Délmagyar logó

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

4 hónapja remíz nélkül fut 16 tuja

Szeged - Augusztus 26-án fedél nélkül maradtak az SZKT villamosai Szegeden, mert a Pulz utcai szervizbe vezető útjukat elvágta az 1-es villamosvonal rekonstrukciós munkája. Ha január közepéig nem készül el az új sín, lerobbanhatnak a tuják.
Karácsonykor lesz kereken négy hónapja, hogy Szegeden az 1-es villamosvonal rekonstrukciós terepmunkái miatt lezárta és felbontotta a vágányokat a kivitelező a Kossuth Lajos sugárúton, a Pulz utcán és a Boldogasszony sugárúton. Emiatt azóta az SZKT 11 villamospótló busszal szállítja az utasokat az 1-es vonalán. Az építkezés miatt, és mert a villamosok Pulz utcai remízét is renoválják, bővítik, a pihenni küldött 9 szerelvény a rókusi pláza előtti hurokfordulóban vesztegel. A 3-as és 4-es vonalán szolgálatban maradt 16 tuja, de azok a kocsik is mind a szabad ég alatt alszanak augusztus 26. óta. Ilyen hosszú üzemszünetre még nem volt példa. Tavaly, amikor az Anna-kúti csomópontot korszerűsítették, csak feleennyi ideig, 2 hónapot álltak kint a járművek – nyáron.

Egyelőre jól bírják a gyűrődést a régi FVV kocsik, valamint szóló és csuklós Tatrák, mert a nagyjavításaikat előrehozta a Szegedi Közlekedési Kft., hogy átvészeljék a „remíztelen" hónapokat – tájékoztatott Dózsa Gábor, az önkormányzati cég ügyvezető igazgatója. A járművek ideiglenesen mind a tarjáni végállomásra vonulnak vissza műszak után. Ott állomásoznak a bevetésre kész tartalék járművek is.

Kivételes pillanat: tuja a levegőben. Motort és kereket cserél az SZKT mobil egysége a Széchenyi téren. Fotó: Frank Yvette
Kivételes pillanat: tuja a levegőben. Motort és kereket cserél az SZKT mobil egysége a Széchenyi téren. Fotó: Frank Yvette

Helyben intézik a napi és biztonságtechnikai ellenőrzést. Ha nagyobb a gond, mobil egység nyújt elsősegélyt. A 806-os FVV kocsinak még nagyobb hibája lett, megégett az egyik motorja. Maradék hajtóművével elvonszolta magát a végállomásra, de ott a napi forgalom miatt nem tudták kicserélni. Elvitték az Anna-kúton keresztül a Széchenyi téri bíróság elé, és ott „gyógyították meg". A 22 méteres és 22 tonnás járművet speciális szerkezettel a magasba emelték, és egy nap alatt motort és kereket cseréltek. Ha ugyanez a fiatalabb generációhoz tartozó Tatrákkal történik, nem tudtak volna segíteni, a 16 tonnás szerelvénynek zárt az alja, nem tudnak hozzáférni.

Sín nélkül, teherautón

Január 15-éig kell elkészülnie a módosított határidő szerint az 1-es teljes sínhálózatának, hogy feloldhassa a kivitelező a vágányzárat. Addig az SZKT flottája is kitart, mert rátartással készítették fel a villamosokat. Ha tovább húzódik a vágányok befejezése, adódhatnak súlyos problémák olyan fontos alkatrészekkel, amit „lábon" nem érnek el a szerelők: például a motor szénkeféi miatt bármikor megadhatják magukat a járművek. Akkor sín nélkül, speciális teherjárműnek kell közúton remízbe vinni a tujákat.

Olvasóink írták

  • 7. szatyi 2009. december 22. 17:46
    „Azért egy szénkefe probléma miatt nem biztos, hogy közúton kellene szervízbe szállítani. Ha már egy motorcsere megoldható az utcán.”
  • 6. varadipal 2009. december 22. 16:28
    „A rókusi előtt meg ott rohadnak szét a szerelvények.”
  • 5. karaly 2009. december 22. 16:16
    „Hűtlen kezelés!”
  • 4. Gazficko 2009. december 22. 14:21
    „Na egy tuja meg is adtam magát”
  • 3. Walaky 2009. december 22. 12:51
    „Gratula a szakembereknek az emberfeletti melóért!”
  • 2. joy 2009. december 22. 12:35
    „A legfiatalabb FVV /Bengáli/ is 1979-ben készült, azaz 30 éves!

    Forrás:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Szegedi_K%C3%B6zleked%C3%A9si_T%C3%A1rsas%C3%A1g”
  • 1. Gazficko 2009. december 22. 11:03
    „Mindennap elnézve a 3-as és 3f-es viliket csoda,hogy 20-30 éve mennek és még nem cserélték le ezeket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tehetségeket keresnek

Pályázatot hirdet Szivárvány 2010 címmel a zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum Kft. Gyermekalkotás… Tovább olvasom