Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

78-cal mérték be a rendőrök a buszt

Műszaki adatai szerint csupán 70-nel tud menni az a Mercedes autóbusz, amelyet 78-cal fényképeztek le a rendőrök a Szőregi úton. A 60-as busz sofőrje, Börcsök Gábor azzal védekezik: a Tisza Volán GPS-rendszere szerint 33-mal ment.
– A rendőrök 78-cal fényképeztek le, mikor a 60-as járatot vezetve Szőregen, a Szerb utcában közlekedtem. Ez fizikai képtelenség. A Mercedes buszokban ugyanis olyan elektronika működik, amely 70-nél nem engedi gyorsabban menni a járművet – mondja Börcsök Gábor szegedi buszvezető. Március végén kapott értesítést a 30 ezer forintos bírságról – ezt azóta sem fizette be, mert fellebbezése folyamatban van. Nem ismeri el a gyorshajtást.

A közlekedési társaság műszaki osztályának igazolásaival igyekszik alátámasztani: a Mercedes valóban nem tud 70-nél gyorsabban menni. A Tisza Volán járatait GPS, műholdas navigációs rendszer figyeli – ez percenként rögzíti a járművek sebességét is. Börcsök Gábor busza e szerint a fényképezés előtti percben 33-mal ment, utána pedig 40-nel.

Börcsök Gábor szerint a digitális tachográf adatai őt igazolják. Fotó: Karnok Csaba
Börcsök Gábor szerint a digitális tachográf adatai őt igazolják.
Fotó: Karnok Csaba

A digitális tachográf is rögzíti és jelzi, ha sebességtúllépés történik – azon a napon a buszsofőr elmondása szerint ez nem történt meg.

A 37 esztendős, 11 éve pilótaként dolgozó Börcsök Gábort kollégái megfontolt, lassan közlekedő sofőrnek ismerik. – Tévedhetett a műszer. Talán érzékelt egy gyorsabb járművet, amely esetleg takarásban volt, vagy mögém érkezett – tippel a sofőr, akinek fellebbezését az illetékes hatóság kivizsgálja, tájékoztatott Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság (CSMRFK) sajtószóvivője. A folyamatban lévő közigazgatási eljárásról nem nyilatkozott. Ugyanígy tett Draskóczy István, a Tisza Volán helyi közlekedésért felelős divízióigazgatója is.

Börcsök Gábor nem ismeri el a gyorshajtást, és fellebbezett a 30 ezer forintos bírság ellen. Fotó: Karnok Csaba
A sofőr nem ismeri el a gyorshajtást, és fellebbezett a 30 ezer forintos bírság ellen.
Fotó: Karnok Csaba

20 ezer fénykép egy évben

Megírtuk: tavaly decemberben a szegedi Magosi Norbert BEK- győztes salakmotorost egy radaros sebességmérő 213-mal fényképezte le az M1-es autópálya bicskei szakaszán – bár kisáruszállítója végsebessége mindössze 157 kilométer óránként. 300 ezer forintos bírságról kapott határozatot. Egy kecskeméti szakszervizben megállapították: a jármű képtelen ennyivel menni. A Fejér megyei rendőrség végül visszavonta a bírságot, és hitelesítésre elküldte a traffipaxot a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalba. Cikkünkben Pál János, a CSMRFK másik szóvivője elmondta: nem volt még olyan panasz, amelynek a végén az derült volna ki, rosszul mér a készülékük. A megyei rendőrök 7 mozgó traffipaxát évente hitelesítik. Tavaly összesen 20 ezer fényképet készítettek.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. carlosmelon 2009. augusztus 10. 15:29
    „Zongorista!
    Az a műszer, amiről beszélsz, Sz@r! Naponta többször megyek el előtte, és ugyanannál a kb50-55-ös sebességnél már mért 1km/h-t és 174-et is! Kukába vele!”
  • 49. zongorista 2009. augusztus 06. 23:43
    „Épp a Szőregi úton van az a sebbességmérő az út szélén.
    A kocsim szerint 55-tel, az út széli mérő szerint 45-tel mentem!
    A kocsit megnézettük. A kmóra jól mér.”
  • 48. True 2009. augusztus 06. 20:19
    „Biztosan chiptuning van a Merdzsóban :))”
  • 47. Héhé 2009. augusztus 06. 16:55
    „A busz vezetője mióta pilóta??Pilóta csak a repülőkön van!A busznak sofőrje van!”
  • 46. Sztike 2009. augusztus 06. 15:11
    „JuCCus, helyesírni is imádsz? :D Ne védd a sofőröket, nehogy elüssön egy, miközben épp beszélget, és nem arra figyel, hogy hol tolod a talicskát :D”
  • 45. szamika 2009. augusztus 06. 09:10
    „Az nem baj,hogy egész úton
    rá van ragadva a telefon a fülükre,
    és fél kézzel kormányoznak.

    arra ki figyel?!”
  • 44. JuCCus 2009. augusztus 06. 08:43
    „A Volvo távolsági busz se tud 100-nál jobban menni mert leblokkolja a rendszer!!!A tachográfot pedig nem lehet megbütykölni mert az olyan mint egy újlenyomat!!!!
    Tehát a rendőrök mennjenek vissza fánkotzabálni és hadják békén a buszsoffőröket!!!!!!!!!!
    ÉN IMÁDOM ŐKET!!!
    Tom,Ati,Pisti,Nándi,Karcsi bá,Jani,Jani bá,KisFarkas és még sokan mások!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4”
  • 43. KolomparBeyonce 2009. augusztus 05. 21:52
    „moderálva”
  • 42. qa 2009. augusztus 05. 21:41
    „Igen, rosszul emlékeztem. 300 méteren 1 méter (pontosabban 90cm) a sugár átmérője. A lézer sugárnak is van szórása, még ha igen speciális tulajdonságából fakadóan az igen kicsi, de van. (javaslom olvasgatásra: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser) A fenti szórás viszont nem egy fizikai laboratóriumban előállított lézerre vonatkozik, hanem a FamaLaser nevű műszerre.”
  • 41. THK 2009. augusztus 05. 21:15
    „ez már kimondottan szánalmas...

    mindenesetre ha már az iskolai fizika kimaradt, mielőtt nagyon elfeküdnél, talán olvasd el a Fámalézer saját specifikációját, ami szerint 1000 m-en már 3 m-es a sugárnyaláb átmérője, azaz 600 m-en még több is, mint a nagy arccal kifogásolt 1 m...

    http://psmmatrix.atw.hu/hasznutas.pdf”
  • 40. flexsnake 2009. augusztus 05. 20:45
    „36. komoly dolog belinkelni egy amatör honlapot. Akár a vicc. infot is berakhattad volna.
    police.hu na ez a hivatalos, a szóbeszéd a kutyát nemérdekli.”
  • 39. flexsnake 2009. augusztus 05. 20:42
    „NA ezt ne nagyon kiabáld hogy a lézer szór mert elfekszenek a röhögéstől :D
    A műszer bevizsgált, hitelesített, nincs miről beszélni. Nem azt jelenti hogy ennyivel ment, azt jelenti hogy a hitelesített műszer ezt a sebességet jelezte. Lehet perelni a céget amelyik műszakilag kifogástalannak találta. Egyébként biztos vagyok benne hogy jól mér csak a sebsség nem ugyan az amit az autó órája mér. Ezért kell hajtani 20al és majd jó lesz :p”
  • 38. micsibucsi 2009. augusztus 05. 19:58
    „Persze az ő műszerük mindig hiteles és bevizsgált ugye? No ennyit a hitelességükről!”
  • 37. qa 2009. augusztus 05. 19:31
    „32: A pont egy kicsit túlzás. A lézersugár átmérője a távolsággal arányosan nő. 600 méter távolságra már majdnem ~1 méter átmérőjű a Fama Laser III sugárnyalábja, tehát takarásban lévő járműveket nagy távolságból el lehet vele "téveszteni". De a működést megzavarhatja más körülmény is, pl. egy szél által vitt neilon szatyor is. Ezért van az, hogy a műszer a távolságot is meg a mért sebességet is dokumentálja. Ráadásul a pontosságuk 3 km/h, tehát ennyit hivatalból le is kell vonniuk a hatóságoknak a mért értékből.”
  • 36. THK 2009. augusztus 05. 19:25
    „#32,
    h mennyire "lehetetlen baromság", arra egy jó cáfolat az alábbi link, ahol végül a videófelvétel alapján elismerték az autós igazát, h valójában egy másik jármű gyorshajtott - hiába mértek lézeres berendezéssel, azt is lehet hibásan kezelni, értelmezni:

    http://www.sebessegmeres.info/lawcentral.php?show=66

    (ha pedig Szőregen nem is lézeres, hanem radaros készülékkel mértek, értelemszerűen nagyobb az esély a hibára is)”
  • 35. VV4 2009. augusztus 05. 19:04
    „"nem volt még olyan panasz, amelynek a végén az derült volna ki, rosszul mér a készülékük": ja, mert az autós az életbe be nem bizonyítja, hogy nem annyival ment.... Ez a rendszer egy rossz rendszer, ami az állampolgároknak nagyon sokba kerül.”
  • 34. THK 2009. augusztus 05. 19:03
    „ha valóban limitálva van a busz 70-re, akkor nemigen van miről beszélni (pláne, h időszaktól/helytől függően eleve képtelenség lenne egy csuklós helyi busznak azon a szakaszon ennyire fölgyorsítania, mivel elég sűrűn vannak a megállók),
    mert a "78" már bőven 80 fölötti tempó lenne a jármű órája szerint

    a szomorú csak az, h hasonló tévedés történhet máskor is, amikor nincs hasonló kizáró tényező, így muszáj a vétlennek megfizetnie a bírságot vki más helyett”
  • 33. Füvesember 2009. augusztus 05. 19:02
    „Talán nem a Szőregi úton kellene elsősorban küzdeni a rend szorgos őreinek a Haza üdvéért. Talán akadna fontosabb dolguk is mint a helyi járatos buszokat b.....gatni! Időnként kikászálódhatnának a traffipax mögül és irányíthatnák a forgalmat az egyetlen jelenleg üzemelő szegedi hídon és utána... No persze az nem hoz annyit a konyhára, megaztán az ugyebár munka, tehát fárasztó. Most miért nem parádézik egész nap le-fel a hídon a mozgó "egység"?! Gondolom fosik, hogy beszorul a dugóba... A 43-as út tiszta Chicago! Csak hétvégén látni rajta rendőrt, amikor főleg a magyarok járnak rajta. A románok seggét se´ merik megszagolni, mi meg 30 ezresével összeadjuk az államháztartási hiányt!!! Konkrét eset: az egyik ismerősömet Twingo-val símán letúrta az útról a román kamion a szürke Astra orra előtt, gátlástalanul. Amikor odament a rendőrökhöz, hogy nem kellene-e már mégis csinálni ez ellen valamit, SÍMÁN KIRÖHÖGTÉK!!!!! Szolgálunk és védünk..... Szép napot mindenkinek!”
  • 32. flexsnake 2009. augusztus 05. 18:59
    „31.
    ,,s valóban létezik olyan, hogy a sebességmérő más jármű sebességét állapítja meg"
    Jó nagy marhaságot írtál. A lézeres sebességmérő nem sugárban mér, pontban. Fényképet is készít.”
  • 31. Carlo 2009. augusztus 05. 18:16
    „azért nem szent a sofőr sem
    de nem is hülye, 2 megálló közt?

    s valóban létezik olyan, hogy a sebességmérő más jármű sebességét állapítja meg, de kitakarja egy nagyobb lassabb monstrum, aztán lehet magyarázkodni, ha magyarázkodsz az a baj, ha nem akkor meg az, nagyon ritka, hogy a szerv beismeri tévedését”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Anya és lánya az utcára kerülhet

Szeged - Fia adóssága miatt vett fel 4 millió forintos hitelt Börcsökné Sánta Erzsébet, fedezetként pedig saját alsóvárosi házát ajánlotta fel. Tovább olvasom