Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 07. 30. szerda - Judit, Xénia

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > A Délvidék tudományos életének középpontja: a SZAB

A Délvidék tudományos életének középpontja: a SZAB

Szeged. „Mi is forrásai vagyunk a tudomány utánpótlásának, a felsőoktatási képzésnek" – hangsúlyozta az MTA Szegedi Akadémiai Bizottság csütörtöki közgyűlésén Dékány Imre.

Újszászi Ilona - 2013.02.28. 19:07
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A SZAB elnöke a dél-alföldi régióban betöltött tudományszervezési feladatokat elsősorban azért tartja fontosnak, mert – a Magyar Tudományos Akadémia munkájának regionális megjelenítésén túl – a kutatás, az oktatás helyi eredményeit is kötelességük megjeleníteni a civilek számára is.

A tudomány eurorégiós helyzetének mérlegét vonta meg a közfeladatokat ellátó SZAB. A mögénk került esztendő eredményei és nehézségei, hagyományai és újdonságai összegzésében ugyanis részt vett a közgyűlést köszöntő Dudits Dénes akadémikus, az MTA alelnöke, továbbá Szabadai Zoltán professzor, a romániai akadémia temesvári képviselője, valamint Berényi János professzor, a Vajdasági Magyar Akadémiai Tanács elnöke is.

A hagyományteremtő újítások közül kiemelkedett a tavalyi Szent-Györgyi-emlékév programjait gazdagító SZAB-beli kiállítás, és a szegedi egyetem Nobel-díjas tudósa mellszobrának felavatása. Visszatérő SZAB-siker a 14 szakbizottságban végzett munka, a Tudósklub 12 rendezvénye, az 1971 óta újból és újból a tudományos utánpótlást szolgáló SZAB Pályadíj, amelyre a múlt évben 31 fiatal nyújtotta be elképzelését. Hasonlóképpen népszerűsíti a tudományt, ösztönzi a kutatómunka eredményeinek gyakorlati hasznosíthatóságát a 2010 óta a régió ipari kamaráival együtt meghirdetett pályázat, amelynek eredménye a Dél-Alföldi Innovációs Díj. Sikeres új kezdeményezés az MTA SZAB Bolyai Klub, a Délvidék Kutató Központ és a SZAB munkájának összekapcsolása.

A tudomány sokoldalú hasznosíthatóságára példákkal szolgált Csapó Benő. Az SZTE Neveléstudományi Intézetét vezető professzor A tanulók tudásának mérése: alkalmazott és felfedező kutatások című előadása mottójául Galileit idézte, aki a kutatómunka fő módszerének jelölte meg, hogy „Ami mérhető, mérd meg, ami nem mérhető, tedd mérhetővé!"
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...