Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

50 ezer utas nem ázik-fázik többé

Mindjárt más az ember komfortérzete, ha rendes megállóban várja a buszt. Szegeddel együtt 9 település, szinte a teljes agglomeráció nyert uniós pályázatot buszvárók, buszöblök felújítására. A Tisza Volán Zrt. közlése szerint a környező falvakból munkanapokon minimum 25, de Deszkről például 52 járat szállítja az embereket Szegedre és vissza.
– Félóránként megy busz Deszkre, ami nagyon jó: egy baj van, sokan utazunk egy járaton – mondta a szegedi Mars téren Sopsics Szabolcs. A diák mindennap autóbuszra ül, a Mórába jár, hegesztőnek tanul. – A „deles" már elment, hamarosan jön a 2-es, aztán a fél 3-as, délutánonként sűrűn indulnak a buszok Újszentivánra – közölte Ocskó Zsuzsa. – Naprakész vagyok a menetrendben, mivel orvoshoz járok. Újszentivánra szerintem a hétvégét leszámítva jó a közlekedés, akkor azonban sok időt elveszít az ember, ha egy programhoz nem igazodik a menetrend.

Szegeddel együtt 9 település, szinte a teljes agglomeráció nyert uniós pályázatot buszvárók, buszöblök felújítására.
Szegeddel együtt 9 település, szinte a teljes agglomeráció nyert uniós pályázatot buszvárók, buszöblök felújítására.

Zsebmenetrend

A projektben a buszvárókon kívül odavezető utak újultak meg – például Algyőn –, parkolókat, buszfordulókat, kerékpártárolókat építettek, padokat tettek ki, parkosítottak. Szegeden Sziksósfürdőn és az SZVSE-pályánál épült új buszváró a pályázati pénzből, az utóbbi megállóban interaktív utastájékoztatási rendszerrel. Külön agglomerációs zsebmenetrendet is nyomtattak.  

Létkérdés, hogy a környező falvakból simán be lehessen jutni a megyeszékhelyre: a környéken élők 90 százaléka Szegeden dolgozik vagy tanul. Kedden a szegedi városházán pedig egy olyan uniós projekt eredményeiről számoltak be, amelyek komfortossá, „normálissá" teszik az emberek életét. 330 millió forintból – 95 százaléka uniós támogatás – a szegedi agglomeráció közösségi közlekedését fejlesztették. A projekt fő pályázója a Szeged Kistérség Többcélú Társulás, amelyhez a megyeszékhelyen kívül Algyő, Deszk, Zsombó, Tiszasziget és Újszentiván tartozik. Konzorciumi tag Bordány, Forráskút, Üllés, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

– Munkanapokon 50 ezer ember utazik ezekből a községekből Szegedre 81 buszvonalon, 538 járaton, és 93 buszmegálló újult meg – mondta Solymos László, Szeged alpolgármestere a projektzáró sajtótájékoztatón. – Szeged és a környező települések közös pályázatai az elmúlt években bebizonyították, érdemes együttműködni.

A polgármesterek annak örültek a leginkább, hogy a települések végre megszabadultak a szocializmusból megörökölt buszváróktól. Fedelet építettek az esőben, hóban és fagyban várakozók feje fölé, a régi „kuckókat" pedig korszerűsítették. – A ki- és bejövő oldalon egyaránt felújítottuk a buszmegállókat, eddig ráadásul az „érkező" oldalon nem is volt fedett buszvárónk – mondta Herczeg József, Algyő polgármestere. – A menetrend szerencsére január óta nem változott: az utasok különben is jelzik, ha problémájuk van a buszokkal. A Volán jó partner, meghallgat bennünket.

– A buszvárók a külterületeken is megújultak, ami a tanyán élő emberek számára létkérdés volt – mondta Nagy Attila Gyula, Üllés polgármestere. – A mi településünkön még nőtt is a járatszám, mivel a mórahalmi buszok is eljönnek Üllésig.

Deszk a legszerencsésebb település az agglomerációban: a makói buszoknak köszönhetően munkanapokon 52 járat menetrendjéhez igazodhatnak a lakók.

Olvasóink írták

  • 15. mivan? 2013. augusztus 28. 17:52
    „Jujujj, a buszmegálló kiépítése azért jó biznisz. Ott jókat lehet túlszámlázni. Ki fogja ellenőrizni, hogy mennyibe kerül egy buszmegálló? Különben is a sok embernek meg javul a komfortérzete. <moderálva> nagy duma!! És majd választáskor elmondjuk, hogy ezt is megcsináltuk!”
  • 14. történész 2013. augusztus 28. 16:43
    „8. kormoska 2013.08.27. 21:40

    Igazad van Ma nálunk ez nem szolgáltatásként szabad elvárni,hanem tudomásul kell venni,hogy kegy! röviden tömören..”
  • 13. lepkehalo 2013. augusztus 28. 16:02
    „9. balihoho
    Szép buszvárók vannak az Oldalkosár utcában is, ahol megszűnt a buszközlekedés. Kéne valami ötéves terv vagy ilyesmi, hogy előre is gondolkodnának.”
  • 12. Kuszkusz 2013. augusztus 28. 10:46
    „Nagyon szép buszmegálló került az Izabella hídról jövet a plazaval szemben, ha jól emlékszem a megálló nevét is digitálisan írják ki. Igaz, hogy az utasok 99 %-a leszálló, aki ott megfordul :)”
  • 11. Linka11 2013. augusztus 28. 07:37
    „A jó indulat mellé egy kis praktikum is párosulna,akkor nem olyan várókat építettek volna sok helyen mint /pld Röszke/.
    A váró csupa üveg ill plexi körben.Se a naptól nem véd,sem az esőtől az úgynevezett busz váró ! Úgy néz ki mintha csak az lett volna a cél ,hogy elöltsék az erre szánt pénzt de az eredmény a látványon kívül már nem számít ! Viszont az illetékesek verhetik a mellüket,hogy ők megcsinálták !”
  • 10. mezeinyuszi 2013. augusztus 28. 06:55
    „Mivel Sándorfalvát nem olvasni a pályázók között, így akkor vélhetően az odavezető út sem fog buszöblöket és fedett beállókat kapni!!??
    Pedig az ottlakók(főleg a tanyasi gyerekek) igen-igen megszenvendték már az évtizedek alatt a hóban,- szélben,- esőben várakozást!!!
    Csak mellesleg jegyezném meg, hogy az ebben az újságban is sokat emlegett paraolimpikon, BIACSI- ikerpár is ezen az útszakaszon száll fel a buszra, igen- igen áldátlan körülmények között!! A buszmegálló, szinte egy gödörben van mindkét oldalt!!
    A város már arra is tekintettel lehetett volna, hogy Ők nem csak ketten vannak, hanem még 14(!!) testvérük is innen járt nap mint nap! A várost, a médiát ez akkor sem érdekelte!”
  • 9. balihoho 2013. augusztus 28. 01:49
    „Hódmezővásárhelyen, a túlbuzgóságnak köszönhetően, a nagy állomásnál is építettek egy fedett buszvárót. És csodák csodája! Itt nem áll meg gyakorlatilag egyetlen járat sem, amit az is bizonyít, hogy menetrend sincs kifüggesztve! Az összes járat, a szemközti oldalon, az állomás épülete előtt, érkezik és indul, az utasok eső, rossz idő esetén, az állomás épületének teteje alá húzódnak. Eközben más, forgalmas városi megálló helyen, nincs fedett buszváró.”
  • 8. kormoska 2013. augusztus 27. 21:40
    „Nehogymár hálálkodjunkezért..,ezek alapvető dolgok!
    Fedett megállók nélkül nem is engedném üzemeltetni az adott buszjáratot.”
  • 7. GengsterPro 2013. augusztus 27. 21:15
    „buszon meg fázunk mert nem mindegyiken van fűtés...”
  • 6. Dizel 2013. augusztus 27. 20:09
    „A lényeg kimaradt? Hány megállót érint?
    Illetve az alacsonypadlósautókhoz lesz méretezve a megálló magassága?”
  • 5. KukoricaJános 2013. augusztus 27. 19:40
    „Irtózatosan nagy probléma, hogy egyrészt azt mondják, hogy nem baj, hogy kiáramlanak pénzek az eu-ba, mert vissza is kapunk belőle, sőt még többet is, másrészt a pénzek x%-a olyan célra megy el, ami nem termel semmit, és a ráfordított pénz y év múlva lenullázódik.”
  • 4. szegedifiú 2013. augusztus 27. 19:24
    „Parasztvakítás az egész! Nem ilyenekre kellene szórni az Unijó pénzét!”
  • 3. Wacky 2013. augusztus 27. 18:53
    „ha olyan lesz, mint amilyen a 4-es villamos vonalán van, mert hogy az modern kinézetű, bár nem véd az esőtől se a széltől, akkor értelmetlen...
    ha mégsem, akkor támogatom!, de látványterv nem ártana a cikk mellé...”
  • 2. waterbear 2013. augusztus 27. 18:51
    „Deszk a legszerencsésebb település az agglomerációban: a makói buszoknak köszönhetően munkanapokon 52 járat menetrendjéhez igazodhatnak a lakók.

    Azért egyes fiatal makói buszvezetőknek sem ártana igazodni a szmélyszállításhoz, lehet mnem tudják, hogy embereket szállítanak....”
  • 1. Kircsi 2013. augusztus 27. 17:30
    „Fűtött megállók, buszöblök? :-)))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeptembertől leáll a tápai komp

Közleményben írta meg az üzemeltető Sadar Komp Kft., hogy vasárnaptól nem közlekedik a tápai komp. Tovább olvasom