszamolast az osszes ilyen szeparalt kerekparutaknak... Elottem CsImre megfogalmazta, miert, nem is kell tovabb magyarazni.”
  • 17. CsImre 2012. október 16. 18:06
    „Az ilyen kerékpárút - úttest találkozásoknál 11x akkora a balesetveszély, mintha a bringás az úttesten haladna. Sajnálom ennek a kerékpárútnak az újabb áldozatát, de volt sok ilyen, és még lesz is a bicikliút koncepcionálisan rossz kialakítása miatt. És dacára annak, hogy mennyi baleset történik az ilyen kialakítású bicikliutakon, még mindig terveznek ilyet, pl. a József A. sgt-ra.”
  • 16. rattacha 2012. október 16. 16:06
    „@medve11: Persze ez akkor igaz, ha nincs a zebra mellett külön jelzett kerékpár út átvezetés. Mint pl. a volt Média mellett a Csongrádin. Ott úgy tekerhet a biciklis, ahogy akar. Érdemes megjegyezni, mert van ilyen kereszteződés rengeteg.”
  • 15. medve11 2012. október 16. 14:25
    „"Zebrán az elsőbbség csak a gyalogosokra vonatkozik. Tehát biciklisekre csak akkor, ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit. Ha kerékpárral az egyik járdáról a másikra kelsz át a zebrán, akkor ezt csak megfelelő körültekintéssel, és lassan tedd. Az autósok ugyanis csak gyalogosokra számítanak ott, száguldozó biciklisekre nem!"
    Ettől függetlenül az Anna kút sztori megérne egy cikket, sok "okos" hozzászólás érkezne esetleg a használóktól...”
  • 14. IVY 2012. október 16. 14:23
    „Zolika, ez bizony nagy gáz! Minden esetre, - mielőbbi jobbulást neked! (K)”
  • 13. vovozs 2012. október 16. 14:18
    „Tehát a további sárdobálások elkerülése végett, jó volna kiemelni ami a cikkbe is szerepel, hogy a kerékpárút átvezetve volt az úttesten, és az autós nem adta meg az elsőbséget, miért??? mert mindig azt szajkózzák, hogy a biciklisnek nincs elsőbsége... de a mondatot sose fejezik be.”
  • 12. vuk 2012. október 16. 13:57
    „11. medve11 2012.10.16. 13:34
    Az uttesten miert is kellene tolni? Hat akkor hol kozlekedjen szerencsetlen?

    Sejtem, hogy ugy ertetted: keresztben tolni kellene. Nos meg ez sem igaz, ha egy keresztezodesen atmesz a kocsit sem kell tolni nem? Eleg elsobbseget adni, ha kell.”
  • 11. medve11 2012. október 16. 13:34
    „úttesten a kerékpárt TOLNI kell, nem átszáguldani körültekintés nélkül!Anna kút csemege mögötti rész, minden reggel 5 km/h-ra kell lassítani, nehogy egy "áldozat" előbukkanjon! Nem Zoli esetét írtam!”
  • 10. Queenmargareth 2012. október 16. 12:38
    „nem ide tartozik, de közlekedéshez.Ma volt szerencsém utazni buszon. Tömegközlekedtem:)Nos, amikor a busz feltétlen át akar menni a sárgán, de nem fér át max, csak egy autó, akkor satufék:)és megállunk a bicikliúton a zebrától pár centire, tehát fogalmam sincs múltkor ki volt a felelős a hölgy gázolásáért, de elég brutális a vezetése némelyiknek...”
  • 9. vuk 2012. október 16. 11:39
    „8. rattacha 2012.10.16. 11:09
    Pontosan ez a lenyegÉ a lathatosag. A kisutcabol jovo autos pedig az uttestig fog alapbol gurulni, tehat az uttesten levo sav ebben az esetben is jobb.

    Hulyek vannak, persze, de ha normalisan alakitjak ki kozlekedest akkor a figyelmetlenseg eselye minimalizalhato. Itt jonnek be a megrendelo/kivitelezo/atvevo. Kalvarian pl. igy kertek, igy terveztek. Eredmeny: hasznalhatatlan utszakasz, nehol 70-80 cm-es jardaval. Ja es persze egy sarokkal a lofara elott vegeter, aholis becsatlakozhatna a Petofi vagy a Feketesas fele. Ujabb gratulacio. Ugyanez a Kossuthon.”
  • 8. rattacha 2012. október 16. 11:09
    „@vuk: én is biciklivel közlekedem és én is biztonságosabbnak tartom a kerékpársávot a szeparált útnál. Egyszerűen amíg az úton vagyok látnak az autósok. Ha kijövök a susnyából, ők se számítanak rám. Egyébként a Csillag tér felől érkezve az Etelka sori pályához ugyanez a helyzet. Több helyen jelölve sincs - mondjuk ott pont igen - hogy merre kéne tovább menni. Sajnos sok helyen valóban látszik a csináljunk valami bicikliutat tervezés. Ebben egyetértünk. A hülyeség kérdése pedig nem személyeskedés. Egyszerűen mindenhol vannak hülyék. Ez tény. Sajnos. :|”
  • 7. vuk 2012. október 16. 10:47
    „5. rattacha 2012.10.16. 09:35
    A gond az, hogy itt nem a kozlekedok a hulyek elsosorban, hanem aki ilyen infrastrukturat tervez. Erdekes, ot sosem veszik elo, hogy "komam mit terveztel mar megint???", es persze a megrendelo, atvevevo is lapit ilyenkor, mint szar a fuben es probalja rakenni az autosra vagy a biciklisre, hogy o volt a hulye.

    Varoson belul a szeparalt kerekparutnal a keresztezodeseknel 10x nagyobb a balesetveszely, mint BARHOL uttesten (iranyhelyesen) vezetett kerekparsavoknal (vagy akar anelkul). Kedves varosvezetes, ezt tessek szem elott tartani!!!
    Persze meg manapsag is keszulnek ilyenek, lasd kalvaria, kossuth lajos sgt (mindketto egyszercsak vegeter, ahol a biciklisnek at kell vagni az uttesten a tuloldalra, ujabb baleseti forrast teremtve ezzel). Szoval ki a hulye?”
  • 6. nick77 2012. október 16. 10:18
    „5. rattacha 2012.10.16. 09:35

    Azt hiszem az írásoddal le is lehetne zárni a vitát, de nem fogják.Megy a köpködés,már előre látom.”
  • 5. rattacha 2012. október 16. 09:35
    „Mielőtt egymásnak esnénk inkább vegyünk magunkon egy kis erőt és tanuljunk az esetből. Semmi értelme, hogy megint menjen az ordítozás, hogy bezzeg az autósok, bezzeg a motorosok, bezzeg a biciklisek. Hülyék minden járműben/járművön ülnek és még gyalogolnak is. Inkább azt kérdezze meg mindenki magától, hogy hányszor lapozott bele kressz könyvbe, mióta megvan a jogsija. Én pl. tudom, hogy kb. 5 éve nem láttam, így most elő fogok egyet venni, hogy megnézzem mi változott.”
  • 4. vuk 2012. október 16. 09:00
    „A Kerekparosklub hanyszor is szajkozta mar a szeparalt kerekparut veszelyeit?
    Sok ilyen volt es lesz is meg.

    Kerekparsavon tortent gazolas volt mar? En nem tudok rola.”
  • 3. Queenmargareth 2012. október 16. 08:47
    „:(jobbulást...”
  • 2. kilo 2012. október 16. 08:05
    „Mielobbi gyogyulast!
    Masreszt ennyire hasznosak a varoson beluli bicikliutak...”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Irány a legjobb 16: UTC-Csömör 6-2

A férfi futsal magyar kupa második fordulójában az NB I-ben éllovas UTC FT a Csömör együttesét fogadta, és 6-2-es sikerével a sorozat nyolcaddöntőjébe jutott. Tovább olvasom