Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

32 ezren dübörögnek naponta a Dorozsmai úton

Szeged - A Dorozsmai út, a Bertalan híd és a nagykörút az állami főutak szegedi szakaszának zsúfoltsági rekordere. A Bertalan hídon három éve még 600-zal kevesebb kamion dübörgött naponta, négy éve a mostani áradatnak csak a fele.
Automatákkal és helyszíni számlálással méri a forgalmat az állami közutakon – így Szeged több pontján is – a fenntartó Magyar Közút Nonprofit Zrt. Interneten elérhető nyilvános adatbázisukban kilométerszelvények és műszerkódok szövevényes hálóját találni. Türelmesen bogarászva megfejthetők belőle a város vérkeringését jellemző forgalmi adatok sok évre visszamenőleg.

Szeged legforgalmasabb útja a forgalomszámlálók szerint – és ezt nyilván mindenki tanúsítja, aki a városban közlekedik – a Dorozsmai út, ahol két éve naponta átlagosan 32 ezer 900 jármű tódul végig. Érthető, hiszen ez az 5-ös út és a 43-as városi torkolata. Befelé és kifelé összesen 24 ezer 927 személyautó jár rajta, valamint 585 busz és 3082 teherjármű. A román határra igyekvő tranzitforgalom nyomában halad tovább a zsúfoltsági rangsor.

A Dorozsmai út folytatásaként a Kossuth Lajos sugárúton is állandósul a dugó. Fotó: Karnok Csaba
A Dorozsmai út folytatásaként a Kossuth Lajos sugárúton is állandósul a dugó.
Fotó: Karnok Csaba

Mindjárt a második helyre a Bertalan híd „kapaszkodik", ahová nemcsak az átutazók, hanem az Újszegedre átkelők is becsatlakoznak. Átlag 27 ezer 896 jármű halad át rajta minden egyes nap, közülük 21 ezer 411 az autó és 2867 a kamion és más teherjármű. Képzeletbeli dobogónk harmadik helyére a 43-as nagykörúti szakasza „léphet" a maga napi 27 ezer 560 járművével.

Négy év alatt a duplája

Sokat emlegetjük, hogy Románia és Bulgária két évvel ezelőtti uniós csatlakozása zúdított addig soha nem látott kamionáradatot Szegedre. Ezt igazolják az adatok is: a Bertalan hídon a csatlakozás előtt, 2006-ban napi 600 teherjárművel mértek kevesebbet. 2005-ben – tehát mielőtt átadták az M5-ös autópályát Szegedig – a teherforgalom csak a fele volt a mostaninak. Majdnem darabra annyi, mint 1995-ben: 1468.

Negyedik a Kossuth Lajos sugárút: ott „mindössze" 25 ezer járművet számoltak. Az ötödik helyezés a Szőregi úté: arrafelé a 43-as szegedi részén közlekedők háromnegyede megy. Ott „mindössze" 20 ezer 989 kocsit, kamiont, buszt „striguláztak". Hatodik helyet a 47-esen oszthatunk ki az Algyői úton. 19 ezer 945 jármű dübörög végig rajta. Zömmel autósokat számoltak az útfelelősök. Összesen naponta 15 ezer 416-ot, teherautót 1922-t, buszból pedig 394-et. Hetedik a sorban az 5-ös út nagykörúti része a Mars tér felé; a körgyűrű tranzitútvonalra eső felénél sokkal mérsékeltebb forgalmat bonyolít: 17 ezren választják naponta.
Nyolcadik helyen teljesít az 55-ös út Baja felől a városba torkolló Kálvária sugárúti része. 16 ezer 402 sofőr járja nap mint nap. 13 ezret mértek autóból, és nagyságrendekkel kevesebb, 930 teherkocsit, viszont sok rajta a busz: 323. Kilencedik messze leszakadva a Szabadkai út, ahol – az adatokat a többihez hasonlítva – szinte sétagalopp a közlekedők élete. Mindössze 3658 jármű használja átlagosan, ebből 2677 a személykocsi, 263 a teherszállító és 104 a busz.

Csőcserével ágyaznak az új csomópontnak

Markológépek tűntek fel Szeged legforgalmasabb kereszteződésében, a Kossuth Lajos sugárút rókusi csomópontjában. A jövő hét elejétől a gázcsövek kiváltásán dolgozik a többsávos jelzőlámpás körforgalmat építő kivitelező. Nagyobb útbontásra és forgalomterelésre a hónap végén kell számítani. Erről folyamatosan hírt adunk.

Olvasóink írták

  • 18. Konrad 2009. augusztus 22. 18:06
    „Jó magasnak tűnnek ezek a számok? Pedig nem is olyan sok! Vessük össze a 32.900-as csúcsot mondjuk a most lezárt budapesti Margit híddal. Ott egy nap 50-60 ezer! autó halad át (közte buszok is, nem kevés). Azaz "jobb" napokon kétszer annyi!

    Érdekes, nem?”
  • 17. klj_54 2009. augusztus 22. 09:14
    „15. hozzászólás vuk 2009.08.21. 22:08
    Vuk, igazad van!
    De sajna nem ilyen egyszerű, ahogy elképzeled:(
    A végzős logisztikusok kapnak ilyen feladatot vizsgamunkaként.”
  • 16. Atipapa 2009. augusztus 22. 09:04
    „Megértem logaritmus üzijét..
    Arra is kellene gondolni, ha majd egyszer kész lesz az M43 a szegedi utakat teljesen fel kell újítani (amin átmegy ez a asok balkán ember).. na és ezt majd mibőőőől???”
  • 15. vuk 2009. augusztus 21. 22:08
    „Mondjuk a kamionoknak nem lenne am muszaj mondjuk Nemetorszagbol Bulgariaba uton menni. Ott a vasut, 1 mozdony elhuz akar 100 kamionnyi kontenert, es eleg partiz km-t kamionozni. Vagy ott a duna, le lehet usztatni rajta egy uszalyon 500 kamionnyi cuccot konnyeden, es eleg kitenni a folyoparti varosokban, ami oda valo, es onnan utaztatni. Tessek alternativa. Csak ezt tamogatni is kene. allami oldalrol, ugye. Meg megfelelo vasuthalozat. Esetleg durva gepjarmu(kamion)adokkal "osztonozni" ezek hasznalatat.”
  • 14. klj_54 2009. augusztus 21. 20:20
    „3. hozzászólás Logaritmus 2009.08.21. 09:32

    8 Font( pond) a fizetendő. Ha már hivatkozol, légy pontos.

    8. hozzászólás ditta79 2009.08.21. 11:39
    Nem írtál akkora hülyeséget, amekkorát szerettél volna!
    Van olyan akció, amelyet bizony kamionnal szállítanak egy nagyobb boltba. 22 tonna parizert (bármit) nem fognak 22 kis-teherrel kiszállítani. De ha nem tetszik a kamion forgalom:
    adj megvalósítható ötleteket!”
  • 13. vuk 2009. augusztus 21. 19:54
    „Vagy peldaul lehet biciklizni is :)”
  • 12. Streeter 2009. augusztus 21. 12:54
    „3. Logaritmus 2009.08.21. 09:32

    Akkor meg az lenne a baj, hogy "mi az h fizetnem kell azért, hogy a városba közelekdjek?" "én ugyan nem fizetek" stb....siránkozások lennének. Szal.....”
  • 11. 751510 2009. augusztus 21. 12:34
    „Logaritmus

    Ezzel csak az a baj, hogy ezek a kocsik nem haladnak át a városközponton.”
  • 10. Zsoltee0716 2009. augusztus 21. 12:31
    „"Automatákkal és helyszíni számlálással méri a forgalmat az állami közutakon - így Szeged több pontján is - a fenntartó Magyar Közút Nonprofit Zrt. Interneten elérhető nyilvános adatbázisukban kilométerszelvények és műszerkódok szövevényes hálóját találni. Türelmesen bogarászva megfejthetők belőle a város vérkeringését jellemző forgalmi adatok sok évre visszamenőleg."

    A linket nehezére eset volna berakni?”
  • 9. Zsoltee0716 2009. augusztus 21. 12:07
    „"Csőcserével ágyaznak az új csomópontnak

    Markológépek tűntek fel Szeged legforgalmasabb kereszteződésében, a Kossuth Lajos sugárút rókusi csomópontjában. A jövő hét elejétől a gázcsövek kiváltásán dolgozik a többsávos jelzőlámpás körforgalmat építő kivitelező. Nagyobb útbontásra és forgalomterelésre a hónap végén kell számítani. Erről folyamatosan hírt adunk."

    Nem azért most nem a hónap vége van, elég gáz hogy így el lett tolva ez az építkezés! Volt rá egy nyarunk!
    Az a baj hogy én még mindig nem nagyon látok semmit, leszedtek pár reklám táblát, leszurtak pár karót ami a körforgalom szélét jelöli azt kész.”
  • 8. ditta79 2009. augusztus 21. 11:39
    „persze jönnek a kamionok-a boltokba hozzák az árút-többször láttam hogy reggel 7 kor csodálkoznak is a vevők még nem érkezett meg a kamion.szidják őket közben meg kellenek is így is úgyis jó pár kamionnak be kell jönnie majd a városba árúval.
    szerintem azért nagyon ellustul az akinek autója van-tegnap gyalog mentünk a tisza partra. a szomszéd autóval-pedig csak 5-10 perces séta volt mire kiértünk.”
  • 7. Bénadoki 2009. augusztus 21. 11:38
    „Azért azt észre lehetne venni,hogy ez a kormány mindent megtesz,hogy ezek az évek óta fennálló problémák/43-as,47-es út rendbetétele/megszünjenek.Fidesz éra esetében erről szó sem volt.A szemellenző mellett is ki lehet látni.”
  • 6. scire 2009. augusztus 21. 11:05
    „Biztos vannak lusta emberek,de sokaknak munkaeszköz az autó.Másrészt az átmenő forgalom hatalmas.Hajnal 1/2 4-kor mentem át a Bertalanon Újszegedre,10 kamion jött Szeged felé,mögöttem is vagy 3.”
  • 5. TrombiFrédi 2009. augusztus 21. 10:21
    „Micsoda "nagyhorderejű megállapítások"...Noha úgy érzem ez várható volt, de hát jobb utólag sopánkodni, mint megelőzni a káoszt!?Legalábbis eddig ez volt a gyakorlat,sajnos!!!”
  • 4. ditta79 2009. augusztus 21. 10:01
    „nagy a forgalom tény-sok esetben a kissé lustább városlakók is tetézik.kicsivel többet lehetne sétálni!
    én egy 10-20 perces gyalogút miatt nem ülök kocsiba.”
  • 3. Logaritmus 2009. augusztus 21. 09:32
    „Némi üzleti érzékkel a városközponton áthaladásért pénzt lehetne szedni, mint pl. Londonban. Egy személyautó 2 EUR, egy kamion 50 EUR. A forgalom ugyanekkora maradna, sőt a várakozás még nőne is DE borzalmas nagy pénzt lehetne kaszálni, amiből az M43 elkészülte után a szegedi utat fel lehetne újítani kicsit.”
  • 2. ocsi1 2009. augusztus 21. 08:45
    „Éljen a káosz csak így tovább.”
  • 1. Streeter 2009. augusztus 21. 07:26
    „Hát igen midez nem lenne ha mér kész lenne az M43. Nem árta egy kicsit jobban siettetni mert ha jól tudom már csak 1év van az átadásig és ha így haladnak nem lesz kész.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kőbáránnyal, fiesztával, tűzvirággal ünnepelt Szeged

Szeged - Az augusztus 20-ai ünnepségsorozat hivatalos része reggel a városháza előtti országzászló-felvonással kezdődött Szegeden. Tovább olvasom