Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 21°C Még több cikk.

5 kilométerre és 50 évre a várostól

Szeged-Gyálarét - Nincs pénze arra Szegednek, hogy a Gyálaréti úton biztonságos kerékpárutat építtessen. Pedig a rossz út és a nagy forgalom miatt lenne rá igény.
Tervezik-e kerékpárút építését a Gyálaréti út mentén és Gyálaréten? Klebelsbergteleptől kifelé keskeny az autóút, és a nagy forgalom miatt veszélyes rajta közlekedni – záporoznak a kérdések olvasóinktól. Tegnap az útszélén kerekező nyugdíjas asszony nem fogalmazott olyan diplomatikusan, mint azt az interneten író Dékány Mihály és Juhász Annamária tette. Éva azt mondta: bár csak 5 kilométerre lakik a szegedi töltéstől, de úgy érzi, ötven évre van a várostól. Annak ellenére, hogy tábla jelzi, rossz az út, és csak 60-nal lehet menni, a kátyús padkán képtelenség biciklizni. Ha viszont beljebb húzódik, halálfélelme van, mert elsodorják a száguldozó autósok. Este, közvilágítás híján, még veszélyesebb.

Nem érzik biztonságban magukat az autóúton biciklizők. Érthető a félelem. Fotó: Karnok Csaba
Nem érzik biztonságban magukat az autóúton biciklizők. Érthető a félelem. Fotó: Karnok Csaba


A polgármesteri hivatal fejlesztési irodája nem tervez kerékpárút-fejlesztést. Hüvös László, a körzet önkormányzati képviselője – ugyancsak lakossági kérések nyomán – már korábban utánajárt a lehetőségeknek, de arról tájékoztatták, hogy az út állami kezelésű, az önkormányzatnak saját zsebből kellene építkeznie. Erre a városnak nincs pénze, klasszikus pályázatot pedig ilyenre nem írtak ki az utóbbi időben. Turisztikai célponthoz vezető bicikliútra lehetne kérni támogatást, de a Gyálaréti út nem tartozik ebbe a kategóriába, mert lakatlan területen megy.

Közvilágítási témában a helybeliek nyitott kapukat döngetnek: az idén bővült a hálózat a Gyálaréti út tompaszigeti végén. További fejlesztésre egyelőre nincs mód. A polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának munkatársa, Borbás István elmondta: rövidesen dönt a közgyűlés szakbizottsága egy 36 millió forint értékű közvilágítási csomagról. A listát a lakossági, képviselői javaslatokból a szakiroda állította össze, és költségvetést készített hozzá. A csomagban Gyálarétről a Lúdvári utca szerepel teljes hosszában, valamint a tompaszigeti Fátyolka utcát és a klebelsbergtelepi Váltó utcai játszóteret tervezik közvilágítással felszerelni.

Olvasóink írták

  • 19. kapás 2012. szeptember 05. 07:46
    „Csak nem mindegy, hogy a lerepülő gépkocsi mellett vagyok-e közvetlenül, vagy van köztünk néhány méter, esetleg egy árok. Meg gondolom neked sem lenne jó, ha egy kanyarba beérve azt tapasztalod, hogy szemből egy gépkocsi éppan egy kerékpárost előz, mert türelmetlen. Nem egyszer láttam és tapasztaltam hasonlót. A jogszabályokat pedig nehéz egy olyan világban betartatni, ahol a legtöbb ember csak azt tudja, hogy neki jogai vannak. És a kötelesség? A papírról meg annyit, hogy naponta látni tanulóvezetőket szabálytalanul közlekdeni úgy, hogy mellette van az oktató. Akkor mit is tanul a diák? Egyébként meg sok ember nem éri fel ésszel, hogy a gázt nyomni a hülye is tudja, de megállni, vagy egy vészhelyzetet jól lereagáni az az igazi kunszt.”
  • 18. CsImre 2012. augusztus 30. 10:37
    „17 kapás: "egyenes szakaszon a 60-as táblánál 110-120-szal száguldozó autó"

    Nem az autó száguld 120-szal, hanem a vezetője az autóval, az az ember, akinek papírja van arról, hogy ismeri a másfél tonnás fegyverének használati szabályait. Ha 120-szal valaki lerepül az útról, akkor mindegy, hogy bicikliúton mész-e. Be kéne tarta(t)ni a szabályokat.”
  • 17. kapás 2012. augusztus 30. 06:38
    „Az lehet, hogy a képen nem látható az autó forgalom, de aki ott biciklizik naponta annak elég félelmetes a beláthatatlan kanyarban előző, az egyenes szakaszon a 60-as táblánál 110-120-szal száguldozó autó. A másik, akkor a Gutenberg utcára, meg a Kárász utcára is elég lett volna síma beton járdalap, meg minek Szegedre bicikli út? Menjenek kis utcákban, ahol nincs forgalom. Nem kellene azokat leköpni, akik a napi kenyeret adják, mert a betonon semmi nem terem.”
  • 16. CsImre 2012. augusztus 28. 23:51
    „14. klj-54:

    Nem persze. Azt, hogy 6 méter, még el tudom fogadni, mert régi út. De a Tompai kapu úton nemrégiben volt ez a kialakítás, és úgy hozták össze azt a csődtömeget, amit összehoztak. Az NKH nem kifogásolt semmit, a Magyar Közút meg rendre igazgatja közpénzből a kivert táblákat. A legújabb találmányuk az, hogy az egyik vasúti átjárót jelző táblát az úttest mellől a járdán túlra az erdőbe tették, hátha ott nem tarolják le. Tombol az ész, és minderre elköltöttek alaphangon 60 millió forintot.
    --

    A reggel írtakhoz képest változott, hogy az általános iskolához visszatért a 30-as tábla.”
  • 15. ValakiaSOKKözül 2012. augusztus 28. 22:30
    „A gyálaiak is fizetnek adót... nekik is járna egy használható út, nem csak a belvárosiaknak a füves villamospálya...”
  • 14. klj-54 2012. augusztus 28. 21:31
    „@CsImre:
    Elég régen 3.5 méter az előírt forgalmi sáv méret!
    Az ugye oda & vissza 7 méter.
    Ez az új (nekünk sem az!) uniós szabvány, ahogy a 11.500 Kg.-s tengelyterhelésre való méretezés.
    De amúgy semmi nem változik attól, hogy mi ketten tudunk erről:(”
  • 13. tol 2012. augusztus 28. 19:30
    „aki nem látott rendes kerékpárutat, az nem tudja elképzelni, milyen élvezet rajta utazni. Nem beszélve arról, hogy görkorcsolyázásra is alkalmas lehetne, sőt-!- mezőgazdasági gépek felvonulására is. Hajrá, magyarok!”
  • 12. CsImre 2012. augusztus 28. 19:20
    „10. klj-54:

    6 méter széles egészen Alsóvárosig. A Tompai kapu úti gyalogos-biciklisdarálónál a vasúti átjárót jelző táblák a gondos tervezésnek hála benne vannak az űrszelvényben, és hetente szétüti őket valaki.”
  • 11. Queenmargareth 2012. augusztus 28. 19:12
    „9. szegedivagyok 2012.08.28. 11:48 aha, így kell hozzászólni, semmi gúny, irónia, nevetés, lenézés”
  • 10. klj-54 2012. augusztus 28. 13:02
    „Az az út semmilyen előírásnak nem felel meg, sőt, ha az uniós előírásokat tüzetesebben átolvasom akkor már busz sem közlekedhetne rajta!
    Nincs 7.0 méter széles úttestje, márpedig az előírás annyi.
    Vagy a jogegység itt Pol Pot megyében smafu?
    Járok rendszeresen a Katica utcába. tehát tudom milyen az út.
    Anno még farmotorossal jártam Gyálára, nos akkor azért még elfogadható volt az út felülete, ami azóta negatív irányba romlott.
    Nem kicsit, nagyon!”
  • 9. szegedivagyok 2012. augusztus 28. 11:48
    „8. karaly 2012.08.28. 11:41

    ...és ha nem lenne buszközlekedés építhetnénk egy heliportot vagy repülőteret Gyálarétnek, hiszen rossz időben is be kell jiutni a városba az ott élőknek...

    ez volt aztán a hozzászólás.”
  • 8. karaly 2012. augusztus 28. 11:41
    „Viszont ha lenne kerékpár ú t akkor csökkenhetne a busszal közlekedők száma.”
  • 7. szegedivagyok 2012. augusztus 28. 11:40
    „6. Mike3

    :):)”
  • 6. Mike3 2012. augusztus 28. 11:22
    „4: Csimre, most megleptél. Önmagadhoz képest valószínűtlenül józan dolgot írtál.”
  • 5. DjFlas 2012. augusztus 28. 11:21
    „Én elég sűrűn járok errefelé biciklivel szerintem semmi extra azonkívül hogy rendkívül rossz az út semmi teljesen biztonságos persze amennyire az úttesten való biciklizés biztonságos. Egyet értek az előző hozzá szólóval nagyjából a busz adja a forgalmat.”
  • 4. CsImre 2012. augusztus 28. 10:17
    „A legutóbbi pályázati lehetőségnél, ahol, ha a kerékpáros infra az úttesten lett volna megoldva, akkor az autósok felülete is felújítható lett volna relatíve olcsón, nos ennél még nem volt szó arról, hogy állami közúton ne lehetne. Állami közúton nem lehet városiprojekt? Akkor pl. a Csongrádi sgt. külső szakaszán hogyan épült kerékpársáv pályázati pénzből? (több menetben is?) Sőt, még a töltéskorona is szóba került. Egy turisztikai célpont csak lakott területen lehet? Roppant érdekes...

    Tünde néninek sikerült pár ismerős nyugdíjast meginterjúvolni, ezzel ki is merítette a szegedi újságírás eszköztárát. Arról tudunk-e valamit, hogy a kérdéses szakaszon volt-e baleset, és ha igen, miért? Ezektől megóvna a bicikliút? Kell-e egy lakott, kanyargós, rossz minőségű szakaszon 60-nal közlekedni, nem elég-e az 50, vagy a 40 km/h? Betartják a közlekedők a sebességhatárokat? Ha valaki beljebb húzódik, miért sodorják el az autósok, nem normálisak talán? Akkor rendőrt kell kiküldeni, és kiszelektálni a vakokat a forgalomból. Ugyanakkor az is lehet, hogy a rettegő nyugdíjas kiszínezte kicsit a halálfélelmét, mert hát mégis nah.”
  • 3. vuk 2012. augusztus 28. 10:05
    „1. haresz 2012.08.28. 09:36
    Jaja, a kepen lathato auto a padkan szembe kozlekedik az tenyleg veszelyes ;)”
  • 2. szegedivagyok 2012. augusztus 28. 10:00
    „Aztán a gyálaréti útra ugyan minek kerékpárút?A forgalom többségét a 74-es busz adja, és még néhány ott lakó autója.akkor meg minek?A kerékpáros teljesen biztonságosan kerekezhet a mostani úton.Azért az igényeket a lehetőségekhez kellene szabni!!!”
  • 1. haresz 2012. augusztus 28. 09:36
    „Képen is látszik a hatalmas autó forgalom. :D”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Várfalat keresnek a régészek a Stefánián

A tereprendezés és kerítésépítés után hivatalosan tegnap kezdték el a szegedi Móra-múzeum régészei a feltárást a Stefánián. Tovább olvasom