Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

30 milliárd a Bajai útra

Mórahalom - Elkezdték az 55-ös út felújítását, aminek része egy közel 7 kilométeres, Mórahalmot elkerülő szakasz megépítése is.
– Elkezdődött a bajai út felújítása, Szeged és Mórahalom között a fákat vágják ki, júniusban indulnak a földmunkák, ezzel egyidejűleg pedig számítani kell a munkaterület mellett félpályás útlezárásokra is – tájékoztatott Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

A mórahalmi elkerülő út építését a bajai útról élesben lehet követni: Szeged felől haladva a 18. kilométernél egy körforgalom kialakításán dolgoznak a munkagépek, vágják ki a fákat, rendezik a terepet, leszedik a talaj legfelső humuszrétegét. Akár végig is mehetnénk azon a földúton, amely a tervezett elkerülő szakasz nyomvonala. Júniusban kezdődhet el a töltés alapozása és a földmű építése.

A mórahalmi elkerülő úton tegnap is dolgoztak a munkagépek. Fotó: Karnok Csaba
A mórahalmi elkerülő úton tegnap is dolgoztak a munkagépek. Fotó: Karnok Csaba

5 szakaszban építik az 55-öst

A teljes, 94 kilométer hosszú 55-ös út felújításával kapcsolatban a következőket tudtuk meg: 5 szakaszon építkeznek. Az első szakasz Szeged nyugati elkerülőtől Mórahalomig tart, a második a Mórahalmot elkerülő rész, a harmadik az elkerülőtől a megyehatárig, azaz Kelebiáig, a negyedik Kelebiától Tataházáig, az ötödik pedig Tataházától Bajáig ér el. Megerősítik a burkolatot, és kerékpárutat építenek. Egy szakasznak még tart a közbeszerzése: ez a mórahalmi elkerülő és a megyehatár közötti rész. Az 55-ös főút 2015 végére lesz kész teljesen, költségvetése 30 milliárd forint.
Az 55-ös út felújításának részeként készül el ez a 7,1 kilométer hosszú, 2×1 sávos elkerülő. Három körforgalom lesz rajta: az első az, amit Szeged felől látunk, itt lehet majd levágni az utat, ha nem akarunk bemenni Mórahalom szívébe. A másodikat a Bordány–Zákányszék–Mórahalom összekötő útra tervezték, a harmadik körforgalom pedig Baja felé, az elkerülő út végénél, az úgynevezett Masa-kanyarban épül. A Vágói-csatorna felett vasbeton hidat is építenek. A mórahalmi szakaszt 4,6 milliárd forintból építi meg a Colas Út Zrt.–Délút Kft. konzorcium, az összeg 85 százaléka uniós támogatás. Az elkerülőt 2015 nyarán adják át.
Egyelőre még nem az 55-ös teljes hosszán, hanem csak 78 kilométeren dolgoznak a kivitelezők.

Kelebia és Tataháza között júniusban a földmunkák kezdődnek el, itt is szakaszosan félpályás útlezárásra kell majd számítani. Tataháza és Baja között júniusban kezdik kivágni a fákat, és júliusban startolnak a földmunkák.

– Itt jelenleg a közműkiváltással kapcsolatos egyeztetések zajlanak, valamint a különböző munkakezdési engedélyek megszerzéséhez szükséges eljárást folytatja a nyertes Duna Aszfalt Kft. – közölte lapunkkal Loppert Dániel.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SZKT: a figyelmeztető sztrájkig is elmegy a szakszervezet

Ultimátumot adott a Szegedi Közlekedési Kft. vezetésének a cégnél működő egyik szakszervezet, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete. Tovább olvasom