Szeged és környéke

2016.04.30. 16:04

Új generációs kompakt autókat gyártanak

Kecskemét - Új karosszériaüzem alapkövét tették le pénteken a kecskeméti Mercedes-gyárban. A 185 milliárd forintos beruházással épülő üzemben új generációs kompakt autókat is gyártanak majd.

Arany T. János

Makói munkások Kecskeméten

Az új kecskeméti Mercedes-beruházás elsősorban technológiai jellegű, azaz munkahelyeket nem teremt. Nem hivatalosan annyit sikerült megtudnunk, számos Csongrád megyei dolgozója van a gyárnak, a 2012-es nyitáskor a legtöbb megyei a makói ContiTechtől pártolt át a Mercedeshez.
A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be pénteken Kecskeméten. A cég új generációs kompakt autók gyártásával bővíti tevékenységét.

– Kecskemét büszkesége a Mercedes-gyár. A város ma már elképzelhetetlen a Mercedes nélkül, ahogyan a Mercedes is elképzelhetetlen Kecskemét nélkül. Közvetlenül 4000 embernek ad munkát és további 10 ezernek közvetetten – mondta [namelink name="Szemereyné Pataki Klaudia"], a város fideszes polgármestere az új üzem ünnepélyes alapkőletételén.

[namelink name="Michael Göbel"], a Mercedes-Benz Cars kompakt autók termeléséért felelős nemzetközi vezetője „nagyhatású fejlődésként" jellemezte a kecskeméti gyár megálmodása óta eltelt 8 évet.

– Ez az alapkő egyben mérföldkő is – fogalmazott [namelink name="Szijjártó Péter"]. A külgazdasági és külügyminiszter elmondta: a most meginduló gigaberuházás a magyar gazdaságpolitika sikerének bizonyítéka. – Magyarország az európai autógyártás egyik fellegvára – tette hozzá.

 A 185 milliárd forintos összegből 2018-ig új karosszériaüzem épül. A 99 ezer négyzetméter alapterületű csúcstechnológiával felszerelt karosszériaüzem felépítésére 80 milliárd forintot fordít a Mercedes-gyárat üzemeltető Daimler AG. A beruházás során a már meglévő üzemeket is fejlesztik, bővítik a kapacitást.
 

Az alapkőletételen nem hivatalos forrásból megtudtuk, hogy a Mercedes-gyár minden dolgozója jelentkezhet a Kecskeméten készülő B osztály, CLA coupé és a CLA Shooting Brake tesztelésére. A tesztelőket sorsolják.

A szerencsés nyertes egy benzinkártyával együtt hat napra kapja meg az autót, amibe legfeljebb 2500 kilométert tehet. Ez része a hosszú távú minőségellenőrzésnek: a dolgozó részletes feljegyzést készít az észrevételeiről és az esetlegesen felmerülő problémákról.

Ez egyébként minden autógyárban bevett gyakorlat. Azt, hogy hány ilyen autó fut az utakon, nem tudtuk meg, de a felszereltségi szintek és a motorvariációk ismeretében, becslésünk szerint ez akár ötven-hatvan autót is jelenthet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!