Szeged és környéke

2009.10.04. 23:29

Koccannak, de haladnak

Szeged - Féknyom, összetört autólámpa-szilánkok az aszfalton – látjuk itt-ott az utakon. Megtanultuk a szegedi csomópont-átépítés és villamosvonal-felújítás miatti új forgalmi rendet – a rendőr szerint. Finomítható a közlekedési morál – véli a buszos: fő az előzékenység.

Újszászi Ilona

Műanyag szilánkok jelzik a szegedi aszfalton – például a Pulz, de a Szentháromság utcában vagy a Kálváriáról a nagykörútra kanyarodva is –, hogy összekoccantak már a felújítások miatt új utakra terelt autósok. Nagy figyelmet és türelmet igényel a rendelőintézet előtti csomóponton az áthaladás – hétköznap reggelenként, vagy a Kossuth Lajos sugárút és a nagykörút találkozásánál a zubogó autóáradat – folyton.

– Mára alkalmazkodtak a szegediek a forgalomelterelések miatti új közlekedési rendhez. Az autósok zöme megtalálta a maga egérútjait – állítja Szenti Szabolcs. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletes szóvivője szerint nem nőtt a közlekedési balesetek száma azóta, hogy Szeged több pontján is ott a sárga figyelmeztető tábla: a forgalmi rend megváltozott.

– Hamarabb kell elindulni, mert nem tudhatjuk, hol szorulunk dugóba. De nincs több koccanás, mint a forgalomelterelés előtt – osztja meg velünk tapasztalatát Szénási Róbert karosszérialakatos.

A Kálvária sugárút–nagykörút sarkán is koccantak már autók, de összességében nem nőtt a balesetek száma. Fotó: Segesvári Csaba

A Kálvária sugárút–nagykörút sarkán is koccantak már autók, de összességében nem nőtt a balesetek száma.
Fotó: Segesvári Csaba

Péntek reggel a Szentháromság utcából kis ívben jobbra kanyarodó Suzuki majdnem „összecsókolózott" a Tisza Lajos körúton ugyancsak a rakpart felé igyekvő Opellel, mert annyira lerövidültek a sávok az erre terelt villamospótlók miatt. Az ellenkező sávban rekedtek meg percekig indexeltek, de a kiskörútról – az előttük veszteglő autóbusszal egyetemben – nem tudtak a Szentháromságra balra kanyarodni, mert a jobbról és szemből a kereszteződésbe nyomakodók bedugították a csomópontot. – Sokat segítene forgalomirányító rendőri jelenlét a Csongrádi–Brüsszeli kereszteződésben reggel és délután – jelzi Dózsa Gábor, az SZKT vezetője –, mert nem ritka, hogy a balra, a híd felé haladó nagy számú tranzitforgalom miatt csak a harmadik lámpára tudnak egyenesen keresztülhaladni a buszaink.

 Késések

Véletlenszerűen alakulnak ki torlódások: a Vásárhelyi Pál utcai beforduláskor az egyik nap egy, a másikon ugyanabban az időszakban öt percig kellett várakoznia a tesztautóbusznak – tudtuk meg Draskóczy Istvántól, a Tisza Volán szegedi közösségi közlekedési divíziós igazgatójától. A forgalomeltereléssel megterhelt útvonalakon, így például a Kálvárián, illetve a kiskörúton közlekedő buszok gyakran késnek. Megoldásként sűrítik a járatokat. Másfajta probléma, hogy a Szent Gellért utcából, vagyis a Rókusi templom mellett a Kossuth Lajosra a balra való kikanyarodás okoz gondot, mivel a „túlsó" két forgalmi sáv kétirányú lett, így a buszvezetőknek nagy figyelemmel kell végrehajtaniuk ezt a manővert.


– Egyértelmű a forgalmi helyzet, táblák is jelzik, kinek van elsőbbsége ezekben a kereszteződésekben. Kevés a forgalmat irányítani tudó közlekedési járőr. De nincs is szükség arra, hogy a forgalmi rendszer egyetlen pontján beavatkozzunk, mert azzal csak az egyik kereszteződésből a másikba tolnánk át a közlekedési dugót – magyarázza Radics Róbert rendőr őrnagy, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője.

– Ütemesen haladna a forgalom, ha mindenki betartaná a KRESZ-t, és lassabban vezetne – mondja Bobkó Attila. A Taxi3 vezetője szerint minden KRESZ-táblánál és posztoló rendőrnél jobban segíti a forgalmat az autósok egymás iránti udvariassága, előzékenysége és türelme.
A Szentháromság utca szélső sávjában parkoló kocsik miatt nem fér be a megálló öblébe a busz. Míg le- és fölkászálódnak az utasok, legalább húsz-harminc méteresre növekszik a továbbhaladni képtelen autókígyó. Másutt viszont a közútkezelő és az önkormányzati hivatal az elterelések miatt korábbi parkolóhelyeket szüntetett meg azzal, hogy az újabban forgalmassá lett útszakaszok több pontján is kikerült a tábla: megállni, illetve várakozni tilos.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!