Délmagyar logó

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -4°C | 4°C Még több cikk.

60 nap tartozás után kikapcsolják az áramot

Csongrád megye - Rugalmas ügyintézést ígér az EDF Démász, de 60 nap tartozás után kikapcsolja az áramot. A megyében több mint 54 ezren nem fizetik ki a számlát határidőre. Jelenleg a hátralék több mint 950 millió forint.
Ezentúl 60 napos tartozás után kikapcsolja a villanyt az áramszolgáltató a hátralékos ügyfeleknél. Az erről szóló új jogszabály július 1-jén lépett életbe: a lakossági fogyasztók számára 90 napról 60 napra csökkent a türelmi idő. Visszakapcsoláskor meg kell téríteni a tartozást és a visszakapcsolás 17 ezer 520 forintos díját. Az EDF Démász közleménye szerint a korábbi 90 napos türelmi idő nem segített a fizetési problémákkal küzdőkön, ugyanis sok fogyasztó addig halogatta a számlák rendezését, amíg a helyzetet önerőből már nem voltak képesek rendezni, és áramszolgáltatás nélkül maradtak.

Csongrád megyében több mint 54 ezer ügyfél nem tudja fizetni az EDF Démásznak az áramszámlát a fizetési határidőn belül. Jelenleg összesen több mint 950 millió forintos tartozást halmoztak fel az ügyfelek.

Előrefizetős mérő, részletre

Szociálisan rászoruló ügyfeleinek felajánlja az áramszolgáltató a előrefizetős fogyasztásmérő felszerelését. Évente egyszer pedig részletfizetési kedvezményt is igénybe lehet venni, de akkor a részlet mellett az esedékes havi számlát is fizetni kell.

A szolgáltató azt írja, hogy a hatályos szabályozás szerint a nem fizetők által okozott veszteségeket végső soron a tisztességesen fizető ügyfeleknek kell megfizetniük, így a szigorúbb eszközök alkalmazása mindenkinek érdeke. Azt ajánlják, hogy www.edfdemasz.hu internetes oldalon keresztül a lakosság kövesse saját fogyasztási adatait és aktuális egyenlegét. Lehetőség van arra is, hogy az ügyfél átutalással fizessen úgy, hogy megmondhatja, a hónapon belül mikor vegyék le a számlájáról a pénzt. Utalás előtt ráadásul SMS-ben elküldik a villanyszámla összegét, hogy még levonás előtt egyeztetni lehessen. Választható olyan szolgáltatási csomag is, amellyel egész évben kiszámíthatóan, tervezhetően várhatja a lakosság a havi villanyszámlát.

– Nem vagyunk kapcsolatban olyan családdal, amelynél az EDF Démász megszünteti a szolgáltatást. Azokat ugyanis, akiknek közüzemi tartozásuk van, és hozzánk fordulnak segítségért, adósságkezelési tanácsadásra küldjük – tudtuk meg Mártháné Megyesi Máriától. Az SZKTT Egyesített Szociális Intézmény Tabán Családsegítő Közösségi Ház és Dél-alföldi Regionális Módszertani Családsegítő Szolgálat vezetője elmondta: a nehéz helyzetbe került ingatlantulajdonosok az önkormányzattól adósságcsökkentési támogatást kérhetnek. Ennek azonban több feltétele van: többek között figyelembe veszik az adósság mértékét, az egy háztartásban élők jövedelmét, a lakás méretét. A támogatás mértéke nem haladhatja meg az adósság 75 százalékát, összege legfeljebb 300 ezer forint. Júniusig 259 kérelmező kapott ilyen önkormányzati adósságcsökkentési támogatást, 460 kérelem elbírálása még folyamatban van. Az önkormányzat a legtöbb szolgáltatóval keretmegállapodást kötött, az EDF Démásszal azonban nem. A Védőernyő a Díjhátralékosoknak Alapítvány azoknak is segít, akik az áramszolgáltatónál halmoztak fel tartozást. Az alapítványt 2008-ban a Szegedi Hőszolgáltató Kft., az IKV Zrt. és az EDF Démász Zrt. hozta létre. Rendszeres támogatója a szegedi önkormányzat és a Szegedi Vízmű Zrt. – 2008 decemberétől 2010 decemberéig összesen 1587 egyedi kérelmet bírált el, és több mint 40 millió forintot fizetett ki. A majdnem 1600 kérelmező összes díjhátraléka egyébként 251 millió forint volt. Az alapítvány azonban nemcsak anyagi támogatást nyújt a rászorulóknak, hanem életvezetési tanácsokkal is ellátja őket. Tippeket adnak, például: hogy lehet hatékonyan takarékoskodni a gázzal, vízzel, villannyal, pénzügyi, banki, háztartási ismereteket tanítanak.

Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. deszkás 2011. augusztus 17. 21:58
    „Köszipuszi.”
  • 76. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 16. 16:34
    „Eme sor felett elsiklottam...
    "- Nem vagyunk kapcsolatban olyan családdal, amelynél az EDF Démász megszünteti a szolgáltatást. Azokat ugyanis, akiknek közüzemi tartozásuk van, és hozzánk fordulnak segítségért, adósságkezelési tanácsadásra küldjük - tudtuk meg Mártháné Megyesi Máriától."

    Persze, hogy nem. Mert azok 2ik körben nem hozzájuk fordulnak!
    Több olyan üggyel találkoztam én is, ahol hiányosan vagy félretájékoztatták a klienst, ill. szándékosan (!?!) félreírtak 1-2 lényeges adatot, aminek köszönhetően nem lettek jogosultak támogatásra. Olyan banális dolgokat, amik arra engednek következtetni, hogy valamiféle előnyért cserébe teszik azokat.
    Van aki NEKIK "köszönhetően" parkolópályára kerültek, vagy is nem nyújthatnak be ismételten megfelelően kitöltött kérelmet jó ideig... a családsegítőben sok esetben csak vetítenek és munkát színlelnek a pénzükért...
    /Á.Cs.A./”
  • 75. deszkás 2011. augusztus 16. 11:27
    „SCHAFFINATI! A 34-es kérdésiemre tudod a választ? Köszönöm.”
  • 74. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 16. 10:15
    „73. ros-mary-53@hotmail.com 2011.08.15. 20:59

    CSBM-nél ha nincs fedezet, akkor a soron köv. hóban levonják és megint marad 1 "csúsztatva" az aktuális havi. A Démász az ami össze-vissza könyveli a banki és postai tranzakciót. Ha csúsztatva van, akkor ugye mindig 30nap és sehogy nem jönne össze nekik a 90 (mostantól 60) nap. Érzed a lényeget ugye? :)

    A ki-be kapcsolásra pedig még...
    Amíg a sokat szidott Dégáznál alig 15e a díja és ha a szolgáltató a hunyó el is ismeri és jóvá is írja a köv. számlából (tapasztalatok), addig a démásznál korábbi hsz-em alapján, nem ismerik ezt a megoldást. Nem is akarják. PEDIG a Dégáznál is külső cég végzi a "szolgáltatást"... a démász a pofátlan rabló mostohatestvér... nem hiába akart kiválni a konzorciumból és csak magának akarni a piacot. :)”
  • 73. ros-mary-53@hotmail.com 2011. augusztus 15. 20:59
    „15. mattil 2011.08.13. 09:27
    Itt valami sántít. Ha nincs a számlán fedezet, akkor a havi banki értesítőn rajta van, hogy visszautasított tranzakció fedezethiány miatt, meg az is, hogy melyik szolgáltató maradt hoppon az adott hónapban. Meg azután csak észreveszi az ember, hogy az élére állított forintok indokolatlanul megsokasodtak hóvégére, pedig nem lenne szabad nekik. A havi leemelések mindig az aktuális hónapra vonatkoznak, nem követi a szolgáltató, hogy jaj, a múltkorit is viszem. És ha meg ott maradt a számlán a le nem emelt havidíj, semmi gáz, hiszen akkor ha "elfelejtette," majd viszi mikor eszébe jut, hiszen rajta van a számlán a fedezet, ha csak el nem költötted. Csak akkor lehetsz biztos a fizetésben, ha megnézed a számlakivonatot, és látod, hogy volt fedezet a leemelésre. Mert a szolgáltató nem felejti el leemelni, ez bizonyos. A szolgáltatók minden esetben küldenek felszólítást, hogy nincs minden rendezve, és pontosan felszámolják még az értesítő levél díját is.Tételesen felsorolják, mit kell fizetni, és miért. És bizony, a felszólító levélen az is rajta van, ha X ideig nem rendezed a számládat, ott a dátum, hogy mikor lesz az a három időpont, amikor kikapcsolják a szolgáltatást. Csak azt a tértivevényes levelet el kell hozni a postáról, amiben ezt megírták. Sokan azt hiszik, ha nem veszik át a levelet, akkor azt meg sem kapták. De bizony, a küldője kézbesítettnek tekinti, még ha vissza is megy a feladóhoz. A fogyasztónak meg ellenőrizni kell a saját fizetőképességét, ezt nem lehet a szolgáltatóra és a bankra hárítani. Nem szerződtél velük arra, hogy majd nézegetik, O.K.-e az egyenleged. Sajnos, nekem soha sem marad pénz a számlámon "észrevétlenül", mert pontosan tudom, hogy mennyinek kell maradnia. Az már az én bajom, ha több, és elköltöm... Az meg, hogy az ügyfélszolgálaton "illetlenül" viselkednek, szerintem nem valós, ott senkit sem aláznak meg, és nem vádaskodnak áramlopással sem. Én is fogyasztó vagyok a fizetős fajtából, de nekem is volt már fedezethiány miatt számlatartozásom. mentem, örültek, hogy fizetni akarok. Szóval itt nem kell vádaskodni...szerintem.”
  • 72. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 15. 19:07
    „67. schaffinati 2011.08.14. 23:37
    Akkor beszélj arról is, mikor egy banki átutalást, mely tartalmazza a konkrét számlaidőszakot is, miért nem tudtok oda könyvelni és miért is önkényesen bökitek be valahová? Ne, ne magyarázd el a rendszereteket, mert szerintem többet tudnék róla neked , mint te nekem :)

    És az ügyfélirodán is szeretitek hiányosan tájékoztatni az ügyfelet ill. félre tájékoztatni. Sokak tapasztalatai alapján is állítom ezt... az irodavezetői sznobizmus és bunkóság is egyedi, de azért még viszonozható. Persze visszafelé nem ízlett az érintettnek. :)”
  • 71. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 15. 19:00
    „2 röpke gondolat azoknak, akik abban bíznak, hogy a "rugalmas ügyintézés"-nek köszönhetően nem lesznek további felesleges kényelmetlenségek...

    NEM! De lesznek. Magyarán a szolgáltató részéről könyvelési (adminisztrációs) hiba miatt továbbra is előfordulhat bármikor, hogy az áramot kikapcsolják.

    ÉS NEM! Nem fogják megúszni továbbra sem a "felesleges" ki- és bekapcsolás díját, még ha szóban el is ismerik a hibát, "mivel az, alvállalkozó által elvégzett szolgáltatás, melynek teljesítése a fogyasztó részére megtörtént"...”
  • 70. aquila0126 2011. augusztus 15. 18:34
    „67. schaffinati 2011.08.14. 23:37

    Nem idézem be, mert túl hosszú, meg értelmetlen. Csak egyetlen észrevételem volna, ha már bevállaltad a démász szócsöve szerepet. Nyilván jól keresel és nincsenek megélhetési gondjaid ezért lehet fel sem fogod amiről itt szó van. Az a helyzet, hogy chips nélkül simán megvagyunk, de ha magasnak találjuk a Tescoban az árát, majd megvesszük a CBA-ban, de villamosáram tekintetében KISZOLGÁLTATOTTAK vagyunk. Annyiért adják az áramot amennyiért akarják, annyiért kapcsolják vissza amennyiért akarják, azt tesznek veled amit akarnak! Nekem nincsenek anyagi gondjaim, de tudom azt, hogy a családok többségét már-már ellehetetleníti a magas rezsiszámlák kiegyenlítése, pláne időre! A gyerekeknek meg enni kell ám! Nem tudom érthető voltam-e?”
  • 69. megrázó 2011. augusztus 15. 16:48
    „Csak a tisztánlátás okán pontosítnék pár dolgot:
    Az a mondat, hogy a szolgáltató a jól fizető ügyfelekkel fizetteti ki a nem fizető ügyfelek díjhátrakékát teljesen igaz. Hogy miért? Azért, mert a szolgáltató által a hálózat használatáért felszámított díjak (rendszerhasználati díjak) az árszabályozó hatóság által állapíttatnak meg, tehát hatósági árak. Ezen hatósági ármegállapítás alapját a szolgáltatók által benyújtott, ún. elismert költségek képezik, mely elismert költségben nagyon jelentős arányt képvisel a hálózati veszteség, amely nem más, mint az ellopott (ki nem fizetett) villany ára+ némi műszaki veszteség. Mert azt a villanyt, amit sokan nem fizetnek ki, azt bizony meg kell vennie a szolgáltatónak, és neki ki is kell fizetnie, mert az energiakereskedelem már csak ilyen.
    Azt azért megkérdezném, hogy a sok felháborodott közül hányan próbáltak kisétálni egy éllelmiszer boltból, fizetés nélkül, hónuk alatt mondjuk egy kiló kenyérrel?! Ja, hogy az lopás...és a ki nem fizetett villany, az mi?”
  • 68. jq 2011. augusztus 15. 09:20
    „Schaffinati!

    Sok mindenben igazad van, és teljesen igazad is lenne, amennyiben hiba nélkül működne a szolgáltató nyilvántartási, elszámolási, értesítési, stb. rendszere.”
  • 67. schaffinati 2011. augusztus 14. 23:37
    „Kedves Mindenki!

    Akkor kezdjük az elején.
    Az a mondat, hogy a szolgáltató a jól fizető ügyfelekkel fizetteti ki a nem fizető ügyfelek díjhátrakékát humbung, rossz újságírói megfogalmazás. Hogy miért?
    ad1 vegyük az elszámoló számlák készítését: ügyfél diktál, kWh-tól kWh-ig TÉNYLGESES fogyasztás után fizet - hol van a plusz költség? sehol...
    ad2 részáram számla: éves leolvasás után keletkezett összesítésből adódik, ha elhasználsz egy évben pl:1368 kWh-t, akkor azt kapod meg havi 1/12 részben. becsült, ez ok, de a TE SAJÁT FOGYASZTÁSOD alapján.
    plusz költésg? - nuku.
    Ha az ügyfél havi diktálást szeretne, megteheti vagy 5 fórumon keresztül. Az hogy csak egy évben egyszer küldik ki a leolvasót, nem havonta, az nem a szolgáltató költésgcsökkentési "politikája" hanem a leolvasó kft-é, mivel a leolvasók az ő alkalmazottaik.
    Nyugati multik... szerintetek ebbe az országban miből van egyáltalán tőke? Ha a nagy cégek 60 nap alatt kitakarodnának, akkor nem csak x millió embernek nem lenne munkája ebben az országban, hanem mind a 10 milliónak, ebbe nem gondoltatok bele?
    A 60 napos türelmiidőt nem a szolgáltatók találták ki, hanem a kormány - ami valóban el van ....va - de ha a számlákon szereplő plusz járulékokat nézitek, és ehhez nem kell diploma csak olvasási kézség, akkor láthatjátok, hogy:
    TÖRVÉNYBEN ELŐÍRT TOVÁBBSZÁMLÁZOTT TÉTELEK. Ergo a 195 Ft-os aladíjat nem a szolgáltatónak fizeted, hanem közvetetten az államnak.
    Feltöltő kódos mérőóra:
    Nyugaton bemész a Tescoban, és veszel x egység energiát, mert ott megtehetik, hogy miért? Mert van pénz, és jobbak a bérek - itt ismét a kormány a hibás az alacsony fizetések miatt.
    Szolgáltatás:
    Többen írtátok, hogy a szolgáltatásért fizetni kell, ugyanúgy, mint a boltban.
    Azok ekik ezt lehurrogják gondolkozzanak el, hogy boltba is úgy mennek, hogy bevásárolok 10.000 Ft-ért, és majd kifizetem, amikor lesz pénzem?
    NEM, mert a boltban ha megvennél egy zacskó csipszet, ami mondjuk 249 Ft, de csak 200 Ft van Nálad, nem kapod meg... ugyanez igaz a szolgáltatásokra.
    Internetezel, tévézel, telefonálsz, benzinkúton feltöltöd a kocsid, fizetsz. Áramot, gázt, vizet használt nem fizetsz? Érdekes...

    Nem értem a felháborodás okát.
    Tény és való, a nyugati viszonylathoz képest az egységárak magasak, (de ez igaz az élelmiszerre és mindenre, amiért fizetni kell)és miért tűnik magasnak? Mert alacsony a fizetésed... - ki a hibás? nem a szolgáltató. A szolgáltatónak is a kormány szabályozza le az egységárait.
    A visszakapcoslásról pedig annyit, hogy ha nem fizetsz, érthető, hogy kikapcsolák az áramot... Ha a netért nem fizetsz, akkor korlátoznak... ennyi.
    Az pedig, hogy egy felnőtt ember annyira le....ja a számlákat, hogy nem tűnik fel neki, hogy nem kap, az meg a saját felelőssége...
    Ja a tértivevényes levelekről pedig annyit, hogy ha nem is vagy hajlandó átvenni, akkor is kapsz előtte felszólítót, nem? Minden számlán ott van egy kis sor, hogy Fizetési határidőn túli tartozás... valamilyen formában ez is tájékoztat, nem?
    Ha ez nem szúrja ki a szemét az embernek, akkor semmi.

    Jó lenne, ha elgondolkozna mindenki, hogy nem a szolgáltató a hibás, hanem a rendszer. :)”
  • 66. booo 2011. augusztus 14. 19:59
    „60. balihoho Egyet ne felejts el!
    Törvény kötelezi a szolgáltatókat a számla kirészletezésre. Nem heccből csinálják hogy az emberek ezen rágódjanak.A csoki gyártóját nem kötelezi semmilyen törvény, Te csak a végösszeget látod. Milyen lenne ha vennél egy tábla csokit, és a blokkon ez szerepelne:
    Csokoládé ----- 200Ft amely ára az alábbiak szerint tevődik össze.
    Kakaó-, Cukor-, Emulgálószerek-, szinezékek-, izfokozó- ára, keverési költség, rezsi óradíj, csomagolás, csomagoló anyag ára és nyomdaköltsége, raktározási és szállítási költség. A kereskedő részéről felmerült költségek: folytathatnám.
    Aki kötelezte a szolgáltatókat a részletezésre, nagy hibát követett el, mert ha csak annyit látnál hogy 1kwh 30Ft akkor most nem tudnál csámcsogni és uszítani.”
  • 65. tarkan 2011. augusztus 14. 15:36
    „Senki de senki nem kíváncsi arra hogy nekünk itt "lent"hogy sikerül megélnünk az évek óta a bányászbéka segge alatt tartott bérekből és fizetésekből,így aztán a "cég´csinál amit akar"sajnos szó szerint,mert ha akar árat emel,ujabb kategóriákat létesit,és kikapcsol,immár 60-nap után...Közben vannak olyan cégek ahol a fizetés nevezzük "technikai"okoknak..tehát késik,kimarad,vagy bérszinvonalat csökkent..Felhívnám ha volna értelme az illetékesek figyelmét arra is hogy az "élelmezésünk"se smafu ezekhez az energiaárakhoz,illetve pénzekhez,csak nehogy baj legyen ebből mert az íjjat is csak egy bizonyos határig lehet feszíteni....!!!!!”
  • 64. vityillo65 2011. augusztus 14. 13:22
    „Nagypappa! Valóban így van, ha nem kellene fizetni mindenféle járulékot, biztosan többen lennének, akik ki bírják fizetni a ténylegesen elfogyasztott áram díját. De miért is vannak ezek a járulékos költségek? Ki tudja megmondani? Vagy ez csak sima burkolt áremelés? És kérjük, ne azokkal fizettessenek többet, akik nagy nehézségek árán, de kifizetik a számlájukat! Igaz, szinte már semmi nincs magyar kézben, de azért meg kellene határozni, mennyi a tisztességes haszon, amit bekebelezhetnek ezek a külhoni cégek.

    mihaly-1! Nem csak a nyugdíjasai, a dolgozói is olcsóbban kapják az áramot, ami valamennyire még érthető is. Más cégek is így csinálják. De ennek a különbözetét ne terheljék a tisztességes fizetőkre. Érdekes, a régmúltban is (40-50 éve) megvolt ez a kedvezmény, de soha nem számolták föl másoknak. Ők hogy tudták kigazdálkodni és még így is nyereségesek voltak?”
  • 63. mihaly-1 2011. augusztus 14. 09:13
    „A EDF DÉMÁSZ nyugdíjasokat nem érinti a kikapcsolás, mivel 50% kedvezménnyel kapják a villanyfűtésre is az áramot!
    Megbütykölt villanyóra
    C kategóriás emberek is megtehetik, ezt csak őnekik sem ismerős sem pénz nem kell ehhez. A napi megélhetéssel küzdőknek meg kikapcsolják!
    A Szegedi politikusok meg sajnáltassák magukat a svájci frankban eladósodását!
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/politikusaink_penztarcaja_is_megerzi__a_frank_arfolyamat/2234108/”
  • 62. igazságkereső 2011. augusztus 14. 08:45
    „Munkahelyek nincsenek Szegeden, ennek következtében fizetések, jövedelmek nincsenek! Bizony jó lenne erre felfigyelni illetékeseknek is, hiszen miből is kellene tudni fizetni bármilyen szolgáltatást is, ha nincs miből?! Amilyen gyorsan átvette országunk, ebből eredően városunk is az európai uniós árstruktúrát,annyira nem akarja átvenni az európai uniós bérstruktúrát.Kérdésem: miként lehet nyugat-európai árszínvonalat megfizetni albániai szintű fizetésekből,sajnos tovább megyek: ellátás nélküli munkanélküliségből? EDF Démász, GDF Suez, Szegedi Hőszolgáltató Kft, csak hogy néhányat soroljak fel azok közül,kiknek szolgáltatási számlái már régen megfizethetetlen, akkor miért is csodálkoznak ezek a szolgáltatók azon, hogy nem tudják fizetni nagyon sokan számláikat? Mélyebben most nem mennék bele közgazdasági szemléletbe,mert azokat a közgazdasági szabályozókat a szolgáltatók gazdasági igazgatói is ismerik,csupán az árréstömeg szűkület fogalmával kellene és illenék megismerkedniük, és szinte azonnal fizethetővé is válnának a szolgáltatási számlák!!”
  • 61. jadewka 2011. augusztus 14. 06:28
    „Akkor most nézze meg mindenki a parlament új dístkivilágítását...:( Erre telik.”
  • 60. balihoho 2011. augusztus 14. 05:56
    „A hozzá szólások elején van hozzá szólásom a DÉMÁSZ ügyhöz, de ott lemaradt az az érdekes tény, hogy ez a szolgáltató rendszeresen hivatkozik arra, milyen fogyasztóbarát szolgáltatói politikát folytat!”
  • 59. nagypappa 2011. augusztus 14. 03:56
    „Nem az áramszámlán szereplő elfogyasztott áram ára a sok, hanem a járulékok.
    Ha bejön a boltba a vásárló és kér egy csokit, akkor a csoki árát kell kifizetni, nem fizettetek ki vele egy csomó járulékos költséget ki.
    Nézzétek meg az áram számlát, fele összeg járulékos költség. Miért?”
  • 58. horvathi 2011. augusztus 13. 22:24
    „57. macs

    A nálunk lévő multik részvényeinek legtöbbjét egy kis közel-keleti államban birtokolják, hiszen ezek a részvények a tőzsdén szabadon adhatók, vehetők. Az eredeti német, francia, osztrák stb. tulajdonosok már régen kisebbségben vannak, az igazi tulajdonosokat valahol a Földközi-tenger partján és a világon mindenütt megtalálható rokonsaik között kell keresni.

    Ezek aztán nem is haboznak, hogy valódi vérszívók módjára teljesen kicsináljanak bennünket....”
77 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Küldjön nekünk fotókat a Perseidákról!

Tudjuk, hogy úgysem alszik, hanem a hullócsillagokat lesi! Ossza meg mindenkivel azt, amit látott! Tovább olvasom