Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 16°C | 25°C Még több cikk.

1-es villamos: a Korzó Zeneháznál és a bíróságnál láttak hozzá a felújításhoz

Szeged - Megkezdődött az 1-es villamos középső szakaszának felújítása az Anna-kút és az Aradi tértanúk tere között.
Felvételeinken a reggeli és a késődélelőtti állapotok láthatók. A munkát a Korzó Zeneháznál és a bíróság épülete előtti ívben kezdték meg – a síneken. Ezen kívül a Kelemen László utca elején leszerelték a védőkorlátot.

A felújításnak „köszönhető", hogy az 1-es villamosok az Anna-kútnál deltázva fordulnak meg, a 3-as és a 4-es vonal végállomása újra a Dugonics tér lett, és újra a régi FVV-villamosok ingáznak. Ez azért is furcsa, mert a Tisza Lajos körúti villamossínekhez legalábbis eddig nem nyúltak hozzá egy újabb felújítás miatt, így ezen a vonalon is el lehetne menni az Anna-kútig úgy, ahogy korábban. Ehelyett Bengálik „Bandiznak" a két csonka vonalon (a vasút- és villamosbarátok az FVV-villamosokat azért „csúfolják" így, mert gyorsulás, majd megállás közben a hangjuk „kísértetiesen hasonlít" a Bandi-Bandi-Bandi-Bandi-Bandi-Bandi-Andrásssssh „hangsorra").

1-es villamos felújítása: a reggeli dugó képei. Fotó: Karnok Csaba (galéria)
1-es villamos felújítása: a délelőtti munkálatok és a Bengálik visszatérése. Fotó: delmagyar.hu (galéria)

Deltázó 1-es villamos az Anna-kútnál

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. klj_54 2011. június 17. 19:22
    „23. macs 2011.06.17. 11:43
    "ne azt kérdezd Szeged mit tehet érted, azt kérdezd: Mit tehetek Szegedért!"
    Kicsit kicsavartam JFK mondását, de örülnék ha sokan éreznék magukénak a mondást!”
  • 23. macs 2011. június 17. 11:43
    „DobóI,
    megértelek, hogy nem szereted Botkát, de Szeged mit vétet neked?”
  • 22. macs 2011. június 17. 11:41
    „Valaki a fanyalgok közül mondja már meg, hogy lehet 1 éjszaka alatt elvégezni a felújításokat?”
  • 21. klj_54 2011. június 17. 10:00
    „Még van autóm de bringával közlekedek Szögedében.
    Elnézve kerékpárról a jelen káoszt el nem tudom képzelni, hogy milyen végzettségű emberek találták ki a forgalmi rendet?
    Ültek e már úgy autóba, hogy ők vezettek?
    Voltak-e már külföldön nagyvárosban amit építettek?
    Én úgy vélem, hogy csak papíroson terveztek és csak papíroson láttak máshol történő megoldásokat:(”
  • 20. DobóI 2011. június 17. 09:59
    „12. W666W

    Nem tudom mit háborogsz, Botka majd szerezz pénzt közvetlenül az EU-tól, ezt igérte I(Ti meg b evettétek...).”
  • 19. kispacni 2011. június 17. 08:09
    „A legaranyosabb az volt, hogy az Aradi Vértanu téren a TTK bejárata előtti szakoszon a forgalmat beterelték a Rerrich Béla térre, ami viszont megmaradt zsákutcának. Nem szerelték le a "Behajtani tilos" táblákat a Dóm tére, így az autók behajtottak a Rerrich B térre, kürülautozták a teret (ami nem kis feladat, mert az az egyetemi paroló, majd visszahatottak az Aradi vértanúk terére, és ott megpróbáltak visszamenni a Tisza Lajosra a Gödör felé. Így gyakorlatiag egy hurokdugó alakult ki, mert igencsak szűk a hley ott. Volt aki megpróbált behajtani a Rerrichre, de nem tudott behajtani, mert a másik meg próbált onnan kihajtani, és gyakorlatilag a Rerrich tér behajtó sávja igencsak szűk, nem hétírányú forgalomra tervezett, és még a Dóm téri TTK épületek felújítása miatt az egész amugy tér amugy is szűkített a felújítási munkakerítések miatt. És sehol egy TÁBLA TÉRKÉPPEL, hogyan kéne menni. SEnki nem érti mi a cél ennek, hogy bevezették az autókat a Rerrich Bélára ami viszont ZSÁKTÉR.”
  • 18. Naívolvasó 2011. június 17. 07:18
    „Térkép nincs?”
  • 17. DobóI 2011. június 17. 06:13
    „Botka igérete szerinti "soha korábban nem látott fejlesztés" helyett soha korábban nem látott káosz...”
  • 16. Józsika 2011. június 16. 23:06
    „14. feri37szeged 2011.06.16. 21:23

    Nem az a gond, hogy fizikailag nem tudnának elmenni az Anna kútig, hanem az, hogy mint mindennek, annak a kereszteződésnek is van egy kapacitáshatára. Ebbe az egik vonal deltázása belefér, de hogy mindkettő egyszerre deltázzon, az nem.”
  • 15. Zsoltee0716 2011. június 16. 21:27
    „Valaki esetleg fedezett fel valahol ilyen beton elemet útként? Anno Baktóba a Hosszútöltés utcába rakták le.”
  • 14. feri37szeged 2011. június 16. 21:23
    „Hát őszintén megmondom a bengálikat én sem értem, mivel az anna kútnál ott dekkol egy tátra amiben havajoznak a tolatást segítők. Minden további gondolkodás nélkül el mehetne a 4-es 3-as tuja az anna kútig. Max többet kell dolgozni. ( tudomásom szerint a bengálikat kivonták a forgalomból, vagy tartalékba tették csak? ) Feltételezem, hogy a bengálik beállítása inkább munkaerőhiány miatt ( pár ember hiányzik aki a 3-4-es vonalon segítene tolatni ) inkább járatják ezeket a vénségeket novemberig vagy tovább.

    12. W666W
    ha olvasnád az infókat, akkor tudnád, hogy a 2-es átadása után a 83-as, és a 2-es busz megszűnik
    A külterületen is sok probléma van, ugyanúgy mint a belvárosban ( lásd az imbolygó villamosokat a széchenyi téren, vagy a kátyús körutakat, sugárutakat, nem is akarom említeni a kisebb utcákat.) Persze Országos Vezérünk ezt a várost nem akarja támogatni semmivel, hisz a polgármester nem az Ő pártjába tartozik. Szégyen gyalázat ez az egész pártoskodás.

    Remélem hogy a villamosok még a határ idők elött el kezdenek járni, az utakat kijavítják abból a pénzből amit a Botka kért az M43-as csúszása miatti károkért
    Jó-jó csak álom....”
  • 13. dezsi 2011. június 16. 21:10
    „Józsika! Ezt nagyon csúnyán benyaltad, nincs autóm. Gyalog és tömegközlekedve járok:D Az 1-es villamos vonalon két fontos kereszteződés van. Az egyik a Széchelyi tér sarkán a postánál, a másik a Kelemen- Somogyi sarok. A 4-esen már bízonyították, hogy előregyártott elemekből kettő hét alatt meglehet csinálni! Itt az egyik kereszteződést lezárták 5!!! hónapra! Miért? Na erre válaszolj TE okos tojás!”
  • 12. W666W 2011. június 16. 19:51
    „Azt szeretném megkérdezni, hogy tudja valaki, hogy Szeged mennyi villamos vonal van amit fel lehet még bontani ????
    Miért van szükség például a 2-es villamosvonalra ott ahol jár troli és busz ?? esetleg amiket Szeged feldurására fektetnek pénzt és energiát nem lehetne mondjuk a külvárosi részek úthálozatának a felujítására fordítani??? Szeged nem csak a körtöltésen belüli részböl áll ám..nagyon sok külterülten nincs csapadékelvezetö árokrendszer rossz a térvilágítás elégtelen az úthálozat és millió millió probléma van amit abból a pénzböl amit Szeged "belsejének" a megszépítésére ??? fordítanak nagyon hasznos lenne a külterületen elkölteni..”
  • 11. szeti 2011. június 16. 19:18
    „7. :D bolygó románi, ez jóóó. :)
    9. gyanítom, csak már csak az ilyen alkalmakkor veszik elő őket, ha lezárás van, és nem tud megfordulni a tátra.”
  • 10. Stif 2011. június 16. 19:00
    „9. varadipal 2011.06.16. 17:17

    Furcsa dolog ez. Főleg ha belegondolok, hogy anno huszon (vagy talán harminc) pár évvel ezelőtt még édesanyám főiskolás korában ugyanezeken a tragacsokon zötykölődött, és ennyi évvel később ugyanezt én is átélhettem. :) Párszor pedig már mondták, hogy most végleg kivonták őket a forgalomból, de ezek szerint még lesz rá lehetőségem, hogy utazzak velük egy kicsit. Lehet, hogy megyek is egy kört velük valamikor. :)

    4. Józsika 2011.06.16. 16:07

    Amúgy ne legyél már ennyire szűk látókörű. Értem én, hogy szereted a tömegközlekedést (talán hobbid is?), én is így vagyok vele, szeretek tömegközlekedéssel utazni. Azonban ez nem jelenti azt, hogy az autós dögöljön meg. Azért lehetne biztosítani nekik is élhető, normális körülményeket a közlekedésre. Ugyanúgy alapvető joguk van a közlekedésre. Eddig a kamionosokat szidta mindenki, azok már ki vannak tiltva, akkor most az jön, hogy dögöljön meg az összes autós??? Ja, és autót vezetni is szeretek, nincs azzal semmi baj, ha valaki ilyen módon szeretné megoldani azt, hogy eljusson A-ból B-be. Ezernyi oka lehet, hogy ezt a közlekedési formát választja. Szóval legyél kicsit toleránsabb! Mosolygós napot! :)”
  • 9. varadipal 2011. június 16. 17:17
    „Ezeket a szegény magyar jó öreg Bengáli villamosokat hányadszorra lopták vissza a Közlekedési Múzeumból? Már a múlt század 60-as éveiben is jártak a pesti Zuglóból az Erzsébet hídon keresztül a Móricz Zsigmond körtérre, 68-as jelzéssel, és ugyanilyen hang kibocsátással. Ugyanolyan örökéletűek, mint a négyszögletes VBKM tárcsás mosógép, meg a Lehel hűtő. Akkor kevés áru volt de jó minőségű, mert nem lehetett minden nap újat venni, most meg sok van és szar, hogy mihamarabb újat kellejen venni. Változik a világ, A Bengáli örök.”
  • 8. emoni88 2011. június 16. 16:46
    „Én Szegeden csak Aradi VÉRtanúk teréről tudok. Tértanú térről nem hallottam még... Lehet, hogy ez az én szegénységi bizonyítványom? :D”
  • 7. antikos 2011. június 16. 16:46
    „Kezdődik az elmebaj... Láttátok volna a piros skodás kalapos úrvezetőt az asszonyával, a Feketesas utcában összefordulva, szétesve, most mi lesz??? No csinált is vagy tíz percig tartó egyszemélyes dugót:))) És mennyi ilyen van:) Sőt lesz. A kedvencem a máig Szeged körforgalmaiból és a feldúlt utcákból kikeveredni nem tudó román autós. Pár éve bolyong a feldúlt városunkban:) Már neve is van "Bolygó románi"...”
  • 6. Józsika 2011. június 16. 16:10
    „Ja, a cikket Trambuster Tünde, vagy Garai Szakács László írta? A videóból és a stílusból az utóbbira tippelek, de vajon miért nem meri a szerző vállalni a nevét?”
  • 5. Attis2 2011. június 16. 16:09
    „Pont ma délután 3 körül jártam gyalog a Somogyi utcai kereszteződésénél,és két terelő tábla sem akadályozott meg egy autóst,meg egy motorost,hogy áthajtsanak.A rendőrők persze már ott várták őket,de ahogy elnéztem,most még csak figyelmeztetnek,kicsit olyan "nem látja a táblát" stilussal?”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hírek a röszkei határról

Autóját szemmel láthatóan ittasan vezetve készült hazatérni az a magyar állampolgár, aki Röszkénél jelentkezett belépésre. Tovább olvasom