Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

50 milliós állami pezsgőkampány

Szeged, Magyarország - Állami pezsgőreklám készült fiataloknak. Az addiktológus elítéli az ilyen akciókat, mert minden negyedik honfitársunk alkoholbetegséggel vagy annak szövődményeivel küzd.
A boldogság buborékai szlogennel augusztus végéig 50 millió forintos állami kampánnyal reklámozza a pezsgőt a fiatal felnőtteknek a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing-centruma. Kóstoltatással, mobiltelefonos alkalmazással népszerűsítik a hazai márkákat, és a szlogennel, hogy azok boldoggá tesznek. A közreműködő reklámügynökség akciója összekapcsolja a felhőtlen szórakozást a pezsgőfogyasztással.

Feketén-fehéren

A KSH tavaly 390 ezerre becsülte az alkoholfüggők számát. Ehhez képest az addiktológus kijózanító tényt említ: szerinte már 20 éve 1,2 millió alkoholbeteget tartottak számon hazánkban egy speciális képlet alapján. És még ugyanennyien vannak azok, akiket az alkoholizmus szövődményeivel kezelnek belgyógyászok, endokrinológusok, ideggyógyászok. Ez már együtt 2,4 millió ember!
„Csak hasson! Buliban Jägert vagy Unicumot sörrel, Martinit vagy narancsot vodkával." „Kánikulában radlert vagy cidert vagy fröccsöt" – válaszolta hétfőn minden második 18 és 20 év közötti fiatal a szegedi Dugonics téren és egy élelmiszer-áruházban arra a kérdésre, iszik-e alkoholt. Kiderült, a megkérdezettek fele rendszeresen iszik alkoholt: napközben gyengébbet, esténként erősebbet, azt is gyakran keverve. Pezsgőt minden válaszadó iszik, de csak szilveszterkor, páran akkor is csak alkoholmenteset. Az állami pezsgőkampányt még senki nem látta, de a megkérdezettek kétharmada elgondolkodna rajta, hogy legközelebb a barátaival ilyen buborékos italt válasszon.

Egy belvárosi élelmiszerboltban szinte kivétel nélkül hétvége előtt viszik a pezsgőt, abból is a kölyökpezsgőt és egyesével a drágább fajtát, láthatóan alkalmakra.

– Mindenféle alkoholreklámot elítélek, pláne, ha fiataloknak szól. A pezsgőre nem mondható, hogy károsabb vagy kevésbé káros lenne, mint a többi alacsonyabb alkoholtartalmú ital. A felszívódása gyorsabb a szén-dioxid miatt. Hangulatingadozást válthat ki, előbb jókedvet, majd az ellenkezőjét – kezdte válaszát a szegedi addiktológus, család- és pszichoterapeuta szakorvos. Dr. Kováts Zsuzsanna hozzátette, reklám nélkül is rendkívül sok az alkoholbeteg, és a kezelésük nem megoldott.

Lehet választani. Az egyik orosz, a másik magyar, de mindekettő árt.Fotó: Karnok Csaba
Lehet választani. Az egyik orosz, a másik magyar, de mindekettő árt. Fotó: Karnok Csaba

Az alkohol népszerűsítése pedig azért fokozottan káros, mert a kampány azt sugallja: miért ne! Ennek hatására sokkal könnyebben fogyasztanak a fiatalok alkoholt. Az alkoholnak megvan az a hatása, hogy jól érzik magukat tőle, és vágyat éreznek, hogy legközelebb is minél gyorsabban elérjék ezt az állapotot. És az alkoholfüggőséghez nem kell más, mint a rendszeres ivás. Ha pedig nagyobb mennyiséget hirtelen, gyorsan, a fázisok közti átmenetek nélkül önt magába valaki, az eszméletvesztéshez vezethet. A szakember hangsúlyozta: józannak lenni érték. Az öröm, a boldogság érzéséhez nem kell kémiai szer.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Traktor tombolán

Huszadik alkalommal rendeznek falunapokat augusztus 16-án, szombaton Zákányszéken. Tovább olvasom