Szeged és környéke

2016.01.07. 20:51

Száznapos türelmet kér az SZKT új igazgatója, Majó-Petri Zoltán

Szeged - Majó-Petri Zoltán, az SZKT új igazgatója gyorsan intézkedik a hóeltakarításról és a menetrend javításáról - jövőre parkolóautomatákat is tervez.

Dombai Tünde

Nem kurtít, nem ritkít

Őszre készít tervet a járatok optimalizálására az SZKT. Magyarán nem kurtít és nem ritkít, igyekszik a város egyik pontjából a másikba gyorsan eljuttatni az utasokat. Nem megérkezésre hagyatkoznak, hanem a járművek számítógépes rendszerére – tudtuk meg a cégvezetőtől. Jövőre tervezik bevezetni a parkolóautomatákat. Több mint 50 millió forintos fejlesztéssel városszerte 100-200 készüléket szerelnének fel. Szintén jövőre vezetnék be az elektronikus fizetést a járműveken. A repülőtér fejlesztéséről a munkatársaitól kér terveket. Kijelentette: „nem én akarom a passzátszelet fújni".
– Hó, jég, megállótakarítás, baleset, síntörés is előfordult az első héten. Mondhatom, mert láttam, hogy a kollégák becsülettel dolgoznak. Azzal kellett viszont szembesülnöm, igaza van a lakosságnak, úgy látszik, mintha a megállókat és parkolókat nem takarítanánk. Holott közös ló, tehát szervezési kérdés, össze kell hangolni. Nyárra komplett tervvel állunk elő, hogy senkit ne érjen váratlanul a tél – mondta az első négy napjáról a Szegedi Közlekedési Kft. januártól határozatlan időre kinevezett új igazgatója. [namelink name="Majó-Petri Zoltán"] hozzátette, nem bánta meg, hogy pályázott a cég élére.

Zökkenőmentes átadás-átvétel volt. Idén derül majd ki, hogy boldogulnak a tömegközlekedési nagyprojektben megújult vonalhálózat, a villamos- és járműflotta fenntartásával. A garancia ugyanis lejár, ugyanakkor a sajtóban is sokat emlegetett hibák 90 százalékát kijavították a gyártók (Csütörtökig kapott haladékot a trolik gyártója, 2015. május 12.). 

– Kedves csapat fogadott hétfőn, néha ugyan az az érzésem, nem egy nyelvet beszélünk, de mindnyájan tanulni szeretnénk. Terveim szerint az első hónapban csak kérdéseket teszek fel, mert tanulom a céget. A másodikban felülvizsgálom a rendszer működését. Általános helyettest nem nevezek ki, hanem az üzletágak, vagyis a parkolás, tömegközlekedés és reptér élére akarok erőteljes vezetőt. A következő 100 napban dől el az is, mi lesz a félezer fős céggel 2018-ig – mondta a munkatársakról.

Emiatt nem beszélt átszervezésről vagy létszámleépítésről. Tervezik a költségvetést. Az igazgató szerint a dolgozók bérére és az új villamosok, trolik karbantartására, javítására kell majd több pénz. Az utastájékoztató rendszer hibáit a kivitelezőnek garanciában kell orvosolnia tavaszra. Mert, ahogy fogalmazott, az a rendszer legalábbis döcög, a táblákon látható kiírás és a valóság között többárnyalatnyi különbség van. A szakszervezetekkel új fejezetet készül nyitni, mert – a feljegyzések és beszámolók alapján úgy látja – a felek elbeszéltek egymás mellett, egyikük sem mutatott kompromisszumot.

Az ingyen parkolóbérletek ügyéről a cégvezető elmondta: kedvezményekről, parkolási tarifákról és zónákról a fenntartó önkormányzat dönt. A kedvezményre jogosultak listáját is onnan kapják meg, és úgy tudja, azt nyilvánosságra is hozza a város. Az biztos, hogy a törvényeket és rendeleteket az utolsó betűig betartják. Az eredményekről látszik, a tervekhez képest tavaly nagyjából 10 millió forinttal több bevételt hozott a parkolás. Erre lehet alapozni. A Lechner téren rendőrkapitánysági engedéllyel parkoló járművek kapcsán hozzátette, folyamatosan ellenőrzik a parkolójegyeket, -bérleteket. Kedd délelőtt tíz bírságot szabtak ki ott az ellenőrök.
 

Autóval vagy motorral közlekedik az SZKT új igazgatója. Ám ezentúl tömegközlekedik is. Fotó: Schmidt Andrea

Autóval vagy motorral közlekedik az SZKT új igazgatója. Ám ezentúl tömegközlekedik is.
Fotó: Schmidt Andrea


– Ha az önkormányzat nem tud megállapodni a DAKK-kal a buszközlekedés ellátásáról, azt is az SZKT-nak kell megoldania. A helyzet tavaszra tisztázódik. Van realitása, hiszen Miskolc, Debrecen, Pécs után Tatabánya is összevonta a tömegközlekedését. Az én feladatom ezzel, hogy felmérjem a kockázatokat, előnyöket. Az látszik, hogy az állam több támogatást nem ad a tömegközlekedés működtetéséhez – mondta az újabb feladatról Majó-Petri Zoltán.

Fut, motorozik

– Tavasztól őszig motorral járok, télen autóval, és közben tömegközlekedni is fogok, hogy tapasztalatokat gyűjtsek – árulta el az igazgató. Közben félállású egyetemi docens marad az egyetem gazdasági karán, ahol menedzsmentet és elektronikus kereskedelmet oktat. Rendszeresen félmaratont fut, és feleségével neveli féléves kisfiukat, valamint a neje lányát. Első házasságából született fiára is marad ideje.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!