Szeged és környéke

2015.12.13. 21:05

Bugyira vetkőztették az orvosnőt

Gyanúsan viselkedett vásárlás közben egy fiatal orvosnő a szegedi Decathlon Áruházban, amiért bugyira és melltartóra kellett vetkőznie a biztonsági őrök előtt. A fogyasztóvédelem nem állapított meg jogsértést, az áruház nem kért bocsánatot.

Szabó C. Szilárd

Mit tehet a biztonsági őr a vásárlóval?

Magyar György ügyvéd a Borsnak nyilatkozott nemrég arról, milyen jogosultsága van a biztonsági őrnek a vásárlóval szemben. Azt mondta, a vagyonőr jogosult a területre belépő vagy onnan kilépő személyt felhívni csomagjának bemutatására, abban az esetben, ha megalapozottan feltehető, hogy az érintett bűncselekményből származó dolgot tart magánál. Fontos hangsúlyozni, ez nem lehet általános rutinellenőrzés, szúrópróbaszerű átvizsgálás, csak megalapozott feltevés esetén van erre mód. Ilyen  például, ha kamera rögzítette, hogy a vásárló  eltesz valamit, és fizetés nélkül próbál távozni, vagy egyéb biztonsági berendezés – elektromos kapu – jelzése alapján.
– Porig alázták az orvosnő unokámat, akit annyira felzaklattak a történtek, hogy nem kívánja újra feleleveníteni, mi történt vele a szegedi Decahtlon Áruházban – mondta lapunknak a szegedi orvosnő nagymamája. Lovászi Ferencné azért mesélte el unokája történetét, amelynek minden részletét ismeri, mert hosszú ideig volt téma a családban, hogy mások is okuljanak belőle. Nyugdíjas olvasónk azt követően jelentkezett szerkesztőségünknél, miután megírtuk, egy szegedi férfi 300 ezer forintot kapott, mert indokolatlanul és emberi méltóságát sértő módon kísérték be a vizsgálóhelyiségbe egy áruházban (Délmagyarország, 2015. november 17.: Kártérítést kapott, mert átvizsgálták a táskáját).

– A szegedi Decathlonban vásárolt június 19-én fürdőruhát az unokám. Miután fizetett, indult volna haza, a csipogós jelző előtt azonban eléállt egy nő és egy férfi biztonsági őr, akik kérték, kövesse őket. Kérdezte, miért kell velük mennie, nem csinált semmit, kifizette, amit vásárolt, és igyekeznie kell haza a 9 hónapos gyermekéhez. A biztonsági őr azt mondta, ez csak rutinellenőrzés – kezdte a történetet Lovászi Ferencné. Olvasónk elmondása szerint már egy másik nő is várta az unokáját egy sötét raktárban. A férfi biztonsági őr az ajtó előtt maradt.

 – A két nő – akik közül az egyik elállta bent az ajtót – felszólította az unokámat, hogy vetkőzzön fehérneműre. Ez ellen tiltakozott, és kérte a panaszkönyvet. Kérte, mondják meg, mi alapján kérik tőle, hogy bugyira és melltartóra vetkőzzön. Nem kapott panaszkönyvet. Tudta, három emberrel áll szemben, és ha nem engedelmeskedik, nem engedik el egyhamar, miközben otthon várja a kicsi gyermeke, akire addig más vigyázott. Ám erre hiába hivatkozott. Unokám elmondása szerint faragatlan módon még meg is jegyezték, nem látszik rajta, hogy kicsi gyereke van, mert nincs elhízva. Megtette, amit kértek tőle, levetkőzött – folytatta a történetet Lovászi Ferencné.

A fiatal orvosnő még aznap visszament állatorvos nagybátyjával az áruházba, ahol olvasónk elmondása szerint csak harmadszori felszólításra kapták meg a panaszkönyvet. Unokája  szerint egy bélyegző nélküli üres füzetet kaptak. 

– Az unokámat már ott meghazudtolták a biztonsági őrök, hogy amikor hátrakísérték, nem kért panaszkönyvet – mondta olvasónk. Elmondása szerint később levelet írt az áruház az unokájának, amelyben nem kért bocsánatot a történtekért, mondván, jogszerűen jártak el.

– Valóban vásárolt a hölgy június 19-én az áruházunkban. Az őr elmondása szerint gyanúsan, félreérthetően viselkedett vásárlás közben, ezért a biztonsági őr megkérte a bejárati kapunál, hogy fáradjon a biztonsági helyiségbe átvizsgálásra. A biztonsági őr hibásan rutinellenőrzésre hivatkozott, és nem a gyanús viselkedésre, így ebben valóban hibát követett el. Emiatt elnézést kérünk a vásárlótól – mondta az esettel kapcsolatban Murvai Ervin. A szegedi Decathlon áruház-igazgatója ugyanakkor elmondta, nem egy sötét raktárban, hanem egy jól megvilágított őrszolgálati helyiségben zajlott az átvizsgálás.

– A vásárló hangot adott nemtetszésének, de kérésre eleget tett az átvizsgálásnak. Ekkor nem kérte a Vásárlók könyvét – állította az áruház-igazgató. Murvai elmondása szerint első kérésre megkapta még aznap a hölgy és ismerőse a Vásárlók könyvét. – Ez hitelesítve volt Szeged jegyzője által, így az sem igaz, hogy többszöri kérésre, bélyegző nélküli könyvet kapott volna tőlünk. A Vásárlók könyve a bejárat mellett a nyitvatartási időben folyamatosan a vásárlók rendelkezésére áll. A vásárló a kötelező 30 napon belül választ kapott a panaszára. Ezután a Fogyasztóvédelmi Hatóság a vásárló bejelentésére ellenőrzést tartott július 28-án az áruházunkban.  Mivel a vizsgálat során a kérelemmel kapcsolatosan jogsértést nem állapított meg, megszüntette az eljárást – mondta Murvai Ervin. Az igazgató elmondta, az áruház őrszolgálatát megbízási szerződés alapján látja el egy külső cég, amelynek vezetőivel még akkor egyeztették az ügy részleteit annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljék az ehhez hasonló félreértéseket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!