Délmagyar logó

2016. 09. 28. szerda - Vencel 9°C | 22°C

2010-re kilenc új fedett kerékpártároló épülhet Szegeden

Szeged - A Szegeden kerekezők bringájukat a villamos- vagy trolibuszmegállóban hagyhatják – 2010-től. Addigra kilenc új B+R (biciklizz és utazz tovább) parkoló épülhet a Tisza-parti városban az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt részeként.
A szegedi kerékpárosok – jobb híján – fákhoz, padokhoz, kerítésekhez, KRESZ-táblák oszlopaihoz láncolják járművüket. E megoldás csúfítja a városképet, illetve rongálja az alkalmi támasztékot is. A közeljövőben azonban újabb biciklisek és B+R (biciklizz és utazz tovább) parkolók épülhetnek a csongrádi megyeszékhelyen. A szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojekt kapcsán ugyanis nyolc helyszínen – Szabadkai út, Vadaspark, Vértói út, Makkosház, Tarján, Lugas utca, Etelka sor, újszegedi gyermekkórház – alakítanak ki kerékpártárolót. Így azoknak sem kell aggódniuk drótszamarukért, akik a villamos- vagy a trolibuszmegállóig sem gyalogolva, hanem kerekezve szeretnének eljutni.
– A nyolc helyszínen kívül az Indóház térre is új kerékpártároló kerülne – mondta Tapasztó Sándor. A Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatójától megtudtuk: a tárolókhoz egyenként negyven biciklit lehet majd támasztani. A fémből készült szerkezetek az eső ellen is védik majd a kétkerekűeket.

A fedett biciklitároló – a Szeged Pólus Nonprofit Kft. látványtervén
A fedett biciklitároló – a Szeged Pólus Nonprofit Kft. látványtervén

Az Indóház téri kerékpártárolót a Relief Plan Bt., míg a többit a Fővárosi Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. álmodta meg. A két elképzelés között az a legszembetűnőbb különbség, hogy az Indóház térinek csak teteje, a végállomásokon álló tárolóknak üveg oldaluk is lesz. Tapasztó Sándortól megtudtuk: e fedett létesítmények kivitelezése – a hozzájuk kapcsolódó utakkal együtt – 10-10 millió forintba kerül. Kihelyezésükkel 2010-re, az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt végére lesznek készen.
Drótszamártámaszok a belvárosban

Háromszáz kerékpártámasz kerül Szeged centrumába – tudtuk meg Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestertől. A múlt év végén elkezdett belvárosi beruházás összesen 10 millió forintba kerül. A kétféle – U alakú, illetve antik hatású – támaszt a centrum 46 különböző pontján helyezik ki – 2009 június végéig.

A lakosság kérésére Szentmihályon a Petőfi utca 1.-nél, és Klebelsbergtelepen a Rendező téren is új biciklitámaszokat állítanak a buszmegállókhoz.

Olvasóink írták

  • 10. csanadvary 2009. június 20. 01:10
    „Hatalmas betűkkel a MARS térre is kerékpártárolót!!!!!!!!!!
    Én spec szatymazi vagyok és komoly problémát jelent a kerékpár lezárása a Mars tér környékén szinte lehetetlen!!
    És sztem nem csak én lennék az egyetlen aki vidékről tekeregne a városban. A kerékpár a legcélszerűbb eszköz a városban: bárhova eljutok Szegeden perc alatt.
    JA és nem ártana az Izabella hídon a kerékpár sávot javítani mert gatya.

    egy drótszamaras”
  • 9. Kraftwerk 2009. február 10. 23:26
    „Ez tök jó!!!Legalább lesz mit az agyonfoglalkoztatott,részeg fiataloknak diszkó után mit szétverni,lásd mint pl:az üveg oldalfalú busz várakozó helyeket!!!Nincs olyan hétvégi nap,amikor ne azt látnám a Rókusi krt-on(pedig az egy elég forgalmas hely,még éjszaka is)hogy nem lenne beverve valamelyik üvegtábla,vagy éppen össze-vissza graffitizve!!!Érdekes módon,senki nem lát nem hall olyankor semmit...Persze gazdája nincs sose....
    Nem való ide semmi szép dolog,nem is tudunk rá vigyázni(tisztelet a kivételnek),a legjobb ha mindent 10-es kazánlemezből csinálnának ide hozzánk,Magyarországra!!!Ott legalább minden"erős"emberke próbálkozhatna,aki nem bír az erejével diszkó vagy kocsma után!!!
    Egy idézet ami egyben egy műsor is,de pont ideillik:UNOKÁINK SEM FOGJÁK(MÁR)LÁTNI!!!”
  • 8. dosytres 2009. február 10. 22:48
    „Ez nem rossz ötlet,de akkor kamerákat is kellene felszerelni,mert nincs jobb terep a tolvajoknak válogatni a bicajok között!Amúgy Hollandiában olyan fedett parkolók vannak,hogy díj ellenében vigyáznak rá,és amikor mész érte, cédulával kiválthatod.Ja,szóljál már,hogy ez nem Ny-Európa!”
  • 7. CsImre 2009. február 10. 21:52
    „Egy ilyesmi cikk nyilván nincs olyan lényeges, mint a dunántúli kiskamaszok szexuális kalandjai, hogy nincs fenn a címlapon másfél napon keresztül...”
  • 6. Kasza 2009. február 10. 20:38
    „Atomboy, egy két a városban csúfoskodó LUXUS AUTÓ az én udvaromat is csúfíthatná .”
  • 5. CsImre 2009. február 10. 20:06
    „Yossarian

    Ezt B+R-nek hívják, nyugatabbra is működik, Japánban milliószámra használják ezt a módit. A tömegközlekedéssel ritkásabban ellátott helyekről az emberek a megállókhoz bicikliznek, és ott buszra, villamosra, metróra szállnak. Mifelénk is főleg idősek, de anyukák is gyerekkel kitekernek a megállóig néhol t.m. fél km-ről aztán buszra szállnak. amit a kerékpárutakról írtál, az sajnos igaz.

    török

    Nem olyan vészes az a kipufogólélegzés, mérések azt mutatják, a biciklisbe még talán a legkevesebb káros anyag jut végső soron. A többit viszont szerintem is jól látod.”
  • 4. NTK 2009. február 10. 19:50
    „Aztán kamerákat szerelnek -e oda a kerékpárlopások megakadályozása végett?”
  • 3. török 2009. február 10. 19:37
    „1. Ha a lakók is igényt tartanak rá, valsz nem hülyeség.

    2. Igenis vannak, akik bizonyos ideig szívesen jönnek bicajjal, de a belvárosban nem akarják a kipufogókat szagolni, miközben intenzívebben veszik a levegőt bringázás alatt. Így egyszerűbb, meg ha ügyeket intéz az ember, nem szereti ide-oda költöztetni a biciklit, zárastul.

    3. Szegeden igenis sokan bringáznak, sztem jóval többen, mint átlagban a magyar városokban.”
  • 2. Yossarian 2009. február 10. 19:12
    „na, ez megint egy nagy agyatlan találmány. Szeged nem a biciklisták barátja. már az "úgynevezett" kerékpárutak is azt tükrözik, hogy azok tervezését, kialakítását olyan emberek végezték, akik sosem járnak bringával. de még gyalog sem. Szegeden a bringautak többsége egyszerűen életveszélyes. most pedig ez a hülyeség. aki kerékpárra ül, azért teszi mert avval akar közlekedni. mi a túróért szállna át villamosra??? pesze, szükésg lenne biztonságos kerékpártárolókra. de inkább a belváros fontos helyein.”
  • 1. atomboy 2009. február 10. 18:16
    „A parkolo autok latvanya jobban csufitja a varoskepet...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félmilliárdból spórol a megyei önkormányzat

Jó néhány intézményében szeretné megfelezni az energiaszámlákat most indult energetikai pályázata révén a megyei önkormányzat. Tovább olvasom