Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Talmácsi nem botrányt akar

Csütörtök délben robbant a hír, amely szerint Talmácsi Gábor egyoldalúan szerződést bontott az őt foglalkoztató Aspar-csapattal és kijelentette, nem utazik el a világbajnokság soron következő versenyére, a franciaországi Le Mans-ba. Tegnap délelőtt a magyar világbajnok Budapesten sajtótájékoztatón közölte álláspontját, majd lapunknak a következőket mondta a kialakult helyzetről.

– Hogy érzi most magát?
– Nekem a motorozás a mindenem, szóval nem életem legjobb napjai ezek. Nagyon sajnálom, hogy idáig fajult a helyzet egy olyan csapatnál, amelynél világbajnoki címet szereztem. Az utóbbi két szezonban semmilyen problémám nem volt az Asparnál, de amióta a Balatonring Racing Team színeiben motoroztam, több probléma is felmerült. Ettől függetlenül látok esélyt arra, hogy egy új szerződés megkötésével rendezzük a vitás kérdéseket.

– Milyen okok vezérelték erre a nehéz döntésre?
– Március 30-án egy sajtótájékoztatón Martinez úr megígérte, hogy a harmadik versenytől, vagyis a jerezi nagydíjtól két gyári Aprilia motorom lesz. Két hete rendezték a jerezi versenyt, ahol csak egy motor várt rám a boxban, és nem tudtak pontos választ adni rá, hogy mikor lesz meg a második. A szerződésemben benne van, hogy két gyári motort kell a rendelkezésemre bocsátaniuk, és ez eddig nem teljesült.

A világbajnok motoros gondterhelt tekintettel kémleli a jövőt. Fotó: MTI
A világbajnok motoros gondterhelt tekintettel kémleli a jövőt.
Fotó: MTI

– Volt más gond is?
– Jerezben menedzseremmel, Stefano Favaróval tényként közölték, hogy egy a Grupo Milton és a Logistic Land által megbízott külső cég átveszi a magyarországi kommunikációmat, a médiakapcsolataimat és a sportjogaimat. Ezekkel a jogokkal kizárólag a Faster Management LLC rendelkezhet, amely ezeket a jogokat nem adta, és nem is fogja továbbadni harmadik félnek. Stefano engem csak a vasárnapi versenyt követően tájékoztatott az eseményekről, már ekkor úgy döntöttünk, hogy lépnünk kell. Hazaérkezésünk után egyeztettünk az egyéni szponzoraimmal és az ügyvédeinkkel, és arra jutottunk, hogy szerződést bontok az Aspar-csapattal. Amikor 250 kilométer/órával kell száguldozni, tudat alatt nem zavarhatnak a versenyzésben ilyen dolgok, mert az akár az életembe is kerülhet.

– Hogyan tovább, látjuk még az idén versenyezni?
– Nem tudom, hogyan folytatódik a pályafutásom, én az Aspar-csapattal való megegyezésre is nyitott vagyok, csak meg kell egyeznünk a feltételekben. Pozitívan gondolkozom, Stefano Favaro most is Le Mans-ban tartózkodik, és próbálja egyengetni a jövőmet. A szívem szakad majd meg, amikor elrajtol nélkülem a mezőny, én pedig erőm teljében nem lehetek ott a versenypályán. Bízom benne, hogy jobbra fordul a helyzet, és tudom, hogy büszke lesz még Magyarország arra, hogy Talmácsi Gábor képviseli a piros-fehér-zöld színeket.

Favaro a hibás?

Kizárólag Talmácsi Gáborral kíván tárgyalni a folytatásról Jorge Martínez, mert a Balatonring Team csapatfőnöke szerint a versenyző menedzsere, Stefano Favaro provokálta ki a szakítást. Martínez elmondta: szeretné, ha Talmácsi a Balatonring Teamnél folytatná a pályafutását, és a jövő héten Budapestre utazik, hogy négyszemközt beszéljen a pilótával.

Olvasóink írták

  • 8. sima 2009. május 16. 16:53
    „Mivel a pályán nem sikerült letolni Talmácsit , most pályán kívül csesztetik ? Ha egyszer két motorról volt szó a szerződésben , akkor végül is ki szegte meg először a szerződést ??
    Mi az hogy külső cég veszi át a magyarországi kommunikációt, a médiakapcsolatot és a sportjogot ? Ezt is Talmácsival közlik utoljára ? Ezek után , nem csoda hogy nem indult el a versenyen.”
  • 7. sima 2009. május 16. 16:48
    „Mivel a pályán nem sikerült letolni Talámácsit , most pályán kívül csesztetik ? Ha egyszer két motorról volt szó a szerződésben , akkor végül is ki szegte meg először a szerződést ??”
  • 6. abrakapokusz 2009. május 16. 16:00
    „´A hétszeres Tour-győztes Lance Armstrong és csapattársai azzal tüntettek a kazah szponzoraik ellen az olasz körverseny hetedik szakaszán, hogy letakarták a támogatók nevét a mezükön.
    Hónapok óta nem kapnak fizetést..."
    Nem utaztak haza hisztizni, de hogy is mérhetné magát Lance Armstrong TALMÁCSI-hoz?”
  • 5. gagarin 2009. május 16. 14:25
    „Már tavaly kezdődtek a gondok. Az Aprilla gyár szerintem nem engedhette meg magának,hogy még egy kelet-európai vb.győztese legyen. Emlékezzetek csak mikor megállt a motorja,vagy ledobta stb.....a mai korban mikor a box-ból laptopon keresztül tudják pl.a gázt irányítani???!!! De vissza az üzlethez. A gyárnak Magyarország nem potenciális vevője,mivel nálunk egy robogójuk is min.400ezer ft-nál kezdődik! Ezt a nyugat-európai tinik,szüleik vígan kifizetik. Az eladási statisztikát nézzétek meg,és máris látjátok az anyagi vonzatát!
    Pedig Talma a legnagyszerübb motoros a 125-ben biztos,de a 250-ben is bent van az első háromban!
    Drukkolok neki,csak hát ha nem itt élne ez biztos nem így lenne körülötte........................”
  • 4. Nakivagyok 2009. május 16. 13:45
    „2. !!
    Motorversenyezni nem lehet pénz nélkül, legalábbis nem világbajnoki szinten. A sok semmirekellő focistától kéne e lóvét levenni aztán olyanoknak adni akik megérdemlik, eredményesek....”
  • 3. Neszemetelj! 2009. május 16. 13:25
    „Hajrá Talma!

    Valóban a tények alátámasztják Talma indokait. A spanyolok a saját versenyzőjük felé hajtják a vizet, és ez nagyon nem korrekt!”
  • 2. abrakapokusz 2009. május 16. 12:44
    „A motorsport iránti elkötelezettséget felváltotta a zsozsó iránti alázat...”
  • 1. Lúdasmatyi 2009. május 16. 10:50
    „Szorítok Talma,hogy mielőbb a pályán lehessél!Hajrá Magyarország!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szávay kikapott Mauresmótól

Szávay Ágnes elbúcsúzott a 3,7 millió euró összdíjazású madridi női salakpályás tenisztorna további… Tovább olvasom