Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

22 méterrel a Tisza felett - 2 hónapos csúszásban a hídépítők

Algyő - A mérlegelv alapján épül tovább az M43-as sztráda Tisza-hídja. Az időjárás és az áradás miatti 2 hónapos késést kell behozni. A hétvégén is 25–30 hídépítő dolgozott a folyónál.
Európa első, kiemelt kábeles hídja épül a Tiszán. Szombaton és vasárnap is 25–30 szakember dolgozott az M43-as sztrádahíd szerkezetén. Hét közben naponta akár 140-en is nekifeszülnek, hogy behozzák a nagyjából 2 hónapos lemaradást. A hídépítést ugyanis komolyan hátráltatta a mostani hosszú télen a kemény fagy, a Tisza áradása, valamint a jégzajlás – tudtuk meg Gyöngyösi Istvántól. A Hídépítő Zrt. projektvezetője emlékeztetett: a Tisza jobb és bal partján is készül egy-egy ártéri híd. A folyó fölötti ív egyetlen szerkezeti darabból áll, s ennek két fő pillére a medren kívül esik. Ezekről indulva, két irányból már a felszerkezetet építik: a hetedik támaszon is elkészült a pilon.

A Tisza-meder fölött épül az M43-as hídja. Fotó: Karnok Csaba
A Tisza-meder fölött épül az M43-as hídja.
Fotó: Karnok Csaba

A hídhoz tartozó toronyszerű pilonok magasságát 22 méteresre csökkentették a tervezők azáltal, hogy azt nemcsak ferdén, hanem vízszintesen vezetett kábelek is a szerkezethez kapcsolják. Ez a függesztett-feszített, más néven kiemelt kábeles eljárás az egyik technológiai újítás.

Az M43-as Tisza-hídján hétvégén is dolgoztak, két hónapos csúszást akarnak behozni. Fotó: Karnok Csaba
Az M43-as Tisza-hídján hétvégén is dolgoztak, két hónapos csúszást akarnak behozni.
Fotó: Karnok Csaba

– Az újabb, úgynevezett zöm építése már nem folytatható csak akkor, ha a szerkezetet ferde kábelekkel felkötjük a pilonhoz – magyarázza a pillanatnyi feladatot a projektvezető. A mérlegelv alapján készül a híd: acél trapézlemez bordákból 5-5 méteres egységek (blokkok, zömök) épülnek egymás mellé. Így immár az egyik oldalon 30-30, míg a másikon 35-35 méteres szakasz – mint két nagy T betű – nyúlik a folyó, illetve a part felé. Már látszik, milyen lesz az M43-as sztráda folyón átívelő szakasza, Európa első, kiemelt kábeles hídja acél trapézlemez bordákkal.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. kissekicsi 2010. március 22. 21:15
    „2 hónapot csúszik... minő meglepő...”
  • 33. azigazitrebitsch 2010. február 24. 08:18
    „Ja,+ 1 sávot a békáknak,+1 sávot a koborló kutyáknak-macskáknak is.
    Ember! Ez autópálya híd,nem egy egyszerű közúti híd! Mellesleg milyen" környékbeli lakosok" ról beszélsz a híd környékén?”
  • 32. Dema 2010. február 23. 11:23
    „Mire kész lesz már keskeny is lesz. Kelett volna egy külön sávot készíteni a segédmotorosoknak, és a környékbeli lakosoknak közvetlen kapcsolat miatt. Felvirágoztatta volna a Tisza Maros háromszöget, és Tápét.”
  • 31. ifj. Nagy Gábor 2010. február 23. 10:02
    „27. A80 2010.02.22. 23:04
    "Hol van ez pontosan (hány km. a Tiszán Szeged belvárosától)?"

    10 km-re van a Belvárosi hídtól.”
  • 30. frakk 2010. február 23. 08:00
    „Gratulálok az ott lévő munkásoknak !!! Szép és hasznos munkát végeznek, ennyi késés belefér.
    Egyben elítélem azokat a csaló vállalkozókat akik 350Ft-s zsebből zsebbe fizetéssel javadalmaznak az adott területen biztonsági őröket. Hol van a munkaügyi ellenőrzés?? Éjszakai ellenőrzés??”
  • 29. hazaffy 2010. február 23. 04:07
    „Ez a híd nem két hónapot késik, hanem 10 évet.
    Minden tiszteletem az építőké. Nem semmi teljesítmény, amit felmutatnak.”
  • 28. na_mit_talaltam 2010. február 22. 23:28
    „Egy film az építkezésről:
    http://www.youtube.com/watch?v=GVVHfFgsRpQ”
  • 27. A80 2010. február 22. 23:04
    „Hol van ez pontosan (hány km. a Tiszán Szeged belvárosától)? Mikor lesz kész így a csúszással?”
  • 26. toxi-2 2010. február 22. 22:18
    „22, ha elolvasod a 15-t, akkor rájössz, hogy nem kell visszamenni Egyiptomig....

    Amúgy OK, úgy látszik csak engem zavar, hogy minden munkálat (mármint az országban az elmúlt 20 évben) késik hónapokat (éveket), senki mást, ha úgy gondoljátok, hogy ez így van rendben, akkor sorry”
  • 25. babar 2010. február 22. 22:14
    „úgyis késni fognak, ez már bizony így van kishazánkban”
  • 24. böxiricsi 2010. február 22. 22:08
    „amit a felső képen látsz 75méter a maroslelei oldalon, a szegedi oldalon is van egy 65 méteres szakasz!!!!! és akkor a már készenlevő ártéri 250 métert nem is emlitettem!!!!!”
  • 23. Lúdasmatyi 2010. február 22. 22:07
    „Minden elismerés és tisztelet a hídépítőknek!5 év mulva már senki nem beszél majd a csúszásról.”
  • 22. knana 2010. február 22. 22:06
    „Esetleg mint a cikben leírták, kivételesen : "A mérlegelv alapján készül a híd: acél trapézlemez bordákból 5-5 méteres egységek (blokkok, zömök) épülnek egymás mellé. Így immár az egyik oldalon 30-30, míg a másikon 35-35 méteres szakasz - mint két nagy T betű - nyúlik a folyó, illetve a part felé."
    Tehát nekem mint laikusnak, a kis kezét használva a számoláshoz (az eszemet késöbb) kettő pillér, pillérenként kettő vég. Tehát ha 4 "zömöt" 4*20 ember + pereputy akkor az kb. 140 ember.
    Az egyiptomiak kb 400-500 emberrel építettek piramist, de azóta feltalálták a kereket is többekközött.”
  • 21. böxiricsi 2010. február 22. 22:01
    „19 már jóval több készvan 25 méternél!!!!! egy 5 méteres szakaszt 12 napig csinálnak mire teljesen kész.kicsit összetetebb dolog ez mint ahogy te gondolod”
  • 20. rhyyy 2010. február 22. 21:56
    „logikus hogy nem méterenként 1 ember, mert ha túl sokan lennének, egymást zavarnák

    de ha azt írták volna, hogy 300-400an dolgoznak, akkor az lenne a baj...
    grat”
  • 19. toxi-2 2010. február 22. 21:50
    „17. akkor valamit végképp nem értek.... hát nem hosszabb a híd 25 méternél?????? :)))”
  • 18. emcsivirág 2010. február 22. 21:47
    „megnézném a sok okoskodot hogybirná a szélben egész nap”
  • 17. böxiricsi 2010. február 22. 21:34
    „Bocsi hogy beleszólok,Én a hidon dolgozok mint vasszerelő egy 5 méteres szakaszt 20-an csinálunk!!!!!!!!Szerintetek hol férne el több ember??????????? Amikor feszítik a kábeleket ahhoz se kell 100 ember mert gépesítve van!!!!!!!!!!!!Van ott éppen elég ember a sok tudatlan naiv meg menjen ki és nézzen szét!”
  • 16. Logaritmus 2010. február 22. 21:29
    „2002 elott 0 Km hid, 0 Km autopalya, 0 m uszomedence, 0 szallodai szoba epult Szegeden. A nagyokos fidesz agitatorok ilyenkor bolcsen hallgatnak is, csak a legbutabb szid mindent.”
  • 15. toxi-2 2010. február 22. 21:17
    „Én a 70-es(!!!!!) években láttam Németországban (nem NDK :)) ) autópályát építeni. Apám meg is állt lefényképezni. 2x3 sávot (persze csak az egyik oldalát egyszerre, a másikon haladtunk) 5 (ÖT!) ember építette. 2 kamionos, 1 vitte fel az aszfaltot (egyszerre a 3 sávot!) 2 úthenger. A többi nem tudom hol volt, de estére, mikor jöttünk visszafele 4km-rel voltak arrébb.......... Utánuk a kész autópálya.

    Csak ez itt nem Németország, nem a hetvenes évek. Persze híd, de láttunk/látunk pályát is építeni. Szerintem egy több, mint 1 km-s úton/hídon kevés ennyi ember, de végülis nekem tök mindegy mikor felyezik be, vagy kész lesz-e egyáltalán, nem fogok arra menni, nincs miért. De az viszont tény, hogy még nem láttam itthon időre munkát befelyezni, egyik kormány alatt sem. Nem lehet, hogy azért, mert kevesen dolgoztak????? (esetleg nem elég jól??)”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alultápláltság: súlyos testi és lelki hatásokkal

Szeged - Alulfejlett izomzat, vitamin- és nyomelemhiány, vérszegénység, fáradékonyság, levertség is… Tovább olvasom