Délmagyar logó

2016. 05. 01. vasárnap - Fülöp, Jakab 10°C | 20°C

F1: Vettel nyerte a Malajziai Nagydíjat

A háromszoros vb-győztes versenyző mögött csapattársa, Mark Webber végzett, a harmadik Lewis Hamilton lett.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája nyerte az idei Forma-1-es szezon második futamát, a vasárnapi Malajziai Nagydíjat, és ezzel a vb-pontversenyben is az élre állt.

A 25 éves, háromszoros vb-győztes versenyző mögött csapattársa, az ausztrál Mark Webber végzett a második, Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája pedig a harmadik helyen. Vettel pályafutása 27. futamgyőzelmét aratta.

A versenyt szemerkélő esőben, nagyrészt száraz pályán kezdhették meg a pilóták. Az élről induló Vettel tökéletesen kapta el a rajtot, Felipe Massa és Fernando Alonso igyekezett tapadni rá, az ötödik helyről startoló Webber azonban meglepte a két ferrarist, és a második kanyarban megelőzte őket.

Sepang: Vettel győzött, pedig nem neki ˝kellett volna˝. Fotó: MTI (galéria)

Alonso autójának első szárnya ekkor már lógott, a pályafutása 200. futamán résztvevő spanyol pilóta a második kanyarban összeért Vettel Red Bulljával, ekkor sérült meg az első légterelője. A második kör elején, a célegyenesben aztán eltört és leszakadt az autóról az első szárny, ezzel a spanyol versenyző számára véget ért a nagydíj. Az első hat sorrendje így Vettel, Webber, Massa, Hamilton, Jenson Button (McLaren), Nico Rosberg (Mercedes) volt.

Vettel a hatodik körben járt először a boxban, és ugyanígy tett Massa is, mindketten száraz pályára alkalmas gumit kaptak. Egy körrel később Webber és Hamilton is cserélt, és ekkorra már a mezőny nagy része túl volt a kiállásokon. A 10. körben Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Nico Hülkenberg (Sauber), Massa, Romain Grosjean (Lotus), Sergio Perez (McLaren), Kimi Räikkönen (Lotus) volt az első tíz sorrendje.

A következő tíz körben az élmezőnyben nem történt helycsere, majd a 20. körben Webber érkezett ismét a boxba, egy körrel később Massa és Grosjean, majd Hamilton és Button, illetve Vettel és Rosberg cserélt kereket. A kiállások után maradt a Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg sorrend az első négy helyen.

A versenytáv felének eléréséig nem változott az állás, majd a 31. körben Hamilton, eggyel később Webber, illetve Vettel is a boxban járt. A vb-címvédő csak a negyedik helyre tudott visszajönni, az élen az eggyel kevesebbszer kiálló Button állt. Utóbbit a 35. kör elején megelőzte Webber, majd Hamilton is, Button pedig behajtott a boxba, a szerelők azonban elrontották a kerékcseréjét, a jobb első abroncsot nem sikerült rögzíteniük, így a brit elbukta a lehetőséget a jó pozíció megszerzésére.

Sepang: Vettel győzött, pedig nem neki ˝kellett volna˝. Fotó: MTI (galéria)

Vettel a 39. kör elején a célegyenesben megelőzte Hamiltont, és visszavette a második helyet, a brit pedig 14 körrel a leintés előtt ismét kiállását. Őt Vettel és Rosberg követte, majd az élről Webber is kiállt, és egy hajszállal Vettel elé jött vissza a pályára. A Red Bull két pilótája nagy csatába kezdett egymással, tíz körrel a verseny vége előtt pedig Vettel egy nagyon erőszakos manőverrel átvette a vezetést, majd a célba érkezésig megőrizte az első helyet.

A vb-pontversenyben két futam után Vettel mögött az ezúttal hetedikként záró Räikkönen lett a második, Webber pedig a harmadik.

A szezon április 14-én, a Kínai Nagydíjjal folytatódik.

Malajziai Nagydíj (56 kör/310,408 km, a formula1.com alapján):

1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:38:56.681 óra
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 4.2 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.1 mp h.
4. Nico Rosberg (német, Mercedes) 12.6 mp h.
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 25.6 mp h.
6. Romain Grosjean (francia, Lotus) 35.5 mp h.
7. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 48.4 mp h.
8. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 53.0 mp h.
9. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:12.3 perc h.
10. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:27.1 p h.
leggyorsabb kör: Perez 1:39.199 perc
1. rajtkocka: Vettel

A világbajnoki pontversenyek állása 2 futam után (még 17 van hátra):

pilóták:
1. Sebastian Vettel 40 pont
2. Kimi Räikkönen 31
3. Mark Webber 26
4. Lewis Hamilton 25
5. Felipe Massa 22
6. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 18
7. Nico Rosberg 12
8. Romain Grosjean 9
9. Adrian Sutil (német, Force India) 6
10. Paul di Resta (brit, Force India) 4
11. Nico Hülkenberg 4
12. Sergio Perez 2
13. Jenson Button (brit, McLaren) 2
14. Jean-Eric Vergne 1

csapatok:
1. Red Bull 66 pont
2. Lotus 40
3. Ferrari 40
4. Mercedes 37
5. Force India 10
6. McLaren 4
7. Sauber 4
8. Toro Rosso 1

Olvasóink írták

  • 14. queenmargareth1 2013. március 25. 20:36
    „na, Kimi ilyet nem tesz.”
  • 13. THK 2013. március 24. 19:48
    „9. lacla,
    jó, hogy így (nyilván bennfentesként) megosztod, hogy hülyeséget mondott Webber - mert egyébként a Red Bull csapat nyilatkozata is az ő verzióját támasztja alá: ők is azt állítják, hogy a motor lecsavarására utasították mindkét versenyzőt, EZÉRT tudott előzni Vettel, aki ezt nem tette meg - nagy teljesítmény, igazi sportemberi viselkedés: mint menetet lezáró gong után bemosni egyet a már leeresztett kezű ellenfélnek...
    (azt viszont kétségtelenül igaz, h a többszörös világbajnoksághoz hasznos ilyen gátlástalanság - de ettől még nem szimpatikusabb)”
  • 12. kormoska 2013. március 24. 19:46
    „Webber,Rosberg,Barrichelló,Coulthard,Massa....,ők az F1 igazi vízhordói,mesterségesen visszafogott(és emiatt szerintem erősen frusztrált)pilóták!
    Részben persze ők"vállalták"a szerepüket,jól is keresnek+örülhetnek hogy a Forma 1-ben vezetnek.De azért sajnálom őket,tudásuk alapján többet érdemelnének!”
  • 11. szatyi 2013. március 24. 19:45
    „"9. lacla 2013.03.24. 18:53
    A Red Bullnál nem volt csapatutasítás..."

    Lehet, hogy csak te nem hallottad?

    "A SkySportsnak nem sokkal a leintés után Horner megerősítette, Vettel ellenszegült nekik. "Egymás között akarták eldönteni, de ez nekünk nem tetszett, ezért utasítottuk őket, hogy tartsák a pozíciójukat."”
  • 10. newdog 2013. március 24. 19:45
    „Igen, azt a rajtszámot nem a szél fújta Vettel kocsijára. Ha valaki versenyző, az a célig küzd a győzelemért, Vettel ezt tette. Már a futam közepén megszívta és visszaesett, mert nem engedték támadni Webbert.
    Nekem is elborult volna az agyam. Ha két külön taktikán van a két versenyző, nem egyforma stílussal vezetnek és fogyasztják az üzemanyagot, nem értem miért kellene a kevésbé gazdaságos versenyzőt behozni győztesnek?

    És pont ezért nem értettem Brawn döntését sem. Ha simán elmegy egymás mellett a két autója, szerintem teljesen mindegy konstruktőri VB. szempontjából, hogy futnak be. Nem hiszem, hogy Hamilton a végén hisztizett volna mint Mark a konkurenciánál. Annyi versenyzői szabadságot meg adhatott volna Rosbergnek, hogy meghajszolja a "lovakat", nem tejfelesszájú kezdő már a srác. Node ez van... szerintem Ross Brawn régen sem bírta az izgalmakat, most meg hogy jó pár évet öregedett a Ferraris sikerek óta, mit is várjunk el tőle?

    Alonsot arroganciája miatt nem kedvelem, de hatalmas volt hogy ekkora kockázatot bevállalt. Sajnálom, hogy így lett vége a versenyének.

    1. kormoska 2013.03.24. 12:23

    Javaslom a YT-on keress rá az 1990-es Japán Gp-re (Suzuka). Lehet fent van az egész futam, nem kell sokáig nézned a rajt után. Valószínűleg átértékelődik majd benned az arrogáns és veszélyes vezetés fogalma :)
    Ha néztél már abban az időben futamokat, akkor valószínűleg meg sem kell nézned és tudod az előzményeket és a következményeket is.
    Szerintem ma mindkét pilóta zseniális volt.”
  • 9. lacla 2013. március 24. 18:53
    „Vettel nem véletlenül 3x-os VB győztes, ezért is tudta megelőzni csapattársát. Megérdemelte a győzelmet, egy igazi versenyző csak a győzelemre hajt a második hely nem elég. Webber csak egyszerűen nem akarta elfogadni, hogy alulmaradt a párharcban ezért nyilatkozott hülyeséget. A Red Bullnál nem volt csapatutasítás, a Mercedesnél volt. Lehet vitatkozni akkor, hogy akkor igazságos vagy sem.”
  • 8. szatyi 2013. március 24. 18:18
    „Emlékeztek még? Szegény Barichello -anno- hányszor lett visszafogva?”
  • 7. roxper 2013. március 24. 15:09
    „5-6
    Sportszerűtlenség volt, mert mindegyiknek vissza kellett volna vennie. Ha van igazság, akkor a következő versenyen megfő vettike motorja, épp a mai akció következményeként.”
  • 6. v.imre 2013. március 24. 14:56
    „Ha tetszik, ha nem, ez a csapatérdek utasításos, megyegyezéses szitu nekem sem tetszett soha. Vettel miért ne "sózta" volt meg ezt a "cirkuszt"? Ettől még tovább nézem az F1-et. Ez még mindig más, mint a Tour De France kerékpáros színjáték, a tiltott szerek botrányai, ami miatt idén már abszolute nem nézem, nem érdekel egyetlen kerékpáros verseny sem. Pedig imádtam. A csodás tájak képei miatt.”
  • 5. azigazitrebitsch 2013. március 24. 14:27
    „Mit össze nyavalyogtok!
    Végre volt egy kis izgalom,élmény !
    Ez a történet erről szól,aki elsőnek fut át a zászlónál az az első,addig mindegy hányszor és meddig volt elöl !”
  • 4. roxper 2013. március 24. 14:17
    „Undorító "versenyző" ez a kis majom és a befutáskor mekkora vagánynak képzelte magát, arc-arc-arc az van, tehetség kevésbé, uaz az idegbetegség jött ki rajta mint amikor Button is utolérte egy versenyen és simán kicsúszott, mert nem bírja idegileg...”
  • 3. THK 2013. március 24. 14:15
    „1. kormoska,
    nem hallgattad a verseny végi interjút? Nem veszélyeztetés miatt volt patkányság amit Vettel csinált (az még belefért a versenyzésbe), hanem mert mindkettejüknek szólt a csapat, h állítsák alacsonyabbra a motorteljesítményt, amit Webber meg is tett - Vettel viszont nem, ezért tudta megelőzni (és utána még diadalittasan rángatja is a kocsit jobbra-balra a célban, mint aki vmi elképesztőt vitt véghez...)

    A Mercedest én sem értem: még akkor sem lenne helye ilyesminek a második futamon, ha egyébként eséllyel indulnának a VB címért. De legalább Hamilton ember maradt, és első dolga volt ezt megemlíteni a nyilatkozatok során.”
  • 2. seleron 2013. március 24. 13:55
    „Én régen kedveltem a Forma 1-et. Még Sennáék idejében, de ami a mai napon volt az azt bizonyítja hogy megint ne nézzem. És ez a csapatkalkulációs dolog már nem az első. Ez nem verseny, hanem egy finom bunda.”
  • 1. kormoska 2013. március 24. 12:23
    „Vettelt eddig kedveltem,a győzni akarása és a mentális ereje miatt,de most átesett a ló(vagy a bika)túloldalára!
    Láthatóan elborult az agya a Webberrel való meccselés közben,arrogánsan és veszélyesen vezetett.
    Manővereivel veszélyeztette a csapattársa és a saját biztonságát is,a srác stílusa kezd már kicsit unalmas lenni.
    Lehet,hogy mindent szabályosan csinált,bár kétlem.Nem lennék meglepve egy utólagos visszasoroláson,egy 3 szoros vb-győztesnek sokkal nagyvonalúbbnak,példamutatóbbnak kéne lennie a(szinte végig gyorsabb)csapattársával!

    A Mercedes húzása sem tetszett,de legalább ők viszonylag kulturáltan megoldották.....,mondjuk nem értem miért ne lehetett volna Rosberg a harmadik?Az év második versenyén pilótasorrendet állítani,ugyan már.
    Évek óta tolja a Merci szekerét,Schumit is rendre megverte,megérdemelte volna a dobogót.
    Az F1-ben is igaz a régi mondás:Jó tett helyébe jót NE várj!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Serena Williams a forgalmat és Moritát is legyőzte

A teniszező ezzel bejutott a nyolcaddöntőbe a Miamiban zajló, 9,5 millió dollár összdíjazású,… Tovább olvasom