Délmagyar logó

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 21°C | 34°C Még több cikk.

2011 tavaszán adják át a sztrádát

Szeged - Az M43-as autópálya Makóig elérő szakaszának átadása csak 2011 márciusában vagy áprilisában várható. Ezen a télen még kamionok között, a megszokott dübörgő forgalomban autózunk Szegeden.
Az M43-as sztráda Makóig tartó 31,6 kilométeres szakaszát előreláthatólag 2011 márciusában vagy áprilisában adják át az autósoknak – tudtuk meg Loppert Dánieltől, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs irodájának osztályvezetőjétől. Ennél több részletet azonban nem árult el a vezető.
Lapunk információi szerint vannak autópálya-szakaszok, amelyeket már korábban is birtokba lehetne venni, de nincs értelme. Hiába halad például jól a Móra Ferenc híd építése, és készül el két hónapon belül, ha nem vezet fel rá az autópálya. A sztráda 2. és a 3. szakaszának egyes részein ugyanis még csak most aszfaltoznak, viszont már állnak a vadvédő kerítések, a sávokat elválasztó korlátok, és kirakták az útbaigazító táblákat is.

Az M43-as autópálya építése 2008 augusztusában kezdődött el. A nagyjából a 47-es útig elérő első szakaszt már 2009. november végén át kellett volna adni, ez azonban elmaradt, mivel egy nagy átmérőjű vízvezeték védelmét kellett megoldani. A mintegy 8 kilométeres darabot végül 2010. október elején helyezték ideiglenesen, főútként forgalomba.

A 2., 3. és 4. szakasz megépítésének határideje 2010 augusztusának vége volt. Közülük egyedül a negyedik, a makói elkerülő készült el: nemrégiben, november elején engedték rá az autósokat. A 2. és a 3. szakasz, vagyis velük együtt a teljes autópálya-beruházás 7–8 hónapos késéssel fejeződik be.

2013-ban az országhatáron. Folytatják az M43-as autópálya építését a magyar–román határig. Jelenleg a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás előkészítésénél tartanak, aminek költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki. A fejlesztés az Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg, a befejezést 2013. május végére tervezik.

Kamionstop

Mivel még nincs megfelelő elkerülő út, nem vezetik be január 1-jétől a kamionstopot Szegeden. Korábban megírtuk: ha az M43-as autópályát már az év végén átadnák, 2011. január 1-jétől kitilthatnák a tranzitot Szegedről, a célirányosan Deszkre, Újszentivánra, Kübekházára – vagy a szegedi belvárosba – tartókat pedig korlátoznák. Solymos László, Szeged alpolgármestere azt mondta: az erről szóló önkormányzati rendeletet majd a közgyűlés szavazza meg, és az M43-as átadását követően azonnal bevezethetik.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. strangerrr 2010. november 25. 15:27
    „27. Az hogy hiába van kész a Tisza után Makóig, a híd nélkül zsákutcaként teljesne felesleges forgalombahelyezni.

    "Mit kell üzemeltetni az autópályán?"
    Ettől a kérdéstől pedig komolytalan...”
  • 27. ttttt 2010. november 25. 10:51
    „"Bár az autópálya utolsó szakasza már az idén elkészül, forgalombiztonsági, üzemeltetési és forgalomszervezési okok miatt csak a második szakasszal egy időben kerül forgalomba helyezésre. A két szakaszt - így az M43 autópálya teljes Szeged-Makó közötti vonalát - 2011 első felében adják át a forgalomnak."

    Ezt magyarázza már meg nekem valaki, hogy a "forgalombiztonsági, üzemeltetési és forgalomszervezési okok" ezekhez miért kell 5 hónap?
    Forgalombiztonság: Ez csak párhétig tarthat mig minden védőkorlát stb fent van.
    Üzemeltetési okok: Mit kell üzemeltetni az autópályán? Tán frissiteni kell a szoftvert vagy épp nem ér rá a rendszergazda vagy micsoda?
    Forgalomszervezés: Mit szervezni, két irányba megy a forgalom, mit kell ezen szervezni?
    Ezeket már forgalomba helyezéskor is meglehet oldani, nem ettől függ a használhatóság.”
  • 26. ttttt 2010. november 25. 10:20
    „"10. szozo 2010.11.24. 14:20
    Ne legyünk elégedettlenek! Ezt a pár hónapot már sírva is kibírjuk, ha eddig tizen évig szívtunk! :-)
    Nézzük a pozitív oldalát!"

    Milyen pár hónap, aug. végére igérték, utána év évég, most meg következő év közepe. Utána mi fog jönni?
    2011 aug.?

    Pár hónap az lenne ha jan. elején használhatnánk, de ez 5 hónap késés megint, az fél év és nem pár hónap.
    Számold ki hogy 5 hónap alatt az eddigi utak annyira tönkre mennek hogy megint lehet költeni rá a javításra.
    Szeged-Makó között még mennyien fognak ez miatt meghalni a kamionosok hibái miatt.
    Makó és Szeged mennyire le van terhelve továbbra is és sorolható lehetne hogy mi minden történhet 5 hónap alatt.

    Legszívesebben rájuk vezetném, hogy bármilyen kár, javítások és kiadások ami ez miatt történik a NIF fizesse ki.
    Úgy rájuk húznám a kötbért a késés miatt mint Szegeden a villamos pálya építés késése miatt.”
  • 25. ttttt 2010. november 25. 09:54
    „Megtudja valaki mondani hogy melyek azok a munkák amihez 5 hónap kell?
    A híd decemberben kész van, akkor mi a szarért kell még 5 hónap.

    Vagy tán úgy számolják, hogy 1 hónap a vad védő kerítés, 1 hónap a vonalak felfestése, 1 hónap sörözés, 1 hónap füvesítés, stb..”
  • 24. ttttt 2010. november 25. 09:52
    „Na ez egy nagy VICC amit ezek csinálnak.
    Ne mondja nekem senki hogy még 5 hónap kell az aszfaltozáshoz.
    Egyáltalán dolgozik valaki oda kint, vagy mindenki kocsmában ül és sörözik?

    <moderálva> Kirúgnám az összeset ahol vannak, menjenek földes utat építeni.
    Inkább hoznám be a külföldi munkásokat azok rendesen végzik a munkájuk és nem lopják a napot mint a magyar út építők.

    Az tuti hogy ha arra megyek kiordibálok az ablakon a munkásoknak hogy idióta nap lopok.”
  • 23. ízizí 2010. november 25. 09:05
    „21: A 47-es és a Móra híd között viszont még van mit csinálni, most aszfaltoznak. Hétvégén jártam arra, lőttem pár képet:
    http://img808.imageshack.us/gal.php?g=dscf0767r.jpg”
  • 22. andreasz 2010. november 25. 08:50
    „Lehet hogy írták már valahol. Meddig lesz ingyenes a szegedieknek,Marosleléig,Makóig vagy esetleg az országhatárig?”
  • 21. M@M 2010. november 25. 08:16
    „A makói oldal szinte teljesen kész van, én már végig mentem rajta. Apró hiányosságok vannak, pl. vadvédő kerítés a rampák mellett stb. Végig kísértem az építést, kint a helyszínen, nagyon sok hiba volt, de mentségükre legyen mondva van olyan szakasz ahol a talaj szint és az úttest felső rétege 5 méterre van egymástól. Irtózatos sok anyag kellett a töltésbe. több millió köbméter töltelék. Ha ez a rettenetes súly megülepedik és szétreped az úttest akkor meg az lesz a baj! Mindennek megvan a maga ideje! Az más kérdés, hogy ezt már 10 évvel ezelőtt meg kellett volna csinálni!! Ne beszélve arról, hogy vissza kellene fizettetni a pénzt azzal a "szakértő céggel aki kiszámolta, hogy a keletiek úniós csatlakozása után k.b. 30-40% -al fog nőni a forgalom. A tény meg 450 %!!!!!!! Be kellene csukni az ilyen rablókat!”
  • 20. Egyolvasó 2010. november 25. 07:25
    „Tavasszal pedig közlik a jó néppel, hogy a kemény tél miatt nem tudták tartani az ütemtervet, ezért az átadást a nyári honapokra teszik át, nyáron jön a meleg stb. stb. stb.”
  • 19. THE 2010. november 25. 00:14
    „A vak is azt mondta, majd meglátjuk.”
  • 18. rike1 2010. november 24. 21:44
    „Végre tavasszal- ha késéssel is- felszabadulunk a nyomasztó forgalomtól. Ez jobb mint amit a Fidesz kormány által tervezett 2015 évi kezdés!”
  • 17. Dönci78 2010. november 24. 17:52
    „11. SADAF,

    Pedig kénytelen leszel megvárni, amíg átadják. Vagy kerülsz.

    Mire számítasz? A kivitelezők elolvassák a 11. hozzászólást, észbe kapnak. "Hinnye, akkor gyerekek, holnapi meló: aszfaltozás, aztán holnapután útjelfestés, holnapután átadjuk, mert ez a SADAF nem viccel!!! :))) Szép is lenne...

    Szerintem csak pozitívan: Legalább most már valahol látszik a vége az építésnek!”
  • 16. Pres 2010. november 24. 17:38
    „Simon mondja, az M43-as sztráda Makóig tartó 31,6 kilométeres szakaszát előreláthatólag 2011 márciusában vagy áprilisában adják át az autósoknak?”
  • 15. csafe 2010. november 24. 17:35
    „13. hozzászólás strangerrr
    Így van! A politikus, aki nem ért hozzá, kitalálja mikorra szeretné a szalagot átvágni, ekkorra kiírják a pályázatot. A műszakiak, mérnökök számolnak, terveznek, és megállapítják erre az időre lehetetlen elkészíteni. Jön a közgazdász, üzletkötő, EL KELL vállalni. Mindenki tudja a megálmodott határidőre nem lehet elkészíteni, de pályáznak. Ha nem pályáznak, mások ugyanígy bevállalják. Pályáznak. A műszakiak máris kitalálják az "előre nem látható akadályokat". Szerződést megkötik, a pályázati összegben benne foglaltatik a kötbér, meg a "superprocent" (aki tudja, tudja mi az). Azután a képviselő urak egymást túllicitálva találnak ki ötleteket, még mit is kell ezzel együtt megcsinálni! Jön száz különböző a dolgokhoz nem értő hatóság (ha értenének, akkor ők csinálnák) akik mindenféle akadályokat görgetnet a kivitelezésbe, bizonyítván milyen fontos posztot töltenek be!
    Azután kész lesz amikor kész lesz. A sok hozzászóló meg fikáz mindenkit aki csinálja.”
  • 14. jozko 2010. november 24. 17:27
    „Tavasszal átadják a sztádát?
    Kinek? A következő kivitelezőnek?
    Esetleg a forgalomnak?

    Csak vicc volt.
    Reménykedem.”
  • 13. strangerrr 2010. november 24. 16:54
    „Én másképp látom. Szerintem 2,5 év egy folyami híddal és MOL-os gázmezővel terhelt autópályán reális kivitelezési idő, főleg ha a Szeviép zűrt is hozzászámítjuk.

    A nem reális a balfék választásokhoz időzített határidő, amit nem a reális műszaki tartalom hanem a politikus dönt el.”
  • 12. Naívolvasó 2010. november 24. 15:10
    „Csak remélni merem, hogy a következő szakaszhoz ezt a béna, hazudozó bandát nem engedik oda!”
  • 11. SADAF 2010. november 24. 14:50
    „szozo! Nem akarok még egy napot se kibírni ezen az életveszélyes úton!”
  • 10. szozo 2010. november 24. 14:20
    „Ne legyünk elégedettlenek! Ezt a pár hónapot már sírva is kibírjuk, ha eddig tizen évig szívtunk! :-)
    Nézzük a pozitív oldalát!”
  • 9. szeti 2010. november 24. 11:39
    „az viszont tény, hogy nevetséges, amit a kivitelezők csinálnak. szervezetlenség, rossz minőség, körbetartozások. sajnos ez a magyar közbeszerzés 2010-ben.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Téli menetrendre állnak át a sínépítők

Egyeztetett kedd délután a szegedi városvezetés a 2-es villamosvonal kivitelezőjével. Tovább olvasom