Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

125 köbcentivel száguldanának

Szeged - Megosztja a szegedi motorosokat az a kezdeményezés, ami egy autósmagazin ötlete alapján született. Javasolják: B kategóriás jogosítvánnyal 125 köbcentiméteres kétkerekűt is lehessen vezetni.
Már több százan csatlakoztak ahhoz a civil kezdeményezéshez, amelynek célja: 125 köbcentiméteres motorokat is lehessen B kategóriás jogosítvánnyal vezetni. A jelenlegi jogszabály ugyanis az 50 köbcentis robogókig ad erre lehetőséget. A szegedi hozzáértőket megosztja a javaslat.

– Van olyan autós, aki biciklizni sem tud – mondja Gombkötő Ferenc, ő motoros tréningeket szervez, jogosítvánnyal már rendelkezők számára. Szerinte rendkívül balesetveszélyes lenne, ha egy átlagos autóvezető egy ekkora járműre ülne, hiszen akár 110 -es sebességgel is haladhat, ezt meg kell szokni. Nem látja, de nem is tudja felfogni a kezdeményezés értelmét. – Inkább a motorosokat kellene megregulázni, nem pedig lehetőséget adni a további balesetekre. 18 éve foglalkozom oktatással, van némi tapasztalatom, rossz ötletnek tartom az egészet.

Már több százan csatlakoztak ahhoz a civil kezdeményezéshez, amelynek célja: 125 köbcentiméteres motorokat is lehessen B kategóriás jogosítvánnyal vezetni. Fotó: Tésik Attila
Már több százan csatlakoztak ahhoz a civil kezdeményezéshez, amelynek célja: 125 köbcentiméteres motorokat is lehessen B kategóriás jogosítvánnyal vezetni.
Fotó: Tésik Attila

Más a véleménye Gregus Gellértnek, egy szegedi motoros alkatrészbolt tulajdonosának. Csatlakozott a kezdeményezéshez, üzletében is alá lehet írni a papírt. – Európa több országában kétnapos tanfolyam után bárki ráülhet a 125 köbcentis motorra, akinek B-s jogsija van. Én is hasonló feltételhez kötném, de a kezdeményezést mindenképp támogatom.

Tudomása szerint ráadásul rengetegen alkalmazzák azt a trükköt, hogy 125 köbcentis motorokat hoznak be külföldről, leveszik a rendszámukat, majd hamis adásvételi szerződéssel 50 köbcentis robogónak állítják be, pusztán azért, hogy ne kelljen A-s jogosítványt szerezni. – Ha 3,5 tonnás autót vezethetnek a B-s jogsival rendelkezők, akkor miért ne motorozhatna bárki kedvére egy ekkora motorral? – teszi fel a kérdést a fiatalember.

Mint látszik, az álláspontok különböznek, döntés akkor születhet, ha összejön a megfelelő számú aláírás és a parlament elé kerül a javaslat.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. jay_és_néma_bob 2011. március 02. 20:25
    „join the movement!”
  • 40. pit 2011. március 02. 18:36
    „SM. A. B. C. E........ Csak szépen lassan SORBA”
  • 39. SWIFTMAN 2011. március 02. 16:55
    „Én biztos vennék akkor valami NSR féle p.ncimágnest és azzal rohangásznék össze vissza.”
  • 38. Krampampuli 2011. március 02. 10:07
    „12. Lacusch69 2011.03.01. 16:09
    15. novaklaszlo56 2011.03.01. 16:49

    Igazatok van! Elnéztem.”
  • 37. p540 2011. március 02. 09:53
    „Ha valaki rendszám nélkül motorozik a 125ccm -s motorjával és elüt valakit, akkor miböl fizet?
    Szerintem minden motorra kellene rendszám mint NYUGATON! Hamár ott minden olyan jo.”
  • 36. p540 2011. március 02. 09:50
    „Sziasztok!
    Ilyen volt Németországban is , aki 1989 elött szerzett "B" katagoriát az vezethet 125 ccm motorkerékpárt is. Aki azután vizsgázott már nem.
    Szerintem vizsgázzon le aki vezetni akar.
    Mindenki tudja, h milyen veszélyes a motorkerékpár (nem a motorosok , hanem az autovezetökk miatt is)!”
  • 35. phaidros 2011. március 02. 09:22
    „@seawasp:
    "A Honda most adott ki egy 125ccm-s motort - 2 dugóval, és az tudja a 40 LE-t! -, és aki olyat vesz, annak annyi is!" Csakhogy az A1 kategória definiálása: "Nemzetközi kategória. 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár."”
  • 34. phaidros 2011. március 02. 09:17
    „@tirpák: Van. Magam voltam szemtanúja, hogy igaz 80 ccm-es motornál a rendőr fél percig a kipufogót hallgatta, akkurátusan megnézte az adatokat a kis fémtáblán, ahova szintén be volt írva, hogy 80 ccm, majd tovább engedte az 50-es papírokkal rendelkező tulajt. És azért általában nem nézik át ennyire a járműveket.
    ____
    A cikknek ebben a formában és ebben az időpontban semmi értelme, csak hangulatkeltés. A kezdeményező honlapon részletesen le van írva minden, aminek itt nyoma sincs, pedig ha a tájékoztatás lett volna a cél és nem a hangulatkeltés, akkor az nélkülözhetetlen lett volna, mint ahogy akár egy illetékes ötletgazdák megkérdezése is.
    E kezdeményezés elsősorban a nagyvárosi (BP) közlekedés szempontjából lenne (lett volna) hasznos (főleg azok körében, akik eddig is motorral közlekedtek, vagy közlekedtek volna, de nem mertek) és nem arról szól, hogy ´110 km/h-val is mehet´, hanem arról, hogy egy ötvenes 4 ütemű motornak nagyon rosszak a gyorsulási tulajdonságai és ezért veszélyes a sok lámpa/megállás szituációkban, mert akarva, akaratlanul letolhatják az útról a motorost.
    Mellesleg én sem írtam alá, pedig régóta a motorozom. Mert személy szerint még a motoros oktatás olyan, amilyen, addig nem ez a fő dolog. Először azt kellene rendbe tenni, majd lehet ötletelni egyebeken is.”
  • 33. fer981 2011. március 02. 09:06
    „Szerintem jó ötlet, legfeljebb 25 éves korhatártól, vizsga nélkül vezethet, előtte csak gyakotlati vizsgával.
    Aki nem tud biciklizni sem, nemhiszem, hogy 125-ös motorral akar megtanulni.”
  • 32. seawasp 2011. március 02. 08:56
    „Ezen is az orvosok, és temetők keresnek majd!

    A Honda most adott ki egy 125ccm-s motort - 2 dugóval, és az tudja a 40 LE-t! -, és aki olyat vesz, annak annyi is! :-(
    A B - kategóriás jogsi kevés lesz pl. azt vezetni, és majd lehet akkor is okoskodni! :-(
    Pl. sok éve a 250-s Pannónia tudott 12 LE-t, és az már történelem!”
  • 31. seawasp 2011. március 02. 08:55
    „26. nagypappa 2011.03.02. 03:22
    ,,Többszörösen vigyázva, hogy ne kövessek el szabálysértést."

    Ez melyik törvénykönyvbe illeszthető be?
    Csak azért, mert én is 1969 óta vezetek motort, és a lépcsőzetességet betartva, mindenre van jogsim, ami kerekeken gurul!”
  • 30. joniwalker 2011. március 02. 08:46
    „Ha már itt tartunk 70 feletta bicajozást is betiltanám...meg a .... villanybicikliket...én az 50 ccm es motoromra biztosítást kell kössek, bukósisak stb és kresz szerint 40 nel mehetnék...az a semmirekellő kétkerekű meg bukósisak nélkül és 0 motorozási tapasztalattal vezethető és megy akár 50 et is... ÉRDEKES hogy azokat nem szidja senki...nem tudom miért nem lehet megérteni h az aki nem tud motorozni az nem is fog felülni 125 ccm es motorra...
    oldjuk egy viccel a dolgot: "800ccm fölé meg már nem kell jogsi mert nincs az a rendőr aki elkap..." Én természetesen nem ezt vallom, de higgyék el, rengetegen mennek így...”
  • 29. KamuNeni 2011. március 02. 08:11
    „Ez nem egy autosmagazin otlete alapjan szuletett mert angliaban ez igy van nagyon regota!!

    Nem tudom ki volt az aki az otletet ujnak gondolta.”
  • 28. senna 2011. március 02. 07:59
    „Én 30-éve motorozom de nekem is tudnak ujjat mutatni a közlekedők.Szerintem legalább 15-20 órai vezetési gyakorlattal engedném.”
  • 27. messzegedi 2011. március 02. 07:13
    „Az aláírás gyűjtés éppen a cikk megjelenésének napján zárult le ... január eleje óta zajlott a kampány ha jól emlékszem. Gratulálok a szerzőnek és a főszerkesztőnek e "rendkívül aktuális" hírhez. Ezek után azon se lepődik meg az ember, ha holnap Ronald Reagan beiktatásáról olvashatunk a friss hírek közt.

    Totalcar 2011.02.24:
    http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/02/24/b125_most_tessek_a_postara_rohanni/

    Totalcar 2011.01.04:
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_nepi_kezdemenyezese/”
  • 26. nagypappa 2011. március 02. 03:22
    „Megboldogult fiatal koromban jogsi nélkül motoroztam.
    Soha nem követtem el szabálytalanságot, pont azért, hogy ne állítson meg a rendőr. Majd 1972 ben levizsgáztam B ből, későbbiekben C+E ből. Motorra azóta sem.
    Szerintetek azóta motorozom-e érvényes jogi nélkül?
    Többszörösen vigyázva, hogy ne kövessek el szabálysértést.”
  • 25. tirpák 2011. március 02. 00:36
    „ez az még több donor
    szerintetek van olyan rendőr aki nem hallja meg hogy nem ötvenes pöfög hanem 125 ?”
  • 24. Zénó 2011. március 01. 22:44
    „Ezzel a rendelkezéssel Győzike koporsó biznisze fellendülne.

    Az A és B kategóriás kressz között van némi különbség. Pont úgy, ahogy a B és C között is.
    Egyáltalán nem tartanám helyes dolognak.
    Amikor kocsiban ülsz, az M kategória nem nagy valószínűséggel fog megelőzni, a 125 cm3 már viszont igen.
    Ha motoron ülök, a figyelmetlen autósoktól "félek", akik nem látnak. Ha kocsiban, az idióta motorosoktól, akik mennek mint a mérgezett egér.
    Két keréknél nem sok minden véd meg, a megfelelő ruha sem csodaszer. De jó ruházat nélkül meg normális ember nem kezd el motorozni, legalábbis én ehhez tartom magam.

    Gombkötő szapulásáról:
    El kell menni egy vezetéstechnikai tréningjére (jogosítvánnyal és mocival), és csodálkozni fog aki kipróbálja. Erre is igaz: jó pap is holtig tanul. tetszik, hogy egyből mindenki a hátsó szándékot keresi. Erre csak egy megjegyzés: aki megszereti a motorozást, nem egy 125 cm3-ös kávédarálóval fog majd motorozni, hanem nagyobb vassal.”
  • 23. tol 2011. március 01. 22:19
    „és miért nem lehet neki megfelelő, a biztonságos motorozást szolgáló vizsgát tenni? Aztán motorozhat a pasas.”
  • 22. szentmiki 2011. március 01. 19:56
    „fili-busz,tartalak annyira értelmesnek, hogy ha megerőlteted magad, megérted amit írtam...”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hózáporok és hideg - várat magára a tavasz

A hózáporok mellett lassú olvadásra lehet számítani, a hőmérséklet nem éri el a plusz 10 fokot. Rosszul jósoltak a medvék? Tovább olvasom