Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

10 centi mély gödrök a nagykörúton

Szeged - A nép által csatornafedélnek, hivatalosan aknafedlapnak nevezett öntvények körül napról napra mélyülnek a gödrök a szegedi nagykörúton. Kicserélik őket – ígéri a Szegedi Vízmű Zrt., de csak a villamosprojekt befejezése után.
Minden mindennel összefügg: ha egyszer egy út pusztulni kezd, akkor nincs megállás: a szegedi nagykörúton szoros az összefüggés a nyomvályúk és aközött, hogy az aknafedlapok is egyre mélyebbre süllyednek az aszfaltban.

A legmélyebb gödröket a Bakay Nándor utca kereszteződése, valamint a Kálvária sugárút közötti szakaszon találjuk, a Londoni körúton, a volt kendergyár előtti sávban. Megszámoltuk: 6 olyan aknafedlap bosszantja az autósokat, amelyeknek a mélysége meghaladja a 10 centimétert is.

Ha egy ilyen kráterben megsérül az autó, az útra kelőnek kell reklamálnia. Nem árt, ha a helyszínen lefotózzuk a sérülést. Fotó: Veréb Simon
Ha egy ilyen kráterben megsérül az autó, az útra kelőnek kell reklamálnia.
Nem árt, ha a helyszínen lefotózzuk a sérülést. Fotó: Veréb Simon

– Nem is a mélység a kerekek legnagyobb ellensége, hanem az, hogy éles az aszfalt pereme. Ha valaki szerencsétlenül hajt bele a gödörbe, akkor a guminak annyi – mondta Zádori István, az az autós, aki felhívta a figyelmünket a különösen veszélyes útszakaszra. A férfival ott álltunk a Londoni körúton a járdán, és figyeltük, amint szlalomoztak a kocsik, átvágva a másik sávba, hogy kikerüljék a gödröket. A kamionok viszont méretük miatt nem sokat teketóriáztak, egyenesen rádöccentek a mélyedésekre.

A felújított szakaszt már javítják

A nagykörút 2008-as, Berlini, Brüsszeli és Római körúti szakaszának felújítása során 2 évvel ezelőtt 121 darab tisztítóaknát emeltek be, közülük most már 12 olyan állapotban van, hogy javítani kell. A fedlapok szintbe emelésének költségét ezen a szakaszon a Magyar Közút Nonprofit Zrt. állta. A garanciális munkákat a kivitelező, a Swietelsky Kft. május 31-éig fejezi be – tudtuk meg a Közúttól.

A rossz aknafedlapokkal kapcsolatban Balaton Krisztina, a Szegedi Vízmű Zrt. sajtóreferense azt válaszolta kérdéseinkre: ismerik a problémát, ha befejeződik a villamosprojekt, a közút kezelőjével közösen terveznek cseréket, felújításokat. Elmondta: egy új technológiát – ez a duralevel system – alkalmaznak, amelynek lényege, hogy nagy szilárdságú polimerbetonnal állítják szintbe a fedlapokat. Az eljárás abban segít, hogy a csatornafedések a terhelés hatására sem süllyednek meg. A siker feltétele természetesen a jó minőségű aszfalt is, hiszen leggyakrabban a nyomvályúsodás okozza a szintelmozdulást, nem a fedlap süllyedése – magyarázta Balaton Krisztina.

Ezzel a technológiával már cseréltek fedlapokat Szegeden – közölte Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs menedzsere. A nagykörútnak a Kossuth Lajos és a Szilléri sugárút közötti szakaszán 2008 nyarán fejeződtek be a munkálatok. A csatornafedlapok szintbe emelését a Szegedi Vízmű Zrt. mint alvállalkozó végezte – tette hozzá a szóvivő.

Kin hajtsuk be a kárunkat?

Ha a kátyúk, gödrök miatt komolyabban megsérül az autónk, a rendőrséggel kell jegyzőkönyvet készíttetnünk. Jó tanács: fényképezzük le a helyszínt, az autót, valamint gondoskodjunk tanúkról is. Aztán annak kell utánajárni, ki kezeli az utat, és nála kell reklamálni. A fenntartó Közút Zrt. vagy az önkormányzat a vele kapcsolatban álló biztosító kárszakértőjét küldi majd ki a kár felmérésére. Vigyázat: a sérült alkatrészeket addig kell őrizni, amíg be nem fejeződik a káreljárás.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. geza 2010. március 09. 08:01
    „#24 A fonógyárira járok dolgozni. Javaslom a temetőnél, az autószalonok előtt szakaszt megnézni. Egyébként ha nem kocsival mégy fel sem tűnik, hogy kb 10 cm-re vannak felgyűrődve a szélei. Érdemes 1x kerékpárral arra menni. Egyébként valahol írták hogy a gyűrődés mértéke max 1-2 cm lehet.
    Az autópályát (mint kiemelt jelentőségű utat), szerintem ne hasonlítsuk a többi úthoz.”
  • 25. imifi 2010. március 08. 22:25
    „Szinte már látom is a szemeim előtt, ahogy sírnak majd az urak, hogy menyi véres verejtékük hullott a pénz előteremtése miatt. (a mi zsebünkből)
    Ha nekikezdenek a javításnak, akkor közlekedésre csak a Kossuth Lajos marad. A bonusz pedig az lesz,
    ha fél év alatt befoltozzák az utakat.
    És üdvözlőm azt a markoló kezelőtt, aki a reptér mellet az árkot takarította, jobban őrültem volna, ha nem megy végig a bicikliúton a több tonnás gépével és teszi tőnkre azt.
    Amúgy a bicigliutra mikor teszik ki a kátyús út táblát? :)”
  • 24. Zsoltee0716 2010. március 08. 21:02
    „3. hozzászólás geza 2010.03.08. 08:03

    Már pedig van olyan út(pl:502-es), ezen kívül is akad még jó pár! Tudod mi volt a furcsa az, hogy az M5-ös is már hossz ill. keresztirányú repedések vannak rajta(külső belső sáv). Híg bitumennel öntik ki! Majd jó pár év múlva cserélik(Kecskemét környékén cserélgettek anno km-es szakaszokat(akkor kellett szembe sávba menni autópályán).

    Ami még talán elviselhető állapotban van az a Fonógyári út, picit nyomvályús, de nem halmozottan van rajta kátyú, fedlap meg nincsen rajta! Valaki tudja mikor aszfaltozták azt az utat, és milyen aszfaltból? Mivel más milyen mint a többi út!

    Köszönöm!”
  • 23. maci52 2010. március 08. 18:23
    „Botkátok aztat mondotta vala:ha elkészülnek a nagy projektek akkor a kötbér helyett megcsinálik az utakat.”
  • 22. SSO 2010. március 08. 15:24
    „Most már elég legyen! Kirekesztitek a kátyúkat! Joga van ott lenni! Ha a tengely miatta eltörik, az csak gyerekcsíny... Több jogot a kátyúknak! Ha valaki szidja a Kátyúkat, akkor majd az ombudsmannál felel érte. Ha valami egy kátyút megsemmisít ( befoltozza), akkor az emberiség ellenes bűn..

    Szerintem nekünk még ezt is beadná az rtl-en az az aranyos pofika a Híradóban.”
  • 21. klj_54 2010. március 08. 14:25
    „17. hozzászólás kerob 2010.03.08. 12:45
    NEM IGAZ!

    Tessetek kimenni Belgiumba, ha ennél sz@r@bb utakon akartok járni!
    Esetleg Olaszba, mert ott is hitvány utak vannak.”
  • 20. geza 2010. március 08. 14:24
    „A Rigó utcát a tisztelt Hansa-hoz és az ottan raktárakhoz járó teherautók tették tönkre”
  • 19. cyt 2010. március 08. 14:18
    „Mi az, hogy a nagykörúton. A mellékutcákban is!!! Pl. az Osztrovszky utcában, meg a Lengyel utcában, meg a Rigó utcában, meg .... MINDENHOL. Ezt az elmúlt 8 éves városvezetést egytől egyig kényszermunkára ítélném; városrendberakás témakörben.”
  • 18. kerob 2010. március 08. 12:50
    „11. -nek: A 4-es főutat halálútnak is hívják. Én egyszer jártam arra. Többet se.
    Nem csak az út rossz, de tele van fekete luxuskocsikkal. Engem kétszer is majdnem leszorítottak az árokba, mert nem voltam hajlandó többel menni a megengedettnél.”
  • 17. kerob 2010. március 08. 12:45
    „A rendőrhívással óvatosan! Ha kint volt az út rossz minőségére figyelmeztető tábla, akkor a féltengelytöréses autóst veszik elő szabálysértésért.”
  • 16. flexsnake 2010. március 08. 12:37
    „kerülje ki. Hol van ez pesthez képest? :D”
  • 15. vuk 2010. március 08. 11:29
    „Ha nem lenne duplafelnis es elsoteleszkopos a bringam mar reg kidobhattam volna a francba...
    Nem csak a nagykoruton vannak katyuk, hanem ugy szerte a varosban. Van ami akkora, ami kisebb faluban mar kutnak szamit.”
  • 14. antikos 2010. március 08. 11:11
    „A botka a hibás!!! A giga-mega tervei miatt:)

    Mi magyarok bárhol tudunk szuper utakat építeni. Csak itthon nem... Miért??? Mert mindenki lopni akar. Amíg ez nincs megoldva nem lesznek csodák...
    Lásd a parizeres embert (hagyót)!!! A likvidálása (a bkv-ból) után mindenre lesz pénz:)”
  • 13. ataqam 2010. március 08. 11:05
    „mesterhazy a hibas))”
  • 12. ataqam 2010. március 08. 11:04
    „akkor ez botrany!”
  • 11. katicaa 2010. március 08. 10:31
    „Az illetékesek figyelmébe ajánlanám 2009.03.11.-n a 4-s fő úton történteket!!!!!!!!!!!!!!!!!A testvérem életébe került az út fenntartó trehánysága,talán várják meg amíg ott is meg hal valaki,és akkor ripsz ropsz megjavítják!!!!!!!!!!!!!!”
  • 10. ferdzso 2010. március 08. 10:18
    „A villamos projekt be befejezése után , nem csak a körúton, de szinte a város minden főbb közlekedési útján, "lehengerlő látvány" kéne, hogy fogadjon, na meg a "Seprik az utcát" Hofi "nóta" sem ártana, ha "szólna" folyamatosan, akár már most is!!”
  • 9. geza 2010. március 08. 09:28
    „Ha jól emléxem azt mondták hogy nincs pénz az utak javítására.(az 1-es villamos, megagiga beruházásán sincs, azaz marad minden olyan mint volt)”
  • 8. FLEXSNAKE 2010. március 08. 08:43
    „ha még csak ott lenne kátyú, az egész város útjai szinte járhatatlanok! köszönjük botka laci :)”
  • 7. nyugdíjas 2010. március 08. 08:42
    „Egyszer kellene már valamit jól megcsinálni, mert az olcsón elvégzett munka a legdrágább!!!”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadták a Szegedért Alapítvány díjait

A Szegedi Nemzeti Színházban szombaton 21. alkalommal adták át a város legrégebbi civilszervezete, a Szegedért Alapítvány díjait. Tovább olvasom