Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

168 órára lezárják a kecskési vasúti átjárót

Szeged - Hétfő reggel 8-kor egy hétre lezárják a kecskési vasúti átjárót. Emiatt Móravárosból a Szabadkai úton az jut ki leggyorsabban Kecskéstelepre, aki gyalog vagy biciklivel közlekedik. Az autósoknak és a buszoknak nagyot kell kerülniük.
Alighogy beletanultunk a bújócskába az Anna-kúti lezárás miatt, újabb útzár bénítja a várost. Ezúttal Szeged déli kijáratát érdemes messze elkerülni: hétfő reggel 8-tól lezárják a Szabadkai úti vasúti átjárót. A teljes útzár – a Magyar Közút Kht. tájékoztatása szerint – július 28-án, azaz a következő héten hétfő este 6-ig tart. Vágányt és átjárót javít az állami útfelelős a töltésen. Légrádi Veronika szóvivőtől megtudtuk: egy három méter széles egérutat meghagynak, hogy gyalogszerrel és biciklivel haza tudjanak jutni a környékbeliek.

A gépjárműveknek és buszoknak azonban terelőutat jelölnek ki; Kecskéstelep, Szentmihály és Röszke felé nagyot kell kerülni. A közút – ígérete szerint – sárga táblákkal segíti a közlekedőket. Gépkocsival a legrövidebb út: a Móravárosi körút–Kálvária sugárút–Bajai út–nyugati elkerülő út, és a körforgalomnál lehet visszatérni a Szabadkai útra. Kerülővel járnak a helyi, a helyközi és nemzetközi buszok is.

Hétfőtől csak kerékpárral és gyalog lehet itt átkelni. Fotó: Segesvári Csaba
Hétfőtől csak kerékpárral és gyalog lehet itt átkelni.
Fotó: Segesvári Csaba

– A 76-os szentmihályi busz a rövidebb úton jár, amíg csak lehet, és visszatér a rendes útvonalára, amint az útépítők megengedik – tájékoztatott Káity Károly, a Tisza Volán forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója. Ezt a járatot a terelés ideje alatt sűrűbben indítják; a Bartók tértől a Szabadkai úti Lidl Áruházig a megszokott rendben közlekedik, onnan viszont lekanyarodik a Móravárosi körútra, és az épülő bevásárló központ előtti ideiglenes megállóban áll meg. A kerülőút még egy pontján, a vadasparknál is megáll. Utána ez a busz is a Bajai út–nyugati elkerülő úton át kerül, de a Szabadkai úti körforgalomtól először visszakanyarodik Kecskéstelepre, az élelmiszerboltig. Utána a Gera és az Újvidéki utcán át megfordul, és megint a szokott úton megy ki Szentmihályig. A szalámigyári megállót tehát sem odafelé, sem vissza nem érinti.


A helyközi és nemzetközi buszjáratok az országhatár felé szintén a Szabadkai úton a Cserepes sornál állnak meg, majd a Móravárosi körúti hipermarketeknél. A Bajai út–nyugati elkerülő út után a körforgalomtól viszont ezek Röszke felé fordulnak. Vagyis kihagyják a Szalámigyár megállót, és nem mennek be Kecskésre, így kimarad a Kecskés ABC és a Kecskés alsó megálló. A menetidő várhatóan 5-10 perccel hosszabb lesz.


Útzárak, szűkületek

Jelenleg semmilyen jármű nem hajthat be, mert szeptemberig zárva van az Anna-kúti csomópont. Útszűkület lassítja a közlekedőket a Petőfi sugárút– Szabadkai út–Horgosi úti kereszteződésben, valamint a Batthyány, Nemes takács, Jósika, Zákány és Bakay Nándor utcán. Jövő szerdától kátyúzókat kell kerülgetni az alsóvárosi belső kisutcákban. Kerékpárút építése miatt útszűkületre kell számítani ugyancsak a jövő hét közepétől a Tompai kapunál, a Fő fasoron és a dorozsmai 48-as utcában.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. hu 2008. július 22. 10:43
    „végre. remélem áttelepülnek a hattyasi átjáróba is.
    (Milyen jól jönnem most a hattyas-kecskés összekötő út!)”
  • 22. gedeon 2008. július 21. 01:14
    „Taxis, én szerencsére nem vagyok taxis, ennyire még nem süllyedtem mélyre. Ennek következtében tudok normálisan, nem kötekedve is beszélni a többi emberrel, még akkor is ha elrontanak egy utcanevet. Házi feladat: találd ki, mire gondolhattam.”
  • 21. taxis 2008. július 20. 16:00
    „Gedeon! Melyik az a Kossuth L. sgt - Makkosházi krt. kereszteződés? Nem taxis vagy, tuti. Vedd elő a térképet!”
  • 20. dova 2008. július 20. 09:38
    „#13
    Joy!
    Ne reménykedj! A minisztériumból most tessékelték ki a felelőst, mert "minek az?".

    Egyébként is, két település közt csak turisztikai kerékpározásra tudnak gondolni, ezért a koncepció a természetes tájon vezetés (Algyő esetében a Tisza töltésen) és nem közvetlen a főút melletti létesítés.

    Ui.: A koncepcióval, külföldi példákat megtapasztalva, egyébként egyet tudok érteni, ha az még rövidebb utat is eredményez.”
  • 19. gedeon 2008. július 20. 00:46
    „Remek lesz. Javaslom még a hattyasi és a Kálvária sgt-bajai úti átjárók lezárását is ugyanerre a hétre, hiszen ott is biztos van csomó javítanivaló. Továbbá a Mars téren elrendelhetnének még a hétre egy kis levegőztetést, tehát a Mars tér mellett a nagykörutat is le kéne zárni egy hétre. Betetőzésképpen jó lenne még egy útfelújítás a kossuth Lajos és a Makkosházi krt. keresztezősédésben is, úgyis a nyár miatt biztos kicsi a forgalom. Szerintem ez így jó is lenne.

    Még ilyen hülyeséget...”
  • 18. hi 2008. július 20. 00:09
    „ez az amit hiányolni fognak jövőre,mint idegenforgalmi látványosságot a külföldiek”
  • 17. s z e g e d i 2008. július 20. 00:06
    „majd elfelejtettem szabadka felől is bemehetünk a városházára,talán még közelebb is, nem tudom mennyi idő kellett ehhez,hogy ezt kitalálják......”
  • 16. s z e g e d i 2008. július 20. 00:02
    „Ennyi költséggel szenvedéssel már rég össze lehetett volna hangolni a gyálaréti és a mihályteleki közlekedést.Igy legalább nem kellene dorozsmára menni,hogy bejussunk a városba”
  • 15. clean 2008. július 19. 22:18
    „Én meg csak poénosra akartam venni a délutáni csendes pihenőt.
    Maci megint nagyot irtál! Guríts le egyet!”
  • 14. Brennus 2008. július 19. 20:06
    „Csak azért kérdeztem meg, hogy befele megáll-e Kecskésen, mert arról nem írt egy szót sem az újság, hogy befelémenet megáll-e, vagy nem.
    A Lidl-nél csak kifelé menet van buszmegálló.
    Majd megyek a 4V-8 jelzésű villamospótlóval, vagy bicajjal.”
  • 13. joy 2008. július 19. 19:27
    „A 47-es út Szeged-Algyő közötti halálúton mikor építenek bicikliutat!”
  • 12. maci52 2008. július 19. 16:46
    „Végre,utánozzuk a németeket,nem csak a milliós képviselői fizetésekben,hat sávos felüljáró épül.”
  • 11. GEO 2008. július 19. 15:29
    „Tisztelettel!

    A 90-es évek elején erre a vasúti átkelőre megvolt a pénz, hogy egy alúljárót építsenek. Sajnos a változás "polgármesterváltás, új kormány , új vezetés..." mindig azt hozza magával, hogy a rendelkezésekre álló anyagi forrásokat átcsoportosítják a problémás dolgok megoldása végett. Így történt akkor is, és sajnos nem lett az építkezésből semmi.
    Remélem ezt majd egyszer valaki ott a városházán észreveszi, és az ésszerűség elvét követve tesz is valamit.

    Ideiglenes megoldás, azaz csak időhúzás és nem megoldás.”
  • 10. clean 2008. július 19. 13:49
    „Geysa! Szövegértési problémák akadnak nálad! Én csak átfutottam az írást, de egyből emlékeztem rá, hogy Botkának semmi köze a dologhoz!
    Brennus! Szerintem igen. De ha felülsz a Szentmihályra tartó buszra az is jó, gondolom nem sokáig dekkol ott a vezető. Csak annyi idő alatt sétálva is beérnél a Lidl-ig. Vagy netán felülhetsz a biciklidre, többre jutsz vele, mert a tömegközlekedésben káosz lesz ugyis, a távolság meg nem nagy. Csak 178 órárol van szó. Számtan megírta.”
  • 9. csanyiv 2008. július 19. 13:09
    „Nem, igazából arról van szó, hogy van akinek minden keserű, mégha ezt csak a tájékozatlansága villogtatásával tudja kifejezni, akkor is. Mi pont a lezárás melletti lakóparkban lakunk és egyáltalán nem okoz gondot a közlekedés - persze nem is nőtt a fenekünkhöz az autó, hogy minden problémát csak azzal tudjunk megoldani. Nem mellesleg ezt a felújítást sem a város végzi, hanem az Állami Közútkezelő, amihez Botkának nem sok köze van...”
  • 8. geysa 2008. július 19. 13:02
    „Talán kedvet kapottt "közkedvelt" polgármesterünk dr.Botka a "Budapesten lehetlen közlekedni" jelszóval és szlogennel villogtató dr.Demszkyhez? Talán 1 közös partyn határozták el ezt a baromságot? Botkáról még ezt is feltételezem az identitása alapján!”
  • 7. dova 2008. július 19. 12:51
    „#3-hoz

    Szerintem, aluljárót kell készíttetni a MÁV-val, mert nem elfogadható a régóta emlegetett ellenérv, illetve, nemzetgazdaságilag deficites a mostani megoldás, miszerint a vasúti töltés Szeged árvízvédelmi műve is, ezért nem lehet megbontani.
    Aluljárók építése a Tompai kapunál, Kecskésnél, a Vadasparknál, Dorozsmánál sokkal több pozitív hozadékkal bírna(várakozási idő, amit externális költségként le illik fordítani kiesett emberórára, természetkárosítás a felesleges kipufogás miatt, stb...), mintsem árvizi kockázatot növelne.
    Megújulhatna a töltések azon szakasza, lehetőséget teremtene a tömegközlekedésnek is a kiszámíthatóság irányába változni, esetleg a régi villamosvonalak felélesztését is segíthetné.
    De úgy tűnik nem olyan ember ül a megfelelő székben, aki ezt felvállalná, akinek érdeke lenne Szeged igazi fejlődése.”
  • 6. dova 2008. július 19. 12:41
    „"Jelenleg semmilyen jármű nem hajthat be, mert szeptemberig zárva van az Anna-kúti csomópont."

    Kedves Dombai Tünde!
    Pont a DM közölte le, hogy kerékpárral át lehet hajtani az Anna-kúti kereszteződésen.
    A KERÉKPÁR IS JÁRMŰ! (az úton a helye! ... de ez most mellékes)”
  • 5. k 2008. július 19. 12:31
    „Ez szép legalább jó lesz.

    Na igen azt bezzeg elfelejtették írni hogy a Dorozsmai átjárót is le zárják, a hajnali buszok nem tudtak átmenni ( vagy várakozniuk kellett) a vasúti átjárón.”
  • 4. Számtan! 2008. július 19. 10:45
    „Kedves Dombai Tünde!

    168 + 10 = 178 óra az a 168!”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lerakták az M43-as autópálya alapkövét

Szeged - Az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszának alapkőletételénél tegnap azt ígérték, hogy a sztrádát legkésőbb 774 nap múlva, 2010. augusztus 31-én átadják a forgalomnak. Tovább olvasom