Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

A Dél-Alföldön építene buszgyártó üzemet a King Long

Magyarországon építheti meg első európai összeszerelő üzemét a kínai Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd buszgyártó - jelentette be Kelemen János, a King Long Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón pénteken.
Az ügyvezető a beruházás összegét nem tudta megmondani, mint fogalmazott, még nincs sok konkrétum, a kínai anyacég azonban már szándéknyilatkozatot tett, jelenleg a beruházás tervezése zajlik.

Hozzátette: a Dél-Alföld, Gyöngyös környéke, valamint Miskolc jöhet szóba a gyár telephelyeként. Az összeszerelő üzem teljes mértékben kínai pénzből, kínai beruházásként valósulhat meg, várhatóan fél év múlva.

Az ügyvezető igazgató elmondta: Európában 7 éve van jelen a világ egyik legnagyobb buszgyártója, míg Magyarországon 2 éve forgalmaz a kínai cég buszokat.

A tavaly 1,1 milliárd jüan (100 millió euró) árbevételt elérő társaság eddig ezer buszt értékesített Európában, amelyből 150 Magyarországon közlekedik.

Aláhúzta: a King Long buszok számos Európában gyártott minőségi alkatrésszel rendelkeznek, így magyar sebességváltóval és keréktárcsával készülnek.

Kelemen János hangsúlyozta: a tervezett magyar üzemben legalább napi két buszt szerelnek majd össze, és elsősorban az európai piacra szállítanak majd.

Emlékeztetett: a kínai vállalatot 21 éve alapították, tulajdonosai a kínai állam, Hsziamen (Xiamen) városa, és egy Hong Kong-i magáncég. Európában elsősorban városi és távolsági buszokat forgalmaz, azonban kínálatában személyautók, turistabuszok és speciális buszok is megtalálhatóak. A cég minden kontinensre szállít, így jelenleg a világ egyik legnagyobb buszgyártója. Hozzátette: a magyar képviselet 2013-ig érvényes 5 éves forgalmazói szerződéssel rendelkezik.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. őrgróf 2009. december 26. 11:12
    „flexizé, neked is Kellemes Karácsonyt. És remélem, a boldogabb új évet már igazi hazádban töltöd, és ott is maradsz? Persze versenyezve mondjuk egy nagydarab maláj kalózzal, aki ha megfog...ugy-e tudod mi történik? Nem kár érted...”
  • 35. flexsnake 2009. december 22. 16:50
    „26. mert a magyar drága és minőségen aluli mindenben. Nem kell sírni itt hogy jaj mikor amit csináltok az egy fos. Ez van. Elbasztok mindent aztán csodálkoztok hogy nem kell a kutyának se és még drága is. Vagy versenyzel ostoba magyar vagy elpusztulsz, ez nem a lightos kommunizmus. :) Tessék versenyezni.”
  • 34. flexsnake 2009. december 22. 16:48
    „28. a führersajtót hozzánk sem engedik be mert rendszeresen visszaélnek a sajtóigazolványukkal. Semmi közük a dologhoz.”
  • 33. Gazficko 2009. december 20. 12:35
    „moderálva>

    A Dél-Alföld felé kacsingat egy buszösszeszerelő üzem, a King Long Magyarország Kft. A kínai cég első európai gyára épülne országunkban, s Gyöngyös, Miskolc mellett a mi régiónkat is megjelölte a cégvezetés lehetséges helyszínként. A szegedi Fidesz elnöke, Gyimesi László nyílt levélben lobbizni kezdett, hogy a kínaiak városunkban építsék fel a munkahelyek százait jelentő üzemüket.

    A King Long Magyarország Kft. ügyvezetője, Kelemen János a beruházás összegét nem tudta megmondani, mint fogalmazott, még nincs sok konkrétum, a kínai anyacég azonban már szándéknyilatkozatot tett, jelenleg a beruházás tervezése zajlik - számolt be az Inforádió. A Fidesz szegedi elnökének levelét alább olvashatják.
    Nyílt levél egy kínai üzemért

    Kelemen János
    Ügyvezető Igazgató Úr részére
    King Long Magyarország Kft.

    Tisztelt Igazgató Úr!

    Nemrég értesültem a King Long Magyarország Kft. magyarországi buszösszeszerelő üzem létesítési szándékáról. A hírekben a Dél-Alföldet, mint lehetséges megvalósítási helyszínt említik. Engedje meg, hogy - mint a beruházás lehetséges helyszínét - ezúton ajánljam szíves figyelmébe a Dél-Alföld legnagyobb városát, Szegedet.
    Városunkban nagy múltja van a legkülönfélébb ipari tevékenységeknek, amelyek az elmúlt évtizedben, sajnálatos módon szinte egytől egyig megszűntek. Ma a szakképzett szegedi munkaerő kénytelen elvándorolni városunkból, ha szakmájában szeretne elhelyezkedni. Városunk nagy hagyományokkal rendelkezik a buszgyártással kapcsolatos tevékenységekben is. Egészen a közelmúltig az Ikarus komoly gyártóüzemmel rendelkezett Szegeden. A King Long Magyarország Kft. beruházása komoly lehetőség lenne Szeged számára a gazdasági válságban a szakképzett munkaerő megtartásához. A Szegeden meglévő szakembergárda pedig jó kiindulópont lenne a King Longnak az európai gyártóbázis létrehozásához.
    A Szegedi Fidesz - mint kormányzásra készülő felelős erő - üdvözölné és partnerként segítené beruházásuk Szegeden történő megvalósítását.

    Szeged, 2009. december 19.

    Tisztelettel,
    Dr. Gyimesi László
    Elnök
    Fidesz Szegedi Szervezet”
  • 32. maradando 2009. december 20. 05:19
    „26.
    Egyetlen tőkével bíró cég nincs magyarországon,akinek lehetősége lenne gyárat alapitani.Minden járműgyártással foglalkozó magyarországi cég kűlföldi érdekeltségű. A privatizációs pénz adosságtörlesztésre ,és kicsi magán befektetésekbe vándoroltak. A mezőgazdaság is erre a sorsra jutott,mert nem léptek időben !
    25.
    Közel 1 Milliárd kinai munkaerő vár,hogy elhelyezkedhessen hazánk munkaerőpiacán.Vagy nem elég ?”
  • 31. achilleus 2009. december 19. 16:35
    „30. hozzászólás őrgróf 2009.12.19. 11:08
    Felnyitottad a szememet!! Tényleg, nem is beszélve az igazságszolgáltatásukról, főleg ami az életellenes és nagy értékre elkövetett korrupciós cselekmények intézését illeti. (Biztos, hogy maradna itt valaki a bányába is???)”
  • 30. őrgróf 2009. december 19. 11:08
    „Szöcskemester, újra olvastam!!! Cím: " a Dél-Alföldön építene..." stb." Amit írtam, tehát helytálló, sajnálom. a cikkben a vesszők nem egyértelműek, a CÍM miatt helyesen: ...VAGY...a megfelelő szóhasználat. A kínai bányanyitási javaslatról pedig csak örömmel tudok nyilatkozni ( 29 ) rengeteg bányába-való "ember" él ebben az országban, tehát munka-erő gondok nem lennének. Az idióta jogvédők is megnyugodhatnának, nem lennének zsúfoltak a börtönök!!!”
  • 29. achilleus 2009. december 19. 10:29
    „Az a baj, hogy ezek a koreai (és mostmár kínai) cégek saját országuk munkavállalói jogait kívánják keresztülhajtani a magyarul beszélő helytartóik asszisztálásával. Még jó, hogy bányát nem nyitnak, csak utalva a havonta bekövetkező tragédiákra. Ugyanígy kezelik a sajtót, a nyilvánosságot, - a minőség? Hát az olyan ...”
  • 28. achilleus 2009. december 19. 10:22
    „Gyanús, gyanús, nagyon gyanús .........
    2009-12-18 21:45
    King Long kizárta a hírTV-t (+videó)

    Nem engedték be a hírTV-t arra a sajtótájékoztatóra, amelyet a King Long Magyarország Kft. tartott - pedig a kínai cégtől a állami tulajdonban lévő Volánbusz Zrt. 5 milliárd forint értékben kíván buszokat vásárolni. (...)

    Korábban ez a cég volt az, amely olyan autóbuszokat adott el a volán alvállalkozóinak, amelyeket nem a magyar szabványoknak megfelelő tengelycsavarokkal szereltek. Legutóbb a hibás légfékszelepek miatt vizsgálta a járműveket a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A műszaki hibákat a közelmúltban Célpont című műsorunkban mutattuk be - újabb kérdéseiket azonban nem tehettük fel a pénteki sajtótájékoztatón.”
  • 27. Szecskamester 2009. december 19. 10:12
    „20. hozzászólás őrgróf 2009.12.18. 16:39

    Miskolc, mint a Dél-Alföld? Hányas voltál földrajzból?

    olvasd újra...”
  • 26. mfos 2009. december 19. 08:46
    „nem tudok pontos infókat, ezért mint laikus:
    - miért nem lehet a régi buszgyárainkat modernizálni és azokban elkezdeni a gyártást? Így nem kellene egy újabb ingatlant beépíteni, ami gondolom a kínaiakat és a kormányunkat nem érdekli.
    - egyáltalán miért nem lehetett mindezzel megbízni egy magyar céget? Nem hiszem, hogy magyar tulajdonú vállalat ezt ne tudta volna bevállalni!”
  • 25. meggymag 2009. december 19. 08:41
    „Jöjjön a cég és legyenek munkahelyek, de vajon lesz szakképzett munkaerő?”
  • 24. CID 2009. december 18. 20:48
    „Most miért lenne baj, ha a délalföldre települne egy gyártó üzem. Hogy kínai ? Ki nem szarja le. Munkahely itt. Eddig az volt a baj, hogy nem volt. Most meg nosztalgiáztok az Ikaruson. Ki nem szarja le ?”
  • 23. antikos 2009. december 18. 19:22
    „Az hittem a King Kong... De a Big Foot sem lenne rossz, vagy Yeti:)”
  • 22. TrombiFrédi 2009. december 18. 17:32
    „A cím kissé torzító és önámító a tartalomhoz képest!!!”
  • 21. azigazitrebitsch 2009. december 18. 16:44
    „Mintha lenne köztük vessző ,vagy nem?
    Akkor ez felsorolásnak minősül, nem pedig földrajzi meghatározásnak.
    Van ez így:-))”
  • 20. őrgróf 2009. december 18. 16:39
    „Miskolc, mint a Dél-Alföld? Hányas voltál földrajzból?”
  • 19. joy 2009. december 18. 16:35
    „Szabad az Ikarusz telep!
    Nyugodtan lehet ott az Ikarusz által Kínában létesített Ikarusz buszgyár koppincsit újból itthun építeni.
    :o/”
  • 18. Naca 2009. december 18. 16:12
    „Minőségi alkatrész! Nem olyan régen Pesten tört ki a cirkusz, mivel a kínai buszok minőségileg és biztonságilag nem feleltek meg. Akkor most mi van?”
  • 17. bootscode 2009. december 18. 16:10
    „Mi a francnak ide kínai gyár? Van Európában elég buszgyár. Majd adja fillérekért a buszokat, a sok cég meg persze azt veszi...”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálos baleset Kisteleken

Elesett a kerékpárjával egy 84 éves helybeli lakos Kisteleken a Kossuth utcán és meghalt pénteken. Tovább olvasom