Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

9+1 perc – vonatjegy a netről

Szeged - Kilenc percig tartott vonatjegyet vásárolni interneten, és további egy perc volt felvenni azt a nagyállomáson az automatából. Teszteltük a Szegeden két hete működő rendszert.
Két hete vásárolhatnak interneten vonatjegyet a szegedi nagyállomásról induló utasok. Teszteltük a rendszert, kerestük a hibákat és az előnyöket.

10.45-kor nyitottam meg a mav-start.hu oldalt, majd nagyítót kértem – hiába – a körülöttem dolgozóktól. A vonatjegyet az internetről menüpontot még viszonylag könnyen megtaláltam, de a Hogyan vásárolhatok? linket tényleg csak jó szeműek szúrják ki. A kezdeti szemrontó nehézségeket leküzdve azonban logikus és követhető a rendszer. Az online jegyvásárláshoz előbb regisztrálni kell – csak e-mail cím és jelszó szükséges, majd a bejelentkezés után ki kell választani az induló- és célállomást, az utazás időpontját, kocsiosztályt, valamint ha van ilyen, a kedvezmény mértékét. Lehet pótjegyet is foglalni.

Teszt a nagyállomáson: a rendszer működik Fotó: Frank Yvette
Teszt a nagyállomáson: a rendszer működik
Fotó: Frank Yvette

Fizetni bankkártyával kell, nem kötelező a dombornyomott – az oldal felsorolja azokat a kártyákat, amiket elfogad a rendszer. Ha fizettünk, ad egy tízjegyű kódot, ezzel lehet átvenni a jegyet. A kódot 10.54-kor kaptam meg, tehát kilenc percig tartott a vásárlás regisztrálással együtt.

A nagyállomáson, az emeleten két automata képes kiadni a jegyet, egyiknél sem állt senki, de nem volt sor a pénztárak előtt sem – bár szerdán dél körül nem számítottam másra. Nyomtam a kódot, a gép nyomta a jegyet, pont olyat, mint amilyet a pénztárban adtak volna.

A rendszer működött, a tapasztalat tehát alapvetően pozitív, bár jegyhez jutni tovább tartott, mint ha az állomáson vettem volna. A netes vásárlás akkor éri meg, ha hosszú sorra lehet számítani a pénztáraknál, vagy valaki még indulás előtt tudni akarja, hogy biztosan jut-e neki pótjegy.

Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője elmondta: a Szegedi Ifjúsági Napokon a Partfürdőn is volt egy automatájuk, több mint kétszáz on-line jegyet adtak el. A cég egyébként június közepén vezette be az internetes módszert, azóta 30 ezer jegy kelt el így. A legtöbb csütörtökön, pénteken, szombaton és a Keleti pályaudvaron. Jelenleg Magyarországon negyven állomáson működik jegykiadó automata.

Olvasóink írták

  • 6. szájbergyerek 2008. szeptember 11. 21:24
    „Biztos menedzserek írták "pici pénzért" és Mi balgák nem értünk magyarul...De lehet,hogy a szomszédaink progiját nyúlták le és az nem ért MAV nyelven?Nem értem Mire jó,de jegyet venni csak a pénztárból érdemes,mert az a Computer "sajnos tévedhet"....”
  • 5. watch 2008. szeptember 11. 16:28
    „Másrészt a máv-start honalpról tényleg nem eccerű jegyet venni.
    Álljon itt a helyes cím segítségül, hátha valaki hasznát veszi:

    jegyvasarlas.mav-start.hu

    Innen indulva sokkal egyértelműbb a folyamat.”
  • 4. watch 2008. szeptember 11. 16:24
    „zzz, mennyivel egyszerűbb lenne, ha már a készítéskor is gondolnának erre :)
    Csak tudnám, minek a regisztráció...”
  • 3. zzz 2008. szeptember 11. 09:29
    „A cikk irojanak: lehet a weboldalakat nagyitani a bongeszoben. A Control gomb lenyomasa mellett az eger gorgojet forgatja rogton nem kell nagyito.”
  • 2. VILÁGOS 2008. szeptember 11. 08:27
    „HÁT VAN MÉG TANULNIVALÓ .M Á V.SOK MINDENT NEM ÉRTEK PL. AZT HOGY EGY KICSIT MIÉRT NEM TESZTELTÉK TOVÁBB A RENDSZERT S AKKOR ELŐRUKKOLNI AMIKOR AZ JÓL MŰKÖDIK? S VAN E ILLETÉKES AKI ELVISZI A BALHÉT.S MIKOR KÉNEK ELNÉZÉST NETÁN EGY BÓNUSZ JEGYET A SAJÁT HIBÁJUKÉRT?”
  • 1. Harangozó Gáborné 2008. szeptember 11. 07:42
    „2 hete vásároltam neten vonatjegyet, nagyon örültem annak, hogy nem kell korán reggel sorbanállással számolnom. A jegykiadó automata műszaki okora hivatkozva nem adott menetjegyet, majd a másik sem. Ezért beálltam a pénztár sorába, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy szálljak fel nyugodtan a vonatra, kezemben a 10 jegyű azonosítót tartalmazó papírral. A kalauz jegyzőkönyvet vett fel és közölte, hogy Bp-n ha kiváltottam a jegyemet , akkor álljak be a pénztárhoz, ahol "törlik" a nevemről a kb. 9.000,-ft-os büntit.Ezért így tettem és a már végre nálam lévő menetjeggyel beálltam a kígyózó sorba, ahonnét átküldtek az Információhoz. Immár a harmadik sorbanállás ablakánál közölték, hogy nem rájuk tartozik az ügy és menjek át a Keletibe vagy levélben nyújthatom be a panaszomat. Mondtam, hogy felejtse el, hogy én még ezért utazgatok. Megrendeltem egy szolgáltatást, amit kifizettem és igénybevettem. E-mailben tettem panaszt miután hazaérkeztem Szegedre, kaptam egy automatikus válasz mailt-t hogy 15 napon belül válaszolnak. Most várok... és hétvégén újra utazni szeretnék. Hol vegyek jegyet? Neten vagy inkább egy sorbaállással a pénztárban? A büntetésemet még nem törölték, de még nem ment el a kedvem a netes vásárlástól.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lapunk segítségével állva maradtak a fóliasátrak

Balástya - Nyugodtan alhatnak a fóliás vállalkozók az egész országban, amióta cikkünk nyomán megváltoztattak egy értelmetlen jogszabályt. Már nem kötik építési engedélyhez a sátrak felállítását. Tovább olvasom