Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

16 év után először marketingkonferencia Szegeden

Az első marketingkonferenciát 1990-ben Szegeden rendezték, de eddig a rossz közlekedés miatt nem tértek vissza a történelmi helyszínre. Most, május 10–11-én a Novotelben tartja tizenhatodik konferenciáját a Magyar Marketing Szövetség. A rendezvényt a Délmagyarország és a Délvilág is támogatja.
Tonk Emilnek kedvenc városa Szeged. Fotó: Tésik Attila
Versengenek a városok azért, hogy a marketingszövetség őket válassza a következő konferencia helyszínéül – nyilatkozta lapunknak Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke. A szegedi szakemberek is évek óta harcoltak a lehetőségért – tette hozzá –, majd bekövetkezett az, hogy másfél héttel a konferencia előtt még nincs helyi jelentkező. Ez érthetetlen számára, hiszen mintegy 200 szakembert várnak az ország minden pontjáról, és olyan témaköröket vettek fel a napirendre, mint a régiómarketing.

A szövetség alelnökének Szeged az egyik legkedvesebb városa. Ráadásul az első marketingkonferenciát is itt rendezték meg 1990-ben. Azóta többször felmerült a város neve, mint szóba jöhető helyszíné, de a résztvevők elvetették, azt mondták, balesetveszélyes a régi 5-ös út, nem szívesen utaznának a Tisza-parti városba. Az autópálya átadása azonban megváltoztatta a helyzetet, s a szövetség elnöksége úgy döntött, a konferencia szegedi megrendezésével hangsúlyozza a változás elismerését. Mivel az alaphipotézis is az, hogy minden terület, amelynek elérhetősége, közlekedése könnyebbé válik, gyors fejlődésnek indul, az Üzleti siker építőkövei című konferencia fő témája is a régiómarketing lett.

Tonk Emil az eltelt tizenhat évvel kapcsolatban felidézte, mit jelentett a marketing akkor, a piacgazdaság hajnalán. 1990-ben kevesen művelték a szakmát, a cégek pedig még nem érzékelték, hogyan lehet a verseny érdekében felhasználni a marketingeszközöket. Mára kiderült, nincs olyan tevékenység, szervezet, cég, amelynek fejlődését el lehetne képzelni a marketing nélkül – mint ahogy az ételt sem fűszer nélkül. Még a politikának is szüksége van rá – mondta az alelnök. Hangsúlyozta, az építkezés az élet valamennyi területén elkerülhetetlen és hasznos. A gazdaságban sokan futnak bele abba a problémába, hogy vállalkozásuk túl gyorsan épül, vagy éppen csak épül, de kevesen fejlesztik tudatosan. A marketing feladata éppen az, hogy ehhez az átgondolt tevékenységhez hatékony módszereket kínáljon.

A május 10–11-i szegedi marketingkonferencia fő témái a már említett régiófejlesztés, régiómarketing mellett, az üzleti siker, fejlődés, stratégia kérdésköre. (Bővebb információ: www.marketing.hu)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező az akadálymentesítés

A hatósághoz fordultak a mozgáskorlátozottak, mert két éve nem akadálymentesítették a Nagyáruház… Tovább olvasom