Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

10 millióba kerül a zöldhullám

Szeged - Közel 10 millió forintba kerül beállítani a nagykörúti zöldhullámot. Az állami útkezelő kivár az újratervezéssel, amíg nem derül ki, mikor épül meg a buszsáv. Addig finomítanak a rendszeren.
Elhalasztotta a nagykörúti buszsáv építését a legutóbbi közgyűlés. Jövőre tehát nem alakítják át a Bertalan hídtól a Kálvária sugárútig tartó részt, a beruházás a bizonytalan jövőbe tolódott. Megírtuk: az oka anyagi, a nyertes uniós pályázathoz képest a városnak nem 130, hanem legalább 360 millió forint saját erőt kellene hozzá biztosítania. A drágulást a képviselők elfogadhatatlannak tartották, a város előnyösebb pályázatot keres. A cél nem változik: el kell választani az autóktól a tömegközlekedést, hogy ezzel mindkét sáv haladását felgyorsítsák, ugyanakkor csökkentsék a dugókat.

A Madách utca és a Kálvária sugárút között 9 csomópont van a nagykörúton
A reggeli csúcsban a nagykörúton egymásra torlódnak a sávot váltó buszok
és a türelmetlen autósok. Fotó: Karnok Csaba

Finomítanak

A Mars tér környékén tapasztalt forgalmi torlódás csökkentésére, illetve megszüntetésére a tervező további finomításokat végez – tájékoztatott lapunk érdeklődésére a nagykörutat kezelő Magyar Közút Zrt. vezérigazgatói titkárságvezetője. Horváth József elmondta: a cégnek ez nem jelent költséget, mert a fázistervek, hangolási módosítások elkészültek a közelmúltban beüzemelt Hajnóczy utcai, Bakay Nándor utcai és Rigó utcai jelzőlámpákhoz. Forgalomszámlálást nem végeztek, a változtatások becsléseken alapultak, ez is hozzájárul a problémához. Az átfogó felülvizsgálat a buszsáv kialakításának időpontjától függ. Ez a beruházás ugyan nem indul el jövőre, de az önkormányzat keresi a lehetőséget a mielőbbi megvalósításra. Ha mégis megépül jövőre a buszsáv, nem tartják aktuálisnak és rentábilisnak, ugyanis az új programok és a hangolások újratervezésének és beépítésének kizárólag költséges, átfogó forgalomszámlálások után lenne értelme. Ez becsléseik szerint 10 millió forintba kerülne.

Ennek a közös buszsávról szóló tervnek a része volt a közlekedési lámpák összehangolása. Forgalomszámlálással, tervezéssel és számítógépes kivitelezéssel úgy állították volna be a zöldhullámot, hogy forgalomtól függően lehessen vezényelni. Most ugyanis az M43-as átadása előtti program vezérli a lámpasort, ehhez csatlakoztatták az Árkád üzletközpont előtti és a Mars téri új csomópontokat. Korábban a szakemberek elmondták, az újratervezésnek akkor van értelme, ha elkészül a tömegközlekedési nagyprojekt összes fejlesztése, a Vásárhelyi Pál utca négysávúsítása, és megépül a nagykörúti buszsáv. A nagyprojekt terepmunkáinak nagy része december közepén befejeződik, napok kérdése, és a Vásárhelyi Pál utca kétszer két sávján is szabad az út.

Marad a kérdés: mikor hangolják össze a nagykörút lámpáit? Hiszen csak a Madách utcától a Kálvária sugárútig 9 jelzőlámpás kereszteződés fogja meg a kocsisorokat. A legdurvább helyzetek csúcsforgalomban adódnak, tegnap reggel is a Mars térnél torlódtak egymás nyakára a sávot váltó buszok és trolik a türelmetlen autósokkal. Plusz problémát okoznak a mellékutcákból lassabban bekanyarodó, és a sárga jelzés ellenére is a csomópontokba hajtó sofőrök.

A szegedi közlekedésért aggódó olvasónk javaslattal is előállt: a tömegközlekedés sávváltását segítsék a tervezők azzal, hogy a Mars téri megállókból induló járművek a szélső sávban kapjanak pár másodperc előnyt. Így lenne idejük sávot vagy akár sávokat váltani, és nem akadályoznák egymást az autóforgalommal.

Olvasóink írták

59 hozzászólás
  • 59. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 18:27
    „58. man

    Elnézést kérek, te valóban a szegediről beszéltél, még előtted volt szó az újszegediről.

    Azonban erre is igaz, hogy az építés alatt nyár volt, akkor meg lámpával se volt különösebb dugó a korábbi években sem, az mindig az iskolaidővel jött elő.

    Amikor meg kikapcsolt lámpával iskolaidőben nem volt dugó, akkor rendőri irányítás is kellett hozzá, így teljes a kép.

    Visszatérve egy korábbi hozzászólásodra, a rókusi körforgalomnál viszont tudom, mert naponta megyek át rajta, hogy az Izabella híd felől már a nyomógombos gyalogátkelő lámpájától kezdve araszolás volt. Most meg nincs!”
  • 58. man 2011. december 12. 23:45
    „57. Nem szeretném még egyszer azt kérni, hogy olvasd el rendesen amit írok, sőt azt sem szeretném kiemelni, hogy a kikapcsolt lámpát a szegedi oldalra értem. Leírtuk, leírtam párszor. Ha vitázol, a te érdeked tisztában lenni vele, hogy miről.”
  • 57. ifj. Nagy Gábor 2011. december 12. 20:58
    „55. man
    " "azért nem volt torlódás, mert nem volt lámpa" - ezzel mit is tagadok?"

    Azt, hogy nem volt dugó. Pedig volt.

    56. man
    "53. Egyébként a linkelt cikkel is pontosan azt támasztod alá amit sokan írtunk már korábban is: lámpa = dugó. "

    Csakhogy 2008-ben még nem volt ám lámpa, az csak most szeptembertől van... ennyire ne nézz már hülyének (bé verzió: ennyire ne legyél már hülye :) ).”
  • 56. man 2011. december 12. 18:11
    „53. Egyébként a linkelt cikkel is pontosan azt támasztod alá amit sokan írtunk már korábban is: lámpa = dugó. No lámpa = no dugó.”
  • 55. man 2011. december 12. 17:59
    „53. Kérlek értelmezd amit írtam az újszegedi építkezéssel, és a szegedi oldallal kapcsolatban:

    "azért nem volt torlódás, mert nem volt lámpa" - ezzel mit is tagadok?”
  • 54. ifj. Nagy Gábor 2011. december 12. 14:24
    „(bocs az elgépelésekért)”
  • 53. ifj. Nagy Gábor 2011. december 12. 14:19
    „51. man

    Te letagadod azt, hogy évekig állt a sopr a hídon reggelente? nem vagy semmi...

    De akkor a szelektív emlékezet javítására egy cikk 2008. áproiélilsából, amikor még semmiféle nagyprojektes lezárás nem volt:

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ujszeged_mindennapos_a_reggeli_forgalmi_dugo/2053705/”
  • 52. cintula 2011. december 12. 12:48
    „a túlterhelt körútra kellett volna megoldás.
    az semmiképp nem megoldás, h egy ekkora monstrumot, ekkora gépkocsi forgalommal még pluszban oda tenni ahova..!
    nem való egy ekkora városba egy ekkora üzletközpont.
    amúgy a 130 üzletből 30 nem tud fizetni bérleti díjat.
    kinek is jó ez? de megszámlálható, h hány embernek jó.”
  • 51. man 2011. december 12. 12:45
    „50. Te nem akarod megérteni azt, amit minden rendszeresen közlekedő ember az első látásra észrevett, és nem csak a Híd utcánál, hanem például a rókusi körforgalomban is: pontosan azért nem volt torlódás, mert nem volt lámpa.”
  • 50. ifj. Nagy Gábor 2011. december 12. 08:30
    „49. man

    Attól tartok, nem értesz.

    Ha most kikapcsolnák reggel a lámpákat, akkor a hídon miért nem állna dugó úgy, mint egy éve vagy két éve?

    Kevesebb lett az autós annyival? Átültek buszra? Te ezt elhiszed?”
  • 49. man 2011. december 12. 00:12
    „48.
    "Azt az ellentmondást magyarázd már meg, hogy évekig mindig torlódás volt a reggeli, de sokszor már a délutáni csúcsban is a hídon, most meg a lámpa nélkül nem lenne?"

    A gyakorlat azt mutatta, hogy ez egyáltalán nem ellentmondás...”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2011. december 11. 21:23
    „42. man
    "Érdekes módon a régi híd szegedi oldalán, amikor az újszegedi szuperkatyvasz építése alatt ki volt kapcsolva a lámba, folyamatos volt a forgalom"

    Azt az ellentmondást magyarázd már meg, hogy évekig mindig torlódás volt a reggeli, de sokszor már a délutáni csúcsban is a hídon, most meg a lámpa nélkül nem lenne? Hirtelen az újszegediek fele már nem autózik vagy az új hídon megy vagy átült buszra, netán biciklire?

    Valahogy egyiket sem érzem igazán reális magyarázatnak... Azt meg, hogy a lámpák bekapcsolása előtt a nyári szünetben nem volt dugó, nem is tudom miért nem érzem igazán erős érvnek... ja igen, azért, mert nyáron máskor sem volt...”
  • 47. ifj. Nagy Gábor 2011. december 11. 21:18
    „36. lukrecia
    "29 Épp a Gulyáscsárda előtti részről beszélünk, ahol semmi értelme a kisívet bekényszeríteni a belső sávba a terelősávval, majd onnan lehet jobbra kanyarodni."

    Ott a troli kanyarodási ívével van összefüggésben a kialakítás.

    De akkor itt sem az a gond, amit írtál, hogy nem lehet lámpa nélkül kanyarodni, én pedig ilyenekre kértem példákat, hiszen ezt nevezted a fő problémának. Szóval várom továbbra is a kritikus helyeket, mert ha nem tudsz többet mondani, akkor nem lehet olyan nagy baj, ha csak egyetlen problémás pont van az egész nagykörúton.”
  • 46. joy 2011. december 11. 14:30
    „37!
    A szegediek a szegedi utakért /gödrökért/ felelősek.
    A M.agyar Közút Zrt. az országos utakért.
    A Szegeden áthaladó főutak az ő kezükban vannak lámpástul, kátyústul, dugóstul.
    Guglin is jól látható. hogy a Római-Brüsszeli-Berlini-Párizsi-Londoni-Moszkvai körút az állami cég kezelésében van.
    Az pedig nagyívben tesz a városi lakosokra!”
  • 45. man 2011. december 11. 14:23
    „43. A trolibusz nem volt akadályozva. Egy trolin többen ülnek, mint egy biciklin. Nem értem mi a baj, a tömegközlekedés előnyt élvezett az egyénivel szemben.”
  • 44. man 2011. december 11. 14:17
    „43. Nem tudtak lendületből átgurulni a zebrán?”
  • 43. atomboy 2011. december 11. 13:05
    „42. man
    Akkor a kerekparosok elegge akadalyozva voltak. Nem kene mindig autora gondolni.”
  • 42. man 2011. december 11. 11:58
    „Akadályoztatva lenne a keresztforgalom? Érdekes módon a régi híd szegedi oldalán, amikor az újszegedi szuperkatyvasz építése alatt ki volt kapcsolva a lámba, folyamatos volt a forgalom, csodák csodájára a troli is be tudott kanyarodni... érdekes...”
  • 41. lukrecia 2011. december 11. 11:27
    „35: Ismét Nagy Sándort ??? Csak azért nem írok csúnyákat , mert úriember vagyok.”
  • 40. gogol 2011. december 11. 11:01
    „lukrecia tényleg irjál már konkrét helyszineket”
59 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csernay Lászlót köszöntötték

A Szegedi Tudományegyetem emeritus professzorát, Csernay László nemzetközi hírű radiológust köszöntötték tegnap este barátai, kollégái és tisztelői 80. születésnapja alkalmából a Korzó Zeneházban. Tovább olvasom