Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

A csúszdákat és a büfét ellenőrizték a Napfényfürdőben

Szeged - Fogyasztóvédők ellenőriztek szerda délelőtt a szegedi Napfényfürdő Aquapolisban. Nem bírságoltak meg senkit: a fürdő üzemeltetője ugyanis pótolta azokat az adminisztrációs hiányosságokat,a melyeket az ellenőrök két héttel ezelőtt találtak.
A büfében pedig pontosan mérték ki a vodkát. Idén turistaszezonban június 20. és augusztus 26. között a fogyasztóvédelmi hatóságok kiemelten ellenőrzik a mutatványos berendezéseket, valamint a vendéglátóipari-egységeket – mondta Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója a "razzia" után. Az akció célja ugyanis nem a bírságolás, hanem a szabályok betartatása volt.

Korábban írtuk

A turisztikai szezonhoz kapcsolódva június 20. és augusztus 26. között a fogyasztóvédelmi hatóságok kiemelten ellenőrzik a mutatványos berendezéseket és a vendéglátóipari-egységeket – közölte Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója szerdán Szegeden.

Az akció elsődleges célja nem a bírságolás, hanem a szabályok betartatása – mondta a szakember a Napfényfürdő Aquapolis Szegedben tartott helyszíni ellenőrzés alkalmával.

A 2009-ben ellenőrzött mutatványos berendezéseknek több mint fele, 2010-ben pedig 20 százaléka nem felelt meg az üzemeltetésre vonatkozó jogszabályi előírásoknak. Ez indokolja, hogy az idei nyáron a fogyasztóvédők kiemelt figyelmet fordítsanak a nyilvános helyen, egy időben több személy által használható szórakoztató eszközök - csúszdák, körhinták, dodzsemek - biztonságos üzemeltetésére – tudatta az igazgató.

A balesetek megelőzése érdekében jogszabály kötelezi az ilyen berendezések üzemeltetőit arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket. A hibákról és a javításokról, a berendezés működtetéséről pedig kötelesek üzemeltetési naplót vezetni. A Napfényfürdő Aquapolis Szegedben július első felében végzett ellenőrzés az üzemeltetési napló pontos vezetésével kapcsolatban tárt fel hiányosságokat, a megismételt vizsgálat célja az volt, hogy a hibát kijavították-e – mondta Petrik Sándor.

A nyári ellenőrzés kiterjed a vendéglátó egységek működésével kapcsolatos általános kereskedelmi feltételek vizsgálatára is. A fogyasztóvédőknek ellenőrzik például, hogy megfelelő-e az ártájékoztatás, van-e vásárlók könyve, a próbavásárlások során pedig azt vizsgálják érte-e kár a vendéget.

Az ellenőrzési akció első felének tapasztalatairól szólva az igazgató elmondta, a korábbi évekhez képest lényegesen kevesebb problémát tártak föl.

Olvasóink írták

  • 15. unicum58 2011. szeptember 27. 09:13
    „Város ellenőrzi saját magát,nem bírságol. Érdekes. Ha mégis akkor egyik zsebből a másikba.
    Ugyanis Résztulajdonosok.”
  • 14. dBrown 2011. július 28. 15:54
    „3! Viszont ha valaki szemüveges és szemüveg nélkül nem lát egy kb 1 centis számot akkor az szerintem nem csak az ő hibája (igen, magamra gondolok). Tudtommal a mély vizes medencékben előírás a normális ´MÉLYVÍZ-CSAK ÚSZÓKNAK´ kiírás, vagy egyéb jelzés. Tavaly nem volt kiírva, csak az az 1 centis valami, most meg "ki van", ez azt jelenti, hogy jogos a számonkérésem és "van rá igény" hogy ki legyen írva.”
  • 13. deszkás 2011. július 28. 10:10
    „MACI! Osztom a véleményed,igazad van.”
  • 12. Mignon 2011. július 27. 20:30
    „Meg jo, hogy nem acskapocs volt...

    :))”
  • 11. kumisz 2011. július 27. 19:56
    „Hogy került Mignon-ba kapocs?????
    Remélem ettől még tud hozzászólást írni:DD”
  • 10. maci52 2011. július 27. 19:34
    „Majsán,Mórán nincsenek akciók csak rengeteg mendence,kajálda,udvaria kiszolgálás,300Ft parkolás,őrzött,csúzdázhattok egész nap,lehet úszni,napozni,áztatni.. stb.1500.-Ft/ fő.,ez állandó ár,ez Szegeden a "fürdővárosban"3500-40000,-ft!!!
    4 fős családnak 10-15 000 csak a belépő.Akinek futja az menjen.”
  • 9. Wacky 2011. július 27. 18:34
    „8. Sandman 2011.07.27. 18:22

    akkor bezony rossz volt a tájékoztatás mert 1500 Ft-nak volt beállítva az akciós jegy, éés akinek nem szegedi a barátja/bnője az meg megszívja, mert fizet ugyanannyit... se így se úgy nem fogok elmenni az AquaPolis-ba, csakis akkor ha leviszik véglegesen 1500-ra az árát!! akkor én is majd bevállalom, és elmék oda... de ugye strandra azért is megy az ember hogy napozzon, lehetőleg félárnyékos helyen... kérlek mutass olyan helyeket ott ami ennek megfelel... segítek, NEM TUDSZ!!”
  • 8. Sandman 2011. július 27. 18:22
    „Az összes szegedi Mórahalmon és Kiskunmajsán volt a hétvégén. Bezony! De mégis volt egypár olyan hülye szegedi, mint például én, aki a szombati akcióban 5000 Ft-ért a családjával(4fő) egész nap jól érezte magát az Aquapolisban és rongyosra csúszdázta a hátát. Szó se róla, a fedett rész büféje tiszta gagyi, alig van választék, ezért kisétáltunk a SZUE bűféhez. És igen, ki vagyon téve a mélyvíz tábla! Rossz hír, hogy az úszni sem tudó analfabéták továbbra is életveszélyben vannak! ;-)”
  • 7. Wacky 2011. július 27. 16:45
    „"Az akció célja ugyanis nem a bírságolás, hanem a szabályok betartatása volt."

    hát ez mindent elmond a hozzáállásról... ergo ha előtte fél évig nem volt valami jó, azért nehogy kis ártatlan céget megbüntessük... adjunk neki 2 hét haladékot... hahóóó tessék megnézni nyugatot, ott bírságolnak, és utána adják a 2 hét haladékot, ha akkorra sincs akkor még nagyobb bírság nem olyan tesco-s féle 150 millió forintos... mert kinevetik a szervet... egy 1.5 milliárdosnál már nem nevetnek hanem az megadja azt nekik hogy érdemesebb betartani a szabályt!!

    a szisztéma a következő(sztem):
    - van egy (nagy!!) cég, az szabálytalanul működik 1 éven át, nagyon sok pénzkiesést old meg ezzel... aztán jön a szerv hogy hohóó itt hiba van... a cég: jajj hát ezt nem is tudtuk(leterelik)... a szerv azt mondja, na jól van adok 2 hét haladékot hogy pótold... gyorsan pótolja a hiányosságokat(ez töredék mintha 1 éven át csinálta volna)... 2 hét múltán jön a "meglepetésszerű" látogatás -> rendben találnak mindent, kihúzzák a nevét a listáról, és beírják hogy minden OKÉS!! ezután újra elhanyagol a (nagy!!) cég más (természetesen nem ugyanazt) tennivalót, és 1 év múlva újra jön a szerv, megint ejny-bejnye, sok-sok bocsánat kérés, 2 hét haladék, megint töredékéért mintha egész évben csinálta volna, megoldja a problémát, jön 2 hét múlva a szerv, mindent rendben talál... és ez így megy körbe-körbe...”
  • 6. kukachuszar 2011. július 27. 16:17
    „4. Nórikám 2011.07.27. 14:32
    Ezt nevezik árukapcsolásnak :)”
  • 5. Mignon 2011. július 27. 15:21
    „Micsoda...?
    A fürdö cukraszdajaban, a minyonban tüzögepkacsot talaltak...?!

    Ez a cukraszmüveszet megsertese!!

    :)”
  • 4. Nórikám 2011. július 27. 14:32
    „Vajon ellenőrizték, e azt menő cukrászdát, ahol a minyonban tűzőgép kapcsot találtunk.”
  • 3. Szerzetes 2011. július 27. 13:24
    „1.: Pénteken voltam. Kézzel egy papíron kinn volt, hogy két méter, de a csúszdát bemutató tábla is jelzi, hogy az érkezési vízmélység két méter. Aki nem olvassa el az magára vessen, nem csúszhat le mindenkivel úszómester, hogy fogja a kezét!”
  • 2. maci52 2011. július 27. 12:39
    „Legalább volt valaki a fürdőben,mert a hétvégeken szegedikkel Mórahalmon,Kiskunmajsán találkoztam.”
  • 1. dBrown 2011. július 27. 12:35
    „A hagyma alakú csúszdára kitették már a ´MÉLYVÍZ´ táblát?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óvodafejlesztés Kisteleken 60 millióból

Kistelek - Egy uniós pályázatnak köszönhetően közel 60 millió forintból felújították és bővítették a… Tovább olvasom