Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

A Honda kiszállt az F1-ből

A Honda istálló a világméretű gazdasági válságra hivatkozva pénteken bejelentette: nem indul el jövőre a Forma-1-es versenysorozatban. Ezzel egy 1964 óta íródó történet ért véget, és sokak szerint a sportág is veszélybe került a meglepő bejelentést követően.
A Honda Motorsport elnöke, Fukui Takeo sajtótájékoztatóján bocsánatot kért a szurkolóktól, a szerelőktől, a pilótáktól és a Forma-1 vezetőitől. Az elöljáró emellett kijelentette: 2008 volt a Honda utolsó szezonja, a japán autógyár nem indít saját csapatot, és motorokat sem szállít a többi istállónak.

"Teljesen kilépünk. A jövő egyelőre kiszámíthatatlan" - mondta Fukui. "Öt év múlva szerintem bebizonyosodik, hogy helyesen léptünk" - tette hozzá az elnök. "Azután hoztuk meg ezt a nehéz döntést, hogy mérlegeltük a válságban lévő autóipar helyzetét" - magyarázta az elöljáró.

Japán második legnagyobb autógyártója most leül tárgyalni a Honda csapatvezetőivel és pilótáival, hogy megbeszéljék a jövőjüket. A sajtó információi szerint a legvalószínűbb megoldás az eladás lesz.

A Honda először 1964-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, és a sportágban eltöltött 44 év során három futamgyőzelmet ért el az istálló, legutóbb Jenson Buttonnak sikerült ez a bravúr, 2006-ban a Magyar Nagydíjon. A Honda más csapatoknak is szállított motorokat, így összességében több tucat győzelmet számlál, olyan nevek diadalmaskodtak ilyen autókkal, mint Piquet, Ayrton Senna és Alain Prost.

A Honda az idei világbajnoki sorozatban 14 pontot szerzett, és ezzel a kilencedik helyen zárt. Az idény legjobb eredményét a veterán brazil pilóta, Rubens Barichello érte el, aki Silverstone-ban a harmadik helyen zárt.

A japán cég a Super Aguri istállónak is szállított motorokat, ez a csapat már májusban kiszállt a Forma-1-ből.

A Forma-1-et is irányító Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley arra ösztönzi a csapatokat, hogy költségcsökkentő ötletekkel álljanak elő, mert csak így vészelhetik át a gazdasági válságot, amely az autóipart különösen érinti. "Már ezelőtt a gazdasági válság előtt teljesen világos volt: a Forma-1 ebben a formában finanszírozhatatlan" - fogalmazott Mosley.

Nem ez az első alkalom, hogy a Honda kilép a száguldó cirkuszból. 1968-ban azért fújtak visszavonulót, mert a cég vezetői a személygépjárművek fejlesztését látta fontosabbnak.

A Honda vezetői a potenciális vevőkről beszélnek

Három lehetséges vevő is komolyan érdeklődik a Forma-1-es Honda istálló iránt - jelentette be a Honda Racing vezérigazgatója, Nick Fry pénteken, órákkal azután, hogy a japán autógyár bejelentette: kiszáll a száguldó cirkuszból.

Többen attól tartanak, hogy több csapat is a Honda sorsára juthat, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley biztos benne, hogy amennyiben sikerül bevezetni a költségcsökkentő intézkedéseket, finanszírozhatóvá válik a sportág.

Mindeközben Fry abban reménykedik, hogy hamarosan el tudják adni a versenyistállót, és akkor a csapat ott lehet a melbourne-i idénynyitón, március 29-én. "Az elmúlt 12 órában hárman is komolyan érdeklődtek a csapat iránt, ezért bízunk benne, hogy ott lehetünk a szezon kezdetén, Ausztráliában" - mondta Fry a BBC Radio 5 Live-nak.

A 2009-es versenygép fejlesztése már előrehaladott állapotban van, ezért Fry úgy érzi, jó üzletet köt, aki megveszi az istállót. "Ez a csapat az egyik legjobb: remek az eszközállományunk, kiváló a boxunk felszereltsége, csodás emberek dolgoznak itt, és az autónkat az a Ros Brawn tervezte, aki több világbajnoki címet is nyert már" - magyarázta a vezérigazgató.

"Szerintem sokak számára csábító ez a helyzet. Úgy hiszem, hogy hamarosan nagyot lép előre a csapat, ezért nagyon nagy lehetőség előtt áll most valaki" - tette hozzá Fry.

A Honda 2006-ban alakult önálló csapattá, addig hat éven keresztül a BAR-nak szállított motorokat. A megalapítás évében Jenson Button megnyerte a Magyar Nagydíjat, ám ezután nem jöttek a sikerek. A legutóbbi két év szörnyen sikerült a Honda számára: idén a csapat a 9. helyen zárt, Button pedig az utolsó lett a pilóták között.

"Szomorú a Honda esete, mert szerintem jövőre simán a legjobb négy között végzett volna" - jelentette ki a Forma-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone. "Rengeteg pénzt költöttek arra, hogy előrébb jussanak, úgyhogy ha valaki bele akar kóstolni a Forma-1 világába, akkor ezt a csapatot kell megvennie" - tette hozzá az üzletember.

Olvasóink írták

  • 6. homer 2008. december 05. 21:22
    „Az ilyen értelmetlen baromságok(forma1) miatt is tart itt a világ, ahol!”
  • 5. Pengemester 2008. december 05. 18:32
    „Akkor a lényeg,mert kicsit felkészületlen volt a cikkíró a Honda eredményeit illetően. Nemcsak,hogy futamgyőzelmeket tudnak felmutatni motorszállítóként,hanem VILÁGBAJNOKI CÍMEKET! Nevezetesen 1987-91 között Honda motoros autók nyertek,igaz olyan pilótákkal,mint akiket megemlítettek: Nelson Piquet,Alain Prost és Ayrton Senna,de 1987-ben Nigel Mansell volt Piquet csapattársa,később szintén világbajnok lett ( ´92-ben ) . Fölmerül az emberben,hogy Rubens barichello versenyzői kvalitása hol marad a felsoroltakhoz képest?”
  • 4. Piskóta 2008. december 05. 17:57
    „Pedig milyen olcsó a benzin.”
  • 3. Dodo 2008. december 05. 16:27
    „Már elkelt, most utaltam a foglalót. Karácsonyi ajándék lesz a fiamnak. :)”
  • 2. klj_54 2008. december 05. 13:46
    „Persze, de akkor repülő szőnyeggel indulnának:)”
  • 1. efje 2008. december 05. 13:15
    „Vegye meg egy arab sejk!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiszállhat a Honda a Forma-1-ből

Kiszállhat a Forma-1-es világbajnokságból a japán Honda autógyártó cég - értesült a BBC brit… Tovább olvasom