Szeged és környéke

2016.04.26. 17:30

Már szombaton is dolgozik a pók

Mérleget vont első száz napjáról a Szegedi Közlekedési Kft. igazgatója. Majó-Petri Zoltán a közeljövőre normális utastájékoztatást, jegyautomatákat és mobilparkolási büntetéseket ígér.

Dombai Tünde

– Nyilvánosan is bocsánatot kérek a kismamától, akit egy trolivezető munkatársunk nem engedett fel a járműre úgy, hogy gyermekét háti hordozóban vitte – mondta az SZKT élén töltött első száz napjának egyik tanulságáról [namelink name="Majó-Petri Zoltán"]. – A járművezető elismerte a hibát, és elfogadta, hogy ugyan felhívhatja az anyuka figyelmét, ha bizonyos helyzetet balesetveszélyesnek ítél, ugyanakkor a kismama döntése és felelőssége, milyen módon hozza fel a járműre a három évnél fiatalabb gyermekét. A trolivezető– aki három gyerek édesapja – fizetéscsökkentést kapott, fél évre felfüggesztve.

Szegedikumok


Feltűnő változásokra a parkolásban számíthatunk. Két szegedikum tűnik el: a parkolóellenőrök VHS-kamerái és a parkolójegyek. A 2090 parkolóhelyet kiszolgáló automaták telepítéséről nyárra elkészülnek az előzetes számítások az önkormányzat számára.


Új műsorhoz új férfiak


Egy szóval összefoglalta a teendőket az önkormányzati cég vezetője: finomhangolás. Bővebben: jobban ki kell használni a tömegközlekedési nagyprojekt eredményeit. – Jó mérnökök jó munkával vezetik a szervezetet, rendben van a járműflottánk, mégis évről évre kicsit kevesebb utas választja a tömegközlekedést. Ezért ki kell találni, milyen többletszolgáltatással csábíthatunk legalább annyi, ha nem több utast a trolikra, villamosokra – hangsúlyozta. Ehhez pedig változtatni kell a gondolkodásmódon.

 

Az Arany János utcai parkolóház kihasználtsága továbbra is rendkívül alacsony. Vizsgálják, mi legyen az épülettel. Fotó: Karnok Csaba

Az Arany János utcai parkolóház kihasználtsága továbbra is rendkívül alacsony. Vizsgálják, mi legyen az épülettel. Fotó: Karnok Csaba

Elsősorban emiatt távozott [namelink name="Forrai Gábor"], a parkolási üzletág vezetője, a helyére [namelink name="Varga György"] érkezett az egyetemről. Elek István infrastruktúra-főmérnököt belülről pótolják, és a műszaki főmérnökség élén is fiatalítást tervez az igazgató, amelyet eddig [namelink name="Török Miklós"] vezetett. [namelink name="Németh Zoltán Ádám"] tért vissza a céghez ügyvezetői megbízottnak, miután lemenedzselte a tömegközlekedési nagyprojektet a Szeged Pólusnál. A politikai támadásokat kapott [namelink name="Báló Tamás"] repülőtéri üzletágvezető marad, mert szakmailag bizonyított azzal, hogy tavaly ötödével nőtt a bázis repülésszáma, és ezzel együtt a bevétele is.

A pénz is meglesz


Nemcsak új emberekre lesz szükség a változásokhoz, hanem pénzre is, és az úgy tűnik, rendelkezésre áll. Az ügyvezető elmondta, 90 millió forintot biztosít az önkormányzat arra, hogy a piros trolik és új villamosok idei alapvető alkatrészkészletét megvásárolják, hiszen ezekről a járművekről lejárt a garancia. 33 millió forinttal többet kap a cég bérrendezésre. Ebből – megírtuk – a szakszervezetekkel egyetértésben a járművezetők differenciált órabéremelést kapnak, és a trolivezetők visszakapták a régen megszüntetett vontatási pótlékjukat (2016. április 8.: Emelkedik 441 SZKT-s dolgozó fizetése). A második félévben tárgyalnak a villamosvezetők pótlékáról is. A létszámot tíz trolivezetővel pótolják, idén ugyanis tizenketten mennek nyugdíjba.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!