Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 4°C Még több cikk.

A cukorbetegeken spórol az állam

Csongrád megye - A dohányos tüdőbetegek után a diétát be nem tartó cukorbetegeket is megfosztják a gyógyszerár-támogatástól, illetve a korszerű terápiától. Egy miniszteri rendelet szerint ellenőrzik majd a szénhidrátfogyasztást, aki elbukik a teszten, arra nem költ annyit az állam.
Bűnhődik a jövőben az a cukorbeteg, aki nem tartja be az előírt diétát. A Magyar Közlönyben a hétvégén megjelent miniszteri rendelet szerint júliustól ellenőrzik majd, hogy a diabétesszel küzdők mennyi szénhidrátot fogyasztottak. A vérteszt hét-tíz hét átlagában képes kimutatni, hogy az illető mennyi, számára káros élelmiszert fogyasztott. Aki egy éven belül két rossz eredményt produkál ezen az ellenőrzésen, elveszíti hozzáférését a legkorszerűbb, analóg inzulinhoz a közgyógyellátás keretében, és visszaállítják a több mellékhatással járó humán inzulinos kezelésre. A tablettát szedőknek pedig a pirulákhoz járó támogatást csökkentik 50, illetve 70 százalékra. A támogatást egy év elteltével lehetne visszaszerezni.

A szigorítás nem vonatkozik a 18 év alattiakra, illetve azokra, akik életveszélyes állapotban vannak, a félmillió diabéteszes közül azonban vélhetően így is sokan kerülnek majd át az olcsóbb kúrára – ami megtakarítást jelent majd az államnak.

Közel 3 millió érintett

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint jelenleg körülbelül 346 millió ember él világszerte diabétesszel. A magyar cukorbetegek számáról az egyetlen pontos felmérés 2006-ban történt: eszerint akkor 507 ezer cukorbeteg felnőtt élt hazánkban. Ha azonban beleszámítjuk a gyerekeket, illetve azokat is, akik a cukorbetegséget megelőző állapotban lévő, magas vércukorszinttel élnek, akkor kijelenthetjük: 2,5-3 millió embert fenyeget országunkban a diabétesz. Az egészségügyi világszervezet számításai szerint a betegséggel összefüggő halálozások száma 2030-ra várhatóan megduplázódik. A diabéteszes esetek számának emelkedését egyrészt a népesség öregedése, másrészt az egyre nagyobb mértékű elhízás okozza.

– A rendeletalkotónak azt a szándékát kell tekinteni, hogy ha valaki nem tud élni a korszerűbb terápia előnyeivel, annak felesleges a kezelésére nagyjából tízszer annyit költeni – fogalmazott Földesi Irén, a szentesi Dr. Bugyi István Kórház diabetológus-belgyógyász főorvosa. Mint elmondta, sokszor tapasztalják, hogy az analóg inzulinnal – amely lehetőséget ad arra, hogy a beteg az életmódjához jobban igazítható kezelésben részesüljön – sem sikerül elérni a megfelelő vércukorszintet. – Ebből nem az következik, hogy a kezelés hatástalan, hanem az, hogy a beteg nem tartja be az előírásokat. Ha viszont ennyire nem törődik az egészségével, felesleges a biztosítónak havonta akár 80 ezer forintot költeni a kezelésére, hiszen ugyanez az eredmény azzal a módszerrel is elérhető, amelyet már 30 éve használunk a cukorbetegeknél.

A szakorvos hangsúlyozta: mindkét kezelés ugyanolyan jó, és a betegek szempontjából semmi különbség nincs közöttük – mindkettővel ugyanannyiszor kell például megszúrniuk magukat. Az analóg inzulinos kezelés viszont intenzívebb rendszer, a vércukoresésnek pedig kisebb az esélye.

Az érintettek legnagyobb felháborodását az vívta ki, hogy szerintük a cukorbetegek többsége nem a nemtörődömség, hanem a pénztelenség miatt nem engedheti meg magának az előírt életmódot – étrendet és rendszeres mozgást. Földesi Irén szerint azonban nekik sem kell többet költeniük. – Nem diabetikus élelmiszereket kell vásárolni, hanem kalóriaszegény étrendet kell összeállítani. A fehér pékáruk mellőzése és a sok zöldség- és gyümölcsfogyasztás a legegészségesebb életmódot garantálja, és mivel mindebből kis mennyiségeket kell egyszerre bevinni, az sem állítható, hogy sokkal többe kerül, mint ha napjában kétszer valaki jól belakmározik.

Olvasóink írták

94 hozzászólás
  • 94. bambinaXX 2012. április 26. 13:37
    „jozkó, én veled teljesen egyetértek.”
  • 93. Kisg 2012. április 26. 08:42
    „Bambina, bocs. A paleolit nem egyenlő a bioval. Ez igaz. Én csak azt írtam, hogy paleolit, vagy bio (mások arra esküsznek), egyre megy: marha drága.

    Parasztfiló, nekem mindaddig működött, amíg valóban azt ettem, amit akartam, nem kellett a pénztárcám miatt aggódni:

    Gyermekkorom óta úgy étkezem, hogy azt eszem, amit megkívánok. Ha az zöldség, azt. Ha gyümölcs, azt. Ha húst, azt. Utálom a spenótot, de volt egy periódus, hogy faltam, mert a szervezetemnek valószínűleg arra volt szüksége. Az emberi szervezet nagyon jól van összerakva. Mint egy precíz gépezet, mindig jelzi, ha valamiből hiány van - na, a fogyasztói társadalom pont ezt felejteti el az emberrel. Eszik, ami van, amit reklámoznak, ami gyors, és hiába tiltakozik az emésztőrendszere puffadással, görccsel, egyébbel, hogy "hé, nekem ez nem kell", tojik rá.

    Az én fő bajom, hogy friss zöldség centrikus vagyok. Tudnék azon élni, ha telne rá. Állítom, a bajaim fele nem lenne meg. De egy városi számára pont ez a legnagyobb luxus. Most mit csináljak, ha olcsó a zsemle, de nem kell? Ha olcsó a parizer, de beteg vagyok tőle? Erre ha tud választ adni, megköszönöm...”
  • 92. bambinaXX 2012. április 26. 04:53
    „Kisg - az Isten áldjon meg: NEM bio!! (azt egyébként sem hiszem, h tud vmi bio lenni, mikor annyi kemikália kerül földbe, talajba..) Nemtom mit olvastál, ezért ajánlottam recepteket is.. van, akin nem lehet segíteni, mert nem hagyja.
    medikus! Egyetértek - más szemlélet, más életmód szükséges. és valóban, az egészségügyi, táplálkozási kultúra IS a békas..e alatt van. amíg nem kerülünk ki a főzelék-rántotthús-sültkrumpli-kenyér témakörből a táplálkozásunk nem is lesz egészségesebb.”
  • 91. jozko 2012. április 25. 23:53
    „74. smalltown :

    Kérded, mit mond az "én" hitem?
    Valami ilyesmit : ha az égő gyertyámmal meggyújtok egy újabb gyertyát, attól még az enyém nem alszik el - de 2 égő gyertya több fényt ad, világosabb lesz ...és a többiek újabbakat is gyújthatnak ilyen elven...
    Sok kérdésben nem ártana itt a nagyobb világosság!

    "A gyógyszerek igenis gyógyítanak" - írod.
    Ez igaznak tűnik - de valójában csak féligazság!
    Ténylegesen a gyógyszerek h a t ó a n y a g a i gyógyítanak- amelyeket jobb esetben természetes alapanyagokból nyernek ki vagy állítanak elő - esetleg pontosan azokból, amelyekhez hozzájuthatsz sok
    hétköznapi táplálék vagy gyógyító hatású növény formájában - többnyire mellékhatások nélkül.
    /Persze akkor elmaradna a gyógyszergyártók és forgalmazók extraprofitja!/

    Csakhát ezeket ismerni kellene- és tisztelet a kivételnek, sok családanya nem tud /vagy lusta.../ összeütni
    egyszerű, egészséges ételt a piacon vagy az üzletekben megkapható , megfizethető árú !! nyersanyagokból,
    vagy megfőzni egy nyugtató, ne adj´ Isten egy hétköznapi, húgyuti fertőzést kezelő teakeveréket!
    /A cukorbetegség megelőzésére, sőt "enyhítésére" tanácsos lehet naponta elrágcsálni 15-20 szál gyermekláncfű virág megmosott!! szárát.../
    Egyszerűbb persze marékszámra tablettákat szedni, - és szidni a TB-t, hogy szinte semmit nem támogat!

    Tisztában vagyok azzal, hogy sok súlyos, öröklött betegséget nem lehet prevencióként alkalmazott "egészséges életmóddal", kamillateával kúrálni.
    Viszont éppen azért kellene az egészséges életmóddal még befolyásolható /megelőzhető/ betegségeket elkerülni,
    tudatos , okos viselkedéssel óvni az egészségünket - hogy a ténylegesen rászorulóknak juthasson annyi, amivel emberségesen kezelhetők.
    Negyvennegyedik éve dolgozom és fizetek eü. hozzájárulást meg amit kell - és szerencsémnek tartom, hogy egy két foghúzást és hirtelen sebellátást nem számítva nem fosztogattam az eü. kasszát.
    Mondhatnám, költsék, ahogy akarják, mit érdekel...
    Mégis úgy vagyok vele, kezelje az egészségügy emberségesen azokat , akik saját hibájukon kívül szorulnak rá - és szorítsa takarékoskodásra azokat, akiknél ez lehetséges.
    Egyébként : a saját érdekükben.
    Épeszű ember megpróbálja óvni a saját egészségét - és nem lebetegedni -vagy az állapotát tudatosan egészségtelen életmóddal rontani - csak azért, hogy "lenyúlhassa" a TB kasszát!
    Szerintem aki nem így gondolkodik, annak nem diétás nővérre, hanem dilidokira van szüksége!

    79. macs:

    "Nem 1.5 millió adózó van, hanem 3 millió" - valahogy így írtál.

    Ebben igazad lehet.

    Csakhogy én olyasmit írtam, hogy - egyre fogyó!- másfél milliónyi magyar tart el még plusz vagy nyolcmilliót!
    Ne vedd sértésnek, de például a költségvetési szervezetek dolgozói béréből fizetett adó - és ÁFA is-
    az értékteremtő munkát végzők befizetett adójának leosztása.
    /A szocializmus politikai gazdaságtanában ezt az alap és a felépítmény taglalásakor emlegették az előadók/
    Saját hajánál fogva az állam nem tudja kihúzni magát a sz@rból - az egyik zsebből a másik zsebbe rakott pénz nem termel értéktöbbletet!
    Természetesen nem kérdőjelezem meg a társadalmi munkamegosztás szükségességét!
    Minden projekthez szükség van "tintanyalókra", a papírmunka nem elhanyagolható!
    Aki nem hiszi, gondolja el, milyen érzés "dolga végeztével" az üres WC papír tartóra pillantani...
    /ezért most az "irodisták" kinyírnak - meg is érdemelném.../”
  • 90. medikus 2012. április 25. 22:07
    „Egy pár dolog:
    - Mo.-on az egészségügyi kultúra a béka segge alatt van. "Ami nem fáj, nem betegség"-szemlélet. Ez tény.
    - A be nem tartott inzulinterápia szövődményeinek kezelése horribilis pénzösszegeket emészt fel.
    - Egy 175 gramm pro nap szénhidrátot tartalmazó diétát tartani, több mint emberfeletti kihívás tartani akár 40-50(!!!) éven át!
    - az eü. kassza üres. Ez tény. Ezt azok igazolják, akik évek óta várnak protézisre.
    - az inzulin nagyon-nagyon drága, és nagyon-nagyon sok kell belőle Magyarországon éves szinten. Ezt a cukrosok ingyen kapják - nagyon helyesen! De ezért nekik is le kell tenni valamit az asztalra. Mivel én nem vagyok cukros, a trv módosítása személyesen nem érint, de teljesen meg tudom érteni az érintetteket. Nem jó, ha Démoklész kardja lebeg felettünk!
    Tudom, hogy lehet vagdalkózni a dohányosokkal, nagyivókkal stb. de ezt jelen pillanatban nehezebb ellenőrizni. Csak egy vérvétel, és egy hónapra visszamenőleg értékelhető eredményt kap. Nem lehet kijátszani, hogy 3 napig betartom a diétát és mosolygok a vizsgálaton, de nem is dobja meg az értéket a havonta unoka születésnapján elfogyasztott tortaszelet! Egyébként a vizsgált anyag neve: HbA1c”
  • 89. Kisg 2012. április 25. 16:51
    „Smalltown, mielőtt lehülyézel, olvasd el légy szíves nyugati honlapokon, ugyan miért nem kötelező már a nálunk beadott oltások nagy része. Én amit írtam, azért kiállok, és ha itt, Magyarországon nem is találsz erre embert, hidd el, létező dolog. Külföldön már tanulmányok kerültek nyilvánosságra - hozzáférhető a neten mind - hogy pl. a kanyaró elleni védőoltás egyik nagy veszélye az enyhe vagy súlyosabb autizmus, idegrendszeri károsodás, azok a gyerekek, akik megkapják, nagyobb számban lesznek magatartászavarosok, hiperaktívak, mint azok a társaik, akik nem kapták meg. Ezért nem is preferálja már nyugat évtizedek óta.”
  • 88. öregvegyész 2012. április 25. 16:30
    „Én is érdekelt vagyok Nagyon sok mindent elmondtatok már. Egy pár dolgot szeretnék hozzátenni. Az orvosk nagyon kevés kémiát, biokémiát,fiziológiát tanulnak, Idejök sincs, meg ha lenne is....Az hogy hírtelen egyre több cukorbeteg lesz nem csak táplálkozási és idegi probléma. Ez már társadalmi.Valahogy az elmult száz évben a magyarok nem üdültek. Ma sem teljesen ismert okai vannak bőven A diabetikusok rosszul képzettek Az az orvos aki leordítja betegét saját maga butaságát deklarálja. Az tényleg minimális követelmény lenne,hogy mindenki igyekezzen a betegsége ellen tenni. De tud? Szerintem nem. Ez így egy aus-vicc .Sőt annál sokkal több Szándék-etikának is rossz és indokolhatatlan Csak ha kidobjuk majd a ballasztot eljön a jó világ? Szerintem nemAkik kitalálták eltűnnek és jönnek az új okosok.”
  • 87. smalltown 2012. április 25. 16:19
    „86,
    több gyerek még nálam is rosszabbul járt, belehaltak, vagy egy életre lebénultak.
    Kíváncsi lennék, ha most elindulnék, hogy valaki fizessen kártérítést, mert ez műhiba volt a javából, akkor valaki elismerné-e... De tény volt, ahogyan az is, hogy azok, akik a csernobili katasztrófa idején voltak Magyarországon 18 év alatt (vagyis fejlődő szervezet), azoknak 80%-a szenved autoimmun, szervi vagy daganatos megbetegedésben.

    Ne hulyitsd mar itt az embereket!!!”
  • 86. Kisg 2012. április 25. 15:55
    „Bambina, ezt neked írom... Ok-okozat, amikor már a diéta sem segít...

    1974-ben megkaptam a kanyaró elleni védőoltást. Egy hét múlva olyan beteg voltam, hogy alig tudtak megmenteni, ráment az egyik szemem, az immunrendszerem. Senki nem ismerte el, hogy attól, ám mit ad isten, 1986-ban a mai korosztályunkat újraoltották. Miután nekem nem lett volna szabad megkapnom (megmondták a gyermekklinikán, amikor hazaengedtek meghalni, mert esély sem volt a gyógyulásra, azt sem tudták, mi bajom, legalábbis hivatalosan, hogy nem kaphatok soha többé semmiféle védőoltást) majdnem kivágtak a gimiből, végül csak beadták. Akkoriban röppent fel a hír, hogy rossz volt a szállítmány, amit mi kaptunk, lejárt a szavatossága, több gyerek még nálam is rosszabbul járt, belehaltak, vagy egy életre lebénultak.
    Kíváncsi lennék, ha most elindulnék, hogy valaki fizessen kártérítést, mert ez műhiba volt a javából, akkor valaki elismerné-e... De tény volt, ahogyan az is, hogy azok, akik a csernobili katasztrófa idején voltak Magyarországon 18 év alatt (vagyis fejlődő szervezet), azoknak 80%-a szenved autoimmun, szervi vagy daganatos megbetegedésben. A gyerekei nagy eséllyel lesznek betegek, lesz sérült vagy gyenge az immunrendszerük. Ezt egyszer - valószínűleg tévedésből - a Kossuth Rádióban mondta el egy neves orvosnő - külföldön. Itthon ez a mai napig nem létező tény, pedig ha elismernék, sem történne semmi, csak legalább bólintanánk, hogy végre, valaki korrekten kimondta az igazságot.”
  • 85. Kisg 2012. április 25. 15:13
    „"Az iskolában dohányoznak a legtöbbet a fiatalok, akik nagy része otthon sem titkolja szenvedélyét. Átlagosan 8000 forint felett költenek cigarettára havonta.

    Egy közel 100, dohányos fiatal megkérdezésével végzett kutatás eredményei szerint majdnem 70 százalékos azok aránya, akik naponta gyújtanak cigarettára, és közel 30 százalékuk több mint 10 szálat szív el ennyi idő alatt - írja a Szinapszis Kft. felméréséről a hvg.hu."

    Na, amíg ez így van, nincs szegénység, ezt jól látja a kormány :-((( Alig lehet úgy végigmenni az utcán, hogy ne botlana dohányzóba az ember. Ezt miért nem veszik rizikófaktornak? Miért nem szankcionálják??”
  • 84. Kisg 2012. április 25. 14:55
    „Utána, Bambina, még régebben... De akkor is az jött le, bár paleolit nélkül, józan parasztosan, hogy nem telik rá... Nem tudom, érted-e, magának az étrendnek olvastam utána, meg az elvnek, de ugyanaz lett a vége: természetes, bio ételek. Mindegy hogy szuperfittnessnek, luxusétrendnek vagy paleolitnak hívjuk, rohadt drága. Legalábbis nagyvárosban. Falun, kertes házban ez természetes.”
  • 83. bambinaXX 2012. április 25. 14:26
    „82! dehát erre próbáltam rávilágítani!!!! Neked is ajánlottam biz. étrendet, de azt írtad: hagyjalakmár...
    Valójában utánanéztél, h mi is az??”
  • 82. Kisg 2012. április 25. 14:07
    „78-ra:

    Ne haragudj, amikor én feküdtem nagyműtét után egy női osztályon, a kórteremmel szomszédos vécébe jártak ki a nővérek cigizni... Derékszög: azon az ablakon kiment, a miénken meg bejött a füst. Most akkor ki szívott? Amúgy meg, látogass el az endokrinológiára vagy a gasztroenterológiára a klinikákon. Óriási tömeg, az ismeretségi körömnek háromnegyede velem együtt krónikus emésztési és/vagy hormonális problémás. Ebben van a bélhuruttól a táplálékallergián át a gyomorfekélyig és az Addison kórig minden. A múltkor pajzsmirigy biopszián annyian voltunk, mint az oroszok. Valaki belegondolt már, hogy honnan ez a rengeteg ilyen típusú meg ilyen-olyan rák, diabétesz stb.? Én igen. A mostani problémám egy generikus allergiagyógyszertől alakult ki, amely nem mellékesen a maradék egyszemes látásomat is elkezdte szétszedni, az orvosom abba is hagyatta velem azonnal, most a támogatás nélküli több ezer forintost szedem, és nincsenek mellékhatásai, viszont süthetem, a kár megvan, meg is marad. Évekig olcsó parizeren, zacskós smack levesen meg gazdaságos tejterméken éltem, a gyomrom olyan volt, hogy a vasszöget is megehettem. Most hasnyálmirigy működést serkentő gyógyszer, savlekötő... Plusz sokszoros ételallergia. Pajzsmirigy betegség, Addison, nyirokcsomó megnagyobbodás. Nem lehet, hogy a sok műkaja? Senki nem tudja, miből van a 160 Ft-os kefír, a 360 Ft-os "baromfi" parizer, az üdítőkben már alig van cukor, vagy aspartammal csinálják, ami idegméreg, vagy az új, szukralóz nevű csodaszerrel, amitől meg akitől eddig hallottam, mindenkinek hányingere lett pár korty után. Talán ha hús fejében húst, zöldség nevében zöldséget, tejtermék nevében valódi tejfélét fogyasztanánk, meg mondjuk búzából készült péksüteményeket, nem szójás sz@r-okat, akkor a cukros is be tudná tartani a diétát... De ha azt hiszi, hogy húst eszik, közben meg szóját, vagy bőrt, vagy mócsingot, akkor nehéz lesz...”
  • 81. bambinaXX 2012. április 25. 13:21
    „79. Szted becsületesen adózik, aki nem ad számlát??
    Az ún. válságadókat ki kellett vezetni, mert az EU ezt akarta ill. biz. lobbikörök, akik eddig gáncsolták a megegyezést. Erről van szó- teljesítik és jöhet a megegyezés, ezért szárnyall(?) most a Ft: 287.”
  • 80. spiler 2012. április 25. 13:07
    „HAZUGSÁGOT,HAZUG POLITIKUST MIÉRT NEM BÜNTETIK,,,,,,,javaslatom,kőtél/ezt már a fideszes politikus is javasolta/,de mivel ITT SÉRÜL AZ EGÉSZSÉGHEZ VALÓ JOGOM javaslom a 9 mm-es lövedéket.....elgurolt a gyógyszerem és az inzulinom is humán!!!!!
    ELKELL MENNI SZAVAZNI MINDENKINEK!!!LEVÁLTANI A MAGYAR NÉP NYOMORBA DÖNTŐIT!”
  • 79. macs 2012. április 25. 12:19
    „73. Lackó50,
    "Ma mondták, hogy a telefon után is fizetni kell. Ezen már meg se lepődök, de az indoklás kicsit mellbe vágott. ,,Azért kellett ezt bevezetni, mert az EU nem engedi a bankok és a multik megadóztatását!" Hurrá!"
    Szerintem az idézett indoklás csúsztatás. Amennyiben a multi alatt a távközlési cégeket értik, akkor kérlek nézz utána, hogy velük kapcsolatosan mi az EU álláspontja. A bankokat is meg lehet adóztatni, mint ahogy más országok ezt megteszik, de csak meghatározott célokra.
    Inkább az az indoklás jár közelebb a valósághoz, miszerint a korábban hozott intézkedések hatását kell kioltani az új adókkal, de ezt soha nem fogják beismerni. :-)
    76. Torontál,
    azokkal mi legyen, akik egyébként aktívan dolgoznak a betegségükkel? Ők nem a Te pénzedért tartják a markukat, a befizetéseik alapján jár nekik az ellátás. :-) Egyébként belegondoltál, ha Te is megbetegszel, akkor mi lesz a véleményed?
    72. jozko,
    emlékeim szerint nem 1,5 millió adózó van ebben az ország, hanem 3 millió feletti a számuk. Az alapprobléma, hogy nincs munkahely. És mindenki ÁFÁ-zik, tehát adózik. :-)”
  • 78. bambinaXX 2012. április 25. 11:48
    „77. ne haragudj, de NEM mindenki tesz meg mindent - ez a cirkusz is miattuk van. pár éve a Női klin. gyermekágyi részlegén a tusolóban dohányoztak kismamák, de az udvaron is látni - az ilyennek én Semmilyen támogatást (anyasági, GYES) nem adnék.
    gyegény gyerekeik..”
  • 77. Kisg 2012. április 25. 10:35
    „"Aki közpénzre -vagyis a mi adónkból befolyó összegre- tart igényt köszönje meg és tartsa be a játékszabályokat.
    Így kellene a kórházban paplan alatt dohányzókkal, alkoholistákkal és a drogosokkal is."

    Erre van egy sztorim, saját. Egy nagy guruval találkoztam kb. 15 éve. Akkor ő volt a magyar természetgyógyászok istene, a főisten, a legek legje. Én ugye, mint párszor már írtam, egy betegség szövődményeként az egyik szememre gyerekkorom óta makacsul és gyógyíthatatlanul vak vagyok. Ő ezt nem tudta. Ránézésre látszik, hogy a szemem nem oké, de a konkrét dolog azért nem ennyire egyértelmű. Na, a mester nekidurálja magát, és elkezdi húzogatni a tenyerét a szemem előtt. Két perc elteltével: na, jobban látok már? Ugye, hogy ugye?? (Én csak annyit közöltem vele, hogy probléma van vele, közelebbit nem...). Mondom, nem. Kicsit dühös lett, mert többen voltunk, én viszont őszinte ember vagyok. Újrakezdte. Beleadott apait-anyait, én is, hittem, ahogy bírtam, akkor még naivabb voltam. Két perc, kérdés, na, de most már biztosan, egész biztosan jól látok, ne mondjam, hogy nem...
    Nem mondtam.

    Tanulság: ő megtette, amit tudott (vagy nem, de ez most mellékes) Én is megtettem, amit lehetett, hittem ezerrel, elvégre nem mindennap adatik meg a lehetőség, hogy egy térlátás nélküli emberből egy csoda folytán kétszemes legyen.

    Kérdés: ki volt a hibás, hogy máig monoculus vagyok?

    A cukros kérdés is ilyen. A beteg megteszi, amit tud, amit a lehetőségei, képességei engednek. Az orvos, amit a tudása vagy az érdekei diktálnak. A várt eredmény és a kapott mégsem találkozik. Melyik fél büntethető?”
  • 76. Torontál 2012. április 25. 10:04
    „Aki közpénzre -vagyis a mi adónkból befolyó összegre- tart igényt köszönje meg és tartsa be a játékszabályokat.
    Így kellene a kórházban paplan alatt dohányzókkal, alkoholistákkal és a drogosokkal is.”
  • 75. Kisg 2012. április 25. 07:20
    „"A kommunizmus elve pedig / mindenki dolgozzon a képességei szerint és részesedjen a javakból igényei szerint/ megbukott!!"

    Megbukott... Mert megbuktatta pár olyan ember, akinek a normális, biztonságos, áttekinthető, mindennapi megélhetés nem volt elég, hanem különbnek érezte magát, és többre vágyott. Soha a büdös életben nem fogom tudni megérteni ezeket az embereket. Ha van egy működő autóm, minek még három? Ha van egy szép házam, minek még öt? Ha mindennap azt ehetem, amihez kedvem van, oda mehetek, azt csinálhatok, amit akarok, ha beteg vagyok, meggyógyítanak, ha van munkám, ami értelmet ad az életemnek, de jut pénz és idő szórakozni és pihenni is, akkor mire vágyom még? Minek valakinek havi kétmillió fizetés? A sírba úgysem viheti magával, márpedig mindenki halandó. Lehet, mire a gyermekei megöröklik, már nem is ér semmit, mert összedől a világ. Szóval nem és nem értem. Életemben nem voltam olyan boldog és nyugodt, mint a kommunizmusban. Igaz, nekem elég volt az, ha egyszer egy évben kimehettem külföldre, de arra volt is pénzem. Most akár naponta mehetnék, de lassan a lakásból kilépni a annyiba kerül, hogy inkább magamra húzom a négy falat és megpróbálom elhitetni magammal, hogy kint mégiscsak egy élhető világ van. Vagy mire felébredek ebből a rémálomból, az lesz.

    Amerika és Kína horrorkombinációja lesz az ország: aki nem tud fizetni, pusztuljon, az időseket, munkanélkülieket, betegeket meg tartsa el a család.”
94 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem akar Algyőn egyházi iskolát a szülői kétharmad

A véleménynyilvánító voksoláson a részvételi arány magasabb volt, mint az önkormányzati választáson. Tovább olvasom