Délmagyar logó

2016. 08. 24. szerda - Bertalan 18°C | 27°C

30-as táblákat kérnek az Alsó-Nyomás sorra

Szeged- Pénzzel is beszállna a forgalom lassításába és gyérítésébe az Alsó-Nyomás soron lakó Höllriegl-Orosz Enikő. Sokallja az átszáguldó autókat. A hivatalok szerint minden rendben van.
– Rendet és nyugalmat szeretnék végre az utcánkban. Mivel sem a polgármesteri hivatal szakirodája, sem a rendőrség nem támogatja a megoldási javaslatunkat, a polgármester pedig még csak nem is válaszolt, tehetetlenségemben a nyilvánossághoz fordulok – panaszkodott az Alsó-Nyomás soron lakó Höllriegl-Orosz Enikő.
 
A hivatal szerint elég a zónajelzés


Az Alsóvárosi temető mögötti hosszú utca korábban kockaköves volt, és egyirányú, beton virágláda zárta le a Vám téri végét. Öt éve az akkori önkormányzati képviselő nyittatta ki és aszfaltoztatta. Eleinte nem volt gond, de mostanra náluk rövidíti az utat, aki Hattyastelep vagy Gyálarét felé megy.

Olvasónk úgy látja, annak ellenére, hogy 40-50 ház áll az utcában, egy nap több száz autó is végigszáguld náluk. Hiába jelöli tábla a Petőfi Sándor sugárúti bejárónál a 30-as zónát. Van behajtani tilos is, „kivéve célforgalom" korlátozással. Az sem segít, hogy a 9 mellékutca torkolata egyenrangú útkereszteződés, mert csak vészesetben fékeznek a száguldozók nagy fékcsikorgással. Egy hete a Tarló utcánál összecsattant két gépkocsi, de nem sérült meg senki, nem hívtak rendőrt.

A lakó azt kérte a rendőrségtől, ellenőrizzenek gyakrabban. A polgármesteri hivatalnak listát írt a javaslatairól. Anyagilag is támogatnák, hogy több 30-as korlátozó táblát tegyenek ki, az utca végén fessék fel a Tempo 30-as jelzést, mint a belvárosban. Fekvőrendőrnek is örülnének, sőt egyirányúsítást is el tudnak képzelni. Szerintük ugyanis a keskeny burkolat kétirányú közlekedésre nem alkalmas. A temető két hátsó bejáratához zebrát is kért, mert veszélyben érzi a gyalogosokat.

Megnéztük. Tegnap a reggeli csúcsban félpercenként húztak el nagy sebességgel az autók. Több sofőr satufékezett a kereszteződésekben, mert feltűnt egy-egy kikanyarodó gépkocsi. Délután hasonló volt a helyzet. 30-cal hajtottunk, és sorra hagytak le bennünket a gyorshajtók.

Kósa János, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának munkatársa a panaszosunknak pár hete küldött válaszlevélből idézte: – Az utca a 30-as zónába tartozik, amit a határán korlátozó táblák egyértelműen jeleznek, további sebességkorlátozó táblák kihelyezése vagy felfestés, zebra nem indokolt. Az egyirányúsítás gyorsítaná a forgalmat, ezért nem megoldás. Fekvőrendőrt csak baleseti gócpontba, közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes helyekre javaslunk.

Emellett olyan útszakaszokra is, ahol a gyalogosok biztonsága más eszközökkel nem biztosítható. A fekvőrendőrök egyébként igen negatívan befolyásolják a közlekedési morált, mert az az üzenetük a járművezetők számára, hogy csak az ottani sebességkorlátozást kell betartani.

A városüzemeltetési iroda munkatársai szakvéleményüket továbbra is fenntartják. Azt is leírták olvasónknak, hogy a rendőrség baleseti statisztikája szerint 2011 óta bejelentett közúti baleset az utcában nem volt. Ezért a változtatást nem támogatják.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezd megállni a belvíz a megyében

Az Ativizig területén a belvízzel elöntött terület nagysága 3800 hektár. Tovább olvasom