Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 23°C Még több cikk.

2013-ra lesz új 55-ös főutunk

Szeged - Teljesen megújul 2013 végére az 55. számú főút: Szeged és Baja között kiszélesítik az utat, és növelik a burkolat teherbírását, továbbá kerékpárutat építenek ki. A beruházások jelenleg az előkészítés szakaszában vannak, ez a tervek szerint 2012 második negyedévére zárul le. Az előkészítési munkák az Európai Unió társfinanszírozásában folynak.
Szeged és a Dél-Dunántúl között az egyetlen főút az 55-ös, viszonylag kevés településen kel át. A kivitelezés több szakaszban zajlik majd, az előkészítő munkákat egyetlen projektben hajtja végre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. – áll a kommunikációs iroda tájékoztatásában.

A beruházás során összesen – csaknem a teljes hosszon – több mint 90 kilométeren teljesen felújítják, és a 11,5 tonna tengelynyomású járművek számára is alkalmassá teszik a főút burkolatát Szeged és Baja között. Az útszakaszon jelenleg naponta átlagosan 6500–6800 jármű közlekedik, közülük 800–1000 tehergépjármű.

A felújítások után talán kevesebb lesz a baleset az 55-ösön.
A felújítások után talán kevesebb lesz a baleset az 55-ösön.

A kerékpárosokra is gondoltak a tervezés során, a jellemzően óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főút mellett párhuzamos kerékpárutat alakítanak ki. Külön kivitelezési projekttel készülhet majd el az 55-ös számú főút Mórahalmot elkerülő, 7,1 kilométeres szakasza, három új körforgalmú csomóponttal.

A tervek szerint az egész Szeged–Baja szakaszon összesen 13 meglévő csomópontot építenek át, valamint egyes települések határán forgalomcsillapító szigeteket alakítanak ki. A beruházások megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése most zajlik, a kivitelezési helyszínek többségénél rendelkezésre állnak a jogerős építési engedélyek. A felújítási munkálatok tervezését a Bokút TERV Kft., az UVATERV Zrt., a PegazusTERV Kft.–DELTATERV Kft. Konzorcium és a Partner Mérnökiroda Kft. végzi.

A teljes beruházás előkészítésére több mint 2 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. strangerrr 2010. szeptember 17. 19:12
    „Viszont a Mórahalom elkerülőt valóban Nógrádi lobbizta ki. Mórahalmon is látszik, hogy mennyire el volt nyomva az elmúlt években:)”
  • 47. strangerrr 2010. szeptember 17. 19:02
    „44. Most ezt komolyan mondod?

    Botka ideharácsolt Szegedre mindent amit lehetett. Nem Ti sírtok hogy minden egyszerre van feltúrva??
    Az M43 késik ?? Talán ha fidesz idejében -mondjuk 2002ig- megépül az M5, akkor nem 2008ban indul az M43.
    Megjegyzem a fidesz 2015re ígérte ezt az autópályát. Ember Szegedre jött a legtöbb uniós pénz. Ez tény.

    A közműdíjak nem magasabbak mint bárhol máshol.
    Munkahelyeket nem önkormányzat teremt, ébresztő ez nem a Kádár korszak... (bár már kezd visszajönni:(
    hihetetlen hogy a rendszerváltás után 20 évvel még van ember aki beveszi ezt a munkahely teremtés bull shitet.

    46. Az útépítés előkészítése 2008 óta tart, a Támogatási Szerződés tavaly év végén írták alá. Ennyit a tényekről meg a naccerű szegedi fideszről.

    Komolyan Ti Szegeden éltek?”
  • 46. tuzaiisti 2010. szeptember 17. 10:26
    „én símán kinézem a szegedi Fideszes képviselőkből, hogy ők harcolták ki ennek az útnak a felújítását, nem pedig a szoci bagázs.”
  • 45. slyboy79 2010. szeptember 17. 10:23
    „Az élet nagyon szép, kolbászból van a kerítés, vörös szegfűvel tele van rakva az 55-ös út széle. Mi kell még??? Keljünk fel Csipkerózsika álmunkból, és szavazzunk felelősségteljesen B. Nagy Lászlóra és dinamikus kis csapatára. Nekem elég volt sok év Botka, nemhiába legjobb, legközelibb barátja Gyurcsány Ferenc, alias Gy. Ferenc, Budai lakos.”
  • 44. Csodabogár 2010. szeptember 16. 22:30
    „42. őrgróf 2010.09.16. 16:09
    Botka az MSZP kormány éveiben, tehát a saját pártja kormányzása alatt sem volt képes rendesen megharcolni Szeged érdekeiért. Hatalmas késést szenvedett az M43-as megépítése, nem teremtődtek új munkahelyek Szegeden, magasak a közműdíjak.
    Ha az elmúlt nyolc évben nem ment neki a lobbizás, akkor holnaptól miért menne jobban?”
  • 43. őrgróf 2010. szeptember 16. 16:10
    „bocsi, a normális alatt "értelmest" ( szabadság és Szeged-szerető, demokráciában gondolkodót) értettem...”
  • 42. őrgróf 2010. szeptember 16. 16:09
    „A kormány támogatását bizalmát csak kormánypárti polgármester élvezheti. Ha Botka marad a polgármester Szeged csak vergődni fog a következő négy évben. Ha ez így lenne - mármint ha nem FIDESZES lesz a polg, mester, akkor jaj Szegednek, az igen szomorú lenne. Remélem ez nem a FIDESZ hivatalos álláspontja, mert ha igen, normális ember nem fog rá szavazni....”
  • 41. monster82 2010. szeptember 16. 15:34
    „a délmagyar nem tájékoztat hitelesen csak látszólag független, a valóságban Botkának kedvez!”
  • 40. kocsordi 2010. szeptember 16. 15:34
    „A kormány támogatását bizalmát csak kormánypárti polgármester élvezheti. Ha Botka marad a polgármester Szeged csak vergődni fog a következő négy évben.”
  • 39. klj_54 2010. szeptember 16. 12:02
    „18. hozzászólás vitao 2010.09.15. 14:14
    Az autóút és autópálya kritériuma az, hogy "csak olyan jármű hajthat rá, amely önerejéből hatvan kilométer per óra sebességgel tartósan haladni képes."
    Tehát az összes ennél lassabb járművet letiltanád!”
  • 38. elgergho 2010. szeptember 16. 11:33
    „Jó a videó. Vicces, és siralmas, de jó ez, legalább NEM LESZ VÁLTÁS. Mondjuk, csak a számoknál maradva 70.000 lapot küldött szét, 8000, már fel is dolgozott = A szegediek véleményét beírták a programba! és a maradék, az elhanyagolható, vagy azok ötletei között nem szerepelt a FIDESZ? HURRÁ.”
  • 37. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 16. 11:32
    „18. vitao 2010.09.15. 14:14
    "Fel kellene már nőni ehhez a mai tempóhoz,és elfelejteni végre a 90km/h-t,és ami fontos lenne:
    A 47-est is átminősíteni autóúttá,mivel minden adott hozzá,és megfelel a mai kor elvárásának...
    Most itt nem a minőségre gondolok,hanem a gyorsabb,rugalmasabb közlekedésre!!!

    Ja de akkor nem tudnak a rendőrök traffipaxozni....:(("

    Miért, autóúton nincs korlátozva a maximális sebesség?”
  • 36. Church 2010. szeptember 16. 11:30
    „Remélem meg is valósul a beruházás, nagyon ráférne arra az útra a felújítás, átalakítás. Amit hiányoltam a cikkből, az a beruházás magyar realitásra alapozott, valós befejezési dátuma. Erre van egy egyszerű kalkulátor:
    X ígéret (pl.: politikai, gazdasági stb.) + 3 év= 2013+3= 2016 a kapott helyes dátum. A képletbe természetes szabadon beépíthetőek olyan átlagos variánsok, amelyek Mo-on mindennaposak, mint az alvállalkozók ki nem fizetése, áfa csalás, kamu csődeljárás stb. Na, szóval jó lesz az a 2013-as befejezés, 2016-nak is.”
  • 35. klj_54 2010. szeptember 16. 08:28
    „Köszönöm a linket!
    Letöltöttem és elmentettem.
    Ekkora politikai baklövést mint ez a nyilatkozat, ritkán hall az ember!”
  • 34. MakkászPityu 2010. szeptember 16. 00:41
    „33. Commander-V2
    Megnéztem a videót. Köszi!!! Igazad van. Én sosem voltam fidesz párti és most sem vagyok. Ez a videó megerősített ebben. Ez az ember nem lehet Szeged első embere, mert még folyamatosan beszélni sem tud. MINDENKI NÉZZE MEG!!
    http://www.youtube.com/watch?v=qDHzhIc9Tw0”
  • 33. Commander-V2 2010. szeptember 15. 22:45
    „Itt van B. Nagy Lászlóról egy friss, mai videó. Addig nézzétek, amíg le nem szedi a Fidesz!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=qDHzhIc9Tw0

    Az egész egy nagy politikai bullshit, 5:17-nél van a lényeg, amikor lényegében kvázi megfenyegeti Szegedet, ha "ellene megy az áramlatoknak". Mi van? Mit akar ez az alak mondani? Félni kellene? Csak rá szabad szavazni? Mert különben?! És mi van a kerítésekkel és a gazdagokkal? Ha eddig akartam is szavazni a Fideszre, látva ezt a leleplező videót inkább nem fogok. Ez az ember nem lehet Szeged vezetője, biztosan nem szavazok B. Nagy Lászlóra, maradjon Botka.”
  • 32. tom_peris 2010. szeptember 15. 22:44
    „ja és mekkora sírás rívás lesz mikor elkezdik csinálni...”
  • 31. klj_54 2010. szeptember 15. 20:35
    „29. hozzászólás mattil 2010.09.15. 19:34
    Csak lelassult de nem szűnt meg létezni a "déli autópálya"!
    Tessék rákeresni a neten.
    http://hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9li_aut%C3%B3p%C3%A1lya”
  • 30. őrgróf 2010. szeptember 15. 20:09
    „Jó lesz. Főleg ha a szokásos három év ( mondjuk 2011-2020-ig) készül el. Tudjátok mint a viccben mondja a nő: az életem legszebb tíz éve volt az a 30-60-ig terjedő időszak...”
  • 29. mattil 2010. szeptember 15. 19:34
    „27. PipiczGabor 2010.09.15. 18:20
    Rémlik régebbről egy bizonyos Déli-Autópálya terve? Ott ha jól emlékszem a befektető csődje miatt nem valósult meg a dolog, pedig a kisajátítások is megvoltak már. Most erre a nyomvonalra terveznek állami autópályát. A Szekszárdi híd már megvan belőle, de annál tovább nem jutott a dolog.”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem volt jogsija - inkább elmenekült a rendőrök elől

Autóját hátra hagyva menekült a rendőrök elől egy férfi tegnap Szegeden. Mint kiderült azért, mert… Tovább olvasom