Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 28°C Még több cikk.

300 parkolóhely szűnik meg Szegeden

Szeged - Bár egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a szegedi belvárosban, nem csökkentik a bérletek és a jegyek árát. Jövőre kitiltják az autókat a Dugonics térről és környékéről is, amivel mintegy 300 parkolóhelyet szüntetnek meg a városközpontban.
Megváltozott a parkolási trend és rend Szegeden. Forrai Gábor, az SZKT parkolásiüzletág-igazgatója elmondta, hogy 2008-hoz képest tavaly mintegy 10 százalékkal kevesebben vásároltak órás és napos parkolási jegyet, viszont a negyedórás jegyekből 20 százalékkal több fogyott. A kombinált parkolóbérlet-forgalom 12 százalékkal csökkent, míg a kék-sárga bérleteladás 8 százalékkal növekedett. Forrai szerint mindez azt mutatja, hogy növekedett a forgási sebesség a fizetős parkolóhelyeken.

Ismeretes: az önkormányzat 2007 végén döntött a fizetős parkolási rendszer átalakításáról. 2008. január elseje óta csak kombinált és kék-sárga parkolóbérletet lehet vásárolni. Ugyanekkor határozott a városi közgyűlés a parkolási tarifák emeléséről is: 2008-ban 20, 2009-ben 10, 2010-ben pedig 5 százalékkal növelték a díjakat. Tavaly az áfaemelés miatt további 5 százalékkal nőttek a parkolási tarifák. Szegeden jelenleg körülbelül 2400 fizetős parkolóhelyet vehetnek igénybe az autósok.

A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Fotó: Karnok Csaba
A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi
közlekedésre ösztönözze az embereket. Fotó: Karnok Csaba

Ám miközben növekednek a díjak, egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a városközpontban. A nagy, belvárosi beruházások miatt többek között a Kölcsey, Vitéz, Markovits és Gutenberg utcában, valamint a Boldogasszony sugárúton és a Tisza Lajos körúton szüntetnek meg parkolóhelyeket. Számítások szerint év végéig összesen mintegy 200 parkolóhelyet számolnak fel. És ez még nem a vége! Az önkormányzat tervezi, hogy 2011-től újabb mintegy 100 parkolóhelyet szüntet meg a Dugonics téren és környékén.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester lapunknak elmondta: a városrehabilitációs programban jövő évtől szeretnék megszüntetni az átmenő forgalmat a Somogyi utcán a Tisza Lajos körúttól a Zrínyi utcáig. Nem lehet majd parkolni az Árpád téren, az Eötvös és az Apáthy utcában, és természetesen a Dugonics téren. Ugyanakkor tervezik, hogy a Dugonics téri Tesco előtt 150-200 férőhelyes mélygarázst létesítenek. Ez és a 150 férőhelyes Honvéd téri parkolóház kiválthatná a megszűnt fizetős parkolóhelyeket. Kérdésünkre, használhatná-e ezeket a városi parkolóbérletet váltó szegedi, Nagy Sándor azt válaszolta: mindez megegyezés kérdése.

A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Az alpolgármester kérdésünkre, nem gondolja-e, hogy arcátlanság kevesebb szolgáltatásért több pénzt kérni, illetve tervezik-e, hogy csökkentik a parkolási tarifákat, azt válaszolta: a belvárosi beruházások lezárultával lehet átgondolni a parkolási díj rendszerét.

Olvasóink írták

197 hozzászólás
  • 197. kiezte 2010. február 09. 16:51
    „nem tom hova szüntetik be ígyis alig van parkoló hely :S:S”
  • 196. Dema 2010. február 08. 11:34
    „194 vuk
    Én pontosan felfogtam, de Te sajnos nem értetted meg amit mondtam!
    159 SP inkább megfogalmazta amit szeretten volna közölni. A modern élet körülményei felé kellene tekintgetni, nem visszafelé. Az Arany jános utcai parkolóba igen körülményes a parkolás, és a kocsi "visszaszerzése". Meg nem is olcsó!!!
    Ugyan is nem azért vesznek autót az emberek, hogy a biciklisek miatt meg akármi miatt korlátozzák a használatát. Minden felé szeretne azzal menni, és parkolni a cél közelében ha lehet. Na ennek kellene megfelelni. Ha ezt a tényt elfogadjuk, akkor gondoljunk a közeli jövőképre is. Mint SP írta, villanyautők töltése stb. Minden lakosra egy parkoló legalább a városban! ez legyen a cél, és ne az, hogy kiszoritjuk szabályokkal. Aztán meg a kereskedők, vállalkozók le vannak sz@rva. Aki akar mindig is mehetett bringával. Én soha nem mondtam, hogy ne közlekedj biciklivel csak minden második napon. Ne szankciókat hozzanak! szabadságot!”
  • 195. SP 2010. február 05. 18:32
    „""ne járjanak feleslegesen(!) kocsival a belvárosba""
    Csak kimaradt a logikából, hogy a XX. században feltalálták az autót. Lesz környezetbarát villanyos autó is, akkor mi van?
    Van hely a föld alatt, mélygarázs a Kárász alá, meg ahová kell. Ezt hozta a fejlődés.
    Lóval, zabbal már nem kell kalkulálni.”
  • 194. vuk 2010. február 05. 09:16
    „190. hozzászólás Dema 2010.02.04. 16:03

    Megint nem sikerult felfogni a lenyeget. Aki 30 kilos szonyeget vesz (most az mellekes, hogy hol - bar ketlem, hogy a karaszon van szonyegbolt), az menjen kocsival. Aki viszont nem, az NE. Es akkor a szonyegert menonek lesz parkolohelye. Nemtom ertheto-e.
    Amint elojon, hogy ne jarjanak feleslegesen(!) kocsival a belvarosba, mindig van aki nagyon okosan benyogi, hogy "jovan akkor gyalog/buszon vigyem a 40 kilot??". Nem. Ha 40 kilo akkor vidd kocsival. Ha 1 kilo akkor meg gyalog/buszon/biciklin. Nem atomfizika ez gyerekek.”
  • 193. Yossarian 2010. február 05. 04:01
    „Dema hol veszel te szőnyeget a Kárászon? állati rég járhattál arra.
    egyébbként pedig az egy szem parkolóház is kong az ürességtől az Arany János utcában.”
  • 192. man 2010. február 04. 22:21
    „189: Egy pillanatra azt hittem hogy tőled vettem a kocsimat, csak álnéven írsz :)”
  • 191. papsajt 2010. február 04. 21:21
    „Forrai Gábor okos ötletét hallottátok már, hogy hétvégi kedvezményes bérlet? Csakhogy kétszer 20 kilós pakkot busszal vidd haza :)

    Valóban nem tudom, hová tüntetik el a parkolásból befolyt milliárdokat!?”
  • 190. Dema 2010. február 04. 16:03
    „Én meg sokkal több parkolót engednék csinálni! Emeleteseket is meg füves tetejűeket, meg virágteraszosakat ezzel is növelném a zöld területet a városban. Mert aki megvette a szőnyegét a Kárászon, ne keljen bemennie a kocsijával a tömegbe :D Ne keljen neki félóráig parkolót keresgélnie! Egyszerűen megáll közel a bolthoz, és a megvett cuccot már is bepakolhatná a kocsiba, aztán lezárja, és megy tovább intézni a dolgát. Vagy csak beül a (csessze meg azt akartam írni hogy beül a Virágba :D , de az már nincs megint) kávézóba egy kávéra és elolvassa a Napi sajtót.”
  • 189. ifj. Nagy Gábor 2010. február 04. 15:09
    „Semmilyen, de gondoltam, hadd legyen meg WU fórumtárs öröme.

    Hiszen írtam a minap, hogy szeretem a találgatókat. :-))”
  • 188. man 2010. február 04. 14:21
    „187. Milyen Hondád volt?”
  • 187. ifj. Nagy Gábor 2010. február 04. 10:14
    „182. WU 2010.02.03. 13:11
    "Eladtad már a Hondádat Ifj. Nagy Gábor?"

    Igen, ezért agitálok most már az autózás ellen. ;-)))
    -----------------------------
    184. SP 2010.02.03. 16:01
    "A felsorolt és sorolható kategóriák(ott lakó, képviselő, követségi, elvtárs és barátai, önkormányzati cégek vezetői és rokonai stb stb.) tehát kedvezményezettek. Ez lefedi az autósok jelentős részét. Az ezen halmazon kívüli 20-30% kitiltásának pedig már nincs is sok értelme így."

    20-30% kitiltása is enyhítene a helyzeten, de igencsak alábecsülöd az arányt...
    -----------------------------
    185. man 2010.02.03. 17:47
    "171: Saját magad írtad hogy az..."

    Nem írtam, vagy nem arra írtam.”
  • 186. THE 2010. február 03. 22:26
    „181.- látnád Pestet, ez semmi ahhoz képest.”
  • 185. man 2010. február 03. 17:47
    „171: Saját magad írtad hogy az...”
  • 184. SP 2010. február 03. 16:01
    „173. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.02.03. 08:58

    """""""""50. SP 2010.02.02. 10:13
    "Mozgáskorlátozottak parkolását,
    beteg és idős családtag szállítást, szolgáltatók és rakodók megállását, egy teljes városrész ellátását hogyan kívánják megoldani?"
    - mozgáskorlátozott bemehet (a KRESZ is engedi)
    - rakodó beengedhető (például a 103-as és 156-os hozzászólásban leírt módon)
    További kérdés?"""""""""""""

    A felsorolt és sorolható kategóriák(ott lakó, képviselő, követségi, elvtárs és barátai, önkormányzati cégek vezetői és rokonai stb stb.) tehát kedvezményezettek. Ez lefedi az autósok jelentős részét. Az ezen halmazon kívüli 20-30% kitiltásának pedig már nincs is sok értelme így. Adtuk 1 pofont a bizonyosnak.”
  • 183. vuk 2010. február 03. 13:55
    „181. hozzászólás Yossarian 2010.02.03. 12:14
    +1”
  • 182. WU 2010. február 03. 13:11
    „Eladtad már a Hondádat Ifj. Nagy Gábor?”
  • 181. Yossarian 2010. február 03. 12:14
    „nagyon helyes, hogy kitakarítják a belvárosból a gépkocsiforgalmat, és a parkolókat. a belvárosban autókázók több mint 90%-a nem belvárosi. csak azért törekszik be oda, mert lusta néhány saroknyi gyaloglásra. Szeged belvárosa túlzsúfolt, piszkos, zajos a gépkocsiáradatnak köszönhetően, amely naponta ellepi. a város belső magját nem ilyen forgalomra tervezték. és nem is indokolja semmi, hogy ekkora forgalmat kelljen elviselnie.”
  • 180. ifj. Nagy Gábor 2010. február 03. 12:14
    „179. frakk 2010.02.03. 10:00
    "Ifj Nagy G-t ignoráljátok inkább.<moderálva> Mind1 mit mondatok, Ő az ellenkezőjét magyarázza meg.:))"

    Mi az, tán félsz, hogy a tündérmeséidtől elveszem az olvasóközönséget? ;-)

    "Bár bringázni én is szeretek."

    Ennek örülök.”
  • 179. frakk 2010. február 03. 10:00
    „Ifj Nagy G-t ignoráljátok inkább.<moderálva> Mind1 mit mondatok, Ő az ellenkezőjét magyarázza meg.:)) Bár bringázni én is szeretek. Szavazzatok a Fideszre, és jó szellemű változások lesznek az országban.”
  • 178. ifj. Nagy Gábor 2010. február 03. 09:41
    „174. okz63 2010.02.03. 09:03
    "173. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.02.03. 08:58
    - mozgáskorlátozott bemehet (a KRESZ is engedi)
    Azért én kíváncsi lennék, hogy ha egy mozgáskorlátozott kártyával ellátott autó megjelenik mondjuk egy olyan utcában, amire most gondoltál, akkor milyen gyorsan kerülne fel a fotós topikba"

    Azon ment a sírás, hogy el lesznek vágva ezek a területek.

    A fotós topic ezzel elég mérsékelten függ össze...
    ------------------------------
    175. bélabá 2010.02.03. 09:17
    "171: Nem a teljes kitiltás jelenti az üdvözítő megoldást."

    Attól elég messze is vagyunk...

    "A működő kerékpársávok szerintem viccesek."

    De a lényeg, hogy biztonságosak és használhatók.

    "Az egyirányú utcában szembe közlekedés pedig egyenesen baromság."

    Ja, szívjon a kerékpáros is, kerülgessen, amikor elférne, mi?

    "Neked egyébként fizetnek azért, hogy így dicsérjed ezeket?"

    Egy részét én is utálom rendesen (pl. a Fő fasori kerékpárutat, de több más helyen is eléggé el lett cseszve).

    "Ez a fejlesztés? Ugye nem gondolod komolyan!"

    Szerinted mi (lenne) a fejlesztés? Komolyan!”
197 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drágábban utazunk, de még nem kell regisztrációs jegyet kérni

2920 forint helyett 3360-at kell fizetnie hétfőtől annak, aki Szegedről vonattal utazik Budapestre. 65 év felett majd csak márciustól kell regisztrációs jegyet váltani. Tovább olvasom