Szeged és környéke

2013.12.11. 20:54

Leállították az új troli tesztelését Szegeden

Szeged - December 20-án az új 10-es trolivonalat avatná fel az első új troli, de leállították a tesztelését. A Szeged Pólus szerint apróbb hibákról van szó. Az új vonal mindenképpen elindul.

Dombai Tünde

300 kilométer megtétele után leállította a Szegedi Közlekedési Kft. a troliprototípus próbajáratát. [namelink name="Tóth István Tibor"] ügyvezető igazgató nem nyilatkozott a hibákról, mivel hivatalosan még nem vették át a járművet üzemeltetésre. Információink szerint a csuklószerkezet forgótányérjának beállításával volt gond, és az akkumulátorok üzemi hőmérsékleten tartásával adódott probléma, egyéb apróbb hibák mellett.

Teszt üzemmódban. Az fess Ikarus-Skoda gyártmányú trolibusz az új 10-es vonalán illeszkedik majd a szegedi tömegközlekedésbe. Fotó: Karnok csaba

Teszt üzemmódban. Az fess Ikarus-Skoda gyártmányú trolibusz az új 10-es vonalán illeszkedik majd a szegedi tömegközlekedésbe. Fotó: Karnok Csaba

Új 10-es trolivonal december 20-ától

Az új 10-es trolivonal beindítását nem hátráltatja a troli leállása, a tarjáni Víztorony teret a Klinikákkal összekötő járat december 20-án 15.58-kor akár a jelenlegi járművekkel is beindítható – jegyezte meg a projektigazgató. Korábban írtuk, ideális az lenne, ha három új troli állhatna forgalomba a vonal beindításakor. A tervek szerint a második és harmadik új troli a jövő hét elején érkezik meg, újabb hármat pedig januárban szállít le a gyártó. Ezek előreláthatólag heteken belül szintén közlekedhetnek majd.

A szegedi tömegközlekedési nagyprojektet koordináló Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója, [namelink name="Csanádi Zoltán"] elmondta: a keddi egyeztetésen a cseh–magyar gyártó konzorcium részéről az az ígéret hangzott el, hogy december 18-án a hibákat kijavítva átadják a járművet. A szakember hozzátette, valóban jelentkeztek kisebb hibák, ám ezek a rendeltetésszerű működést nem akadályozzák. A prototípusoknál természetesen előfordulnak kisebb beállítási problémák, hiszen minden berendezés és egyben a konstrukció is vizsgázik. Az SZKT által átadott hibalista alapján a javításokat jelenleg a magyar gyártó szerelői végzik, a cseh cég képviselői pedig hétfőn megérkeznek, és az ígéretük szerint összehangolt munkával nem lesz akadálya, hogy a szerdai átadásra mindent rendbe tegyenek. A jármű típusbizonyítványt kapott és műszaki vizsgát tett. Várhatóan a kötelező ezer kilométeres tesztutat is gyorsan teljesíti, hiszen napi 200 kilométert tud megtenni városi körülmények között.

Megírtuk: a tömegközlekedési nagyprojektben az önkormányzat 13 új, alacsonypadlós trolit rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–©koda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő ©koda Electric a. s. Az Ikarus–©koda Tr187-es troliprototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját Székesfehérváron gyártják, a villamos berendezés beszerelését és a beüzemelést a cseh partnernél végzik. Az Ikarus–©koda troliprototípus 2013. július 31-én érkezett Szegedre. 100 százalékban alacsonypadlós, csuklós, klímás, 124 utast szállít és önjáró, vagyis meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képes megtenni felsővezeték nélkül, akkumulátorral. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!