Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

A diákok kedvence az 'oszifő' óra

Szeged - Relaxáltak a nyolcadikos nebulók – a Vörösmarty Mihály Általános Iskolában a diákok nagyon élvezték az osztályfőnöki óra elején tartott lazítóprogramot. Miután megszabadultak gondjaiktól, pozitív tulajdonságaikat is megismerhették.
Huszonnégy gyermek mozdulatlanul ült. Szemük csukva. Halk keleties zene szólt az osztályteremben. Egy pisszenés sem hallatszott. – Figyelj a levegővételre! Érzed, hogy a feszültség kiáramlik a testedből! Idézz fel szép emlékeket, melyeknek gondolata boldoggá tesz! Közben érzed, kisimul a homlokod. Egy mély levegővétel, kifújás, nyújtózkodás, majd újra kikukucskálsz a világra – követték tanárnőjük halk utasításait a nyolcadikos tanulók. Osztályfőnöki órára látogattunk az újszegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolába. A gyerekek relaxációval kezdték a tanítási órát. A téma az önismeret volt.

„Mikor két ember találkozik, valójában hat ember van jelen – a két ember, ahogyan önmagát látja, a két ember, ahogyan a másik látja őt, és az a két ember, akik ők valójában" – Kapai Éva, a gyerekek osztályfőnöke egy amerikai filozófus szavaival vezette be a témát.
A diákok közül Lilla már azonosult is a gondolattal: másnak látjuk magunkat, mint amilyenek vagyunk. Ricsi szerint szeretjük elrejteni gyengeségeinket.

Kapai Éva osztályfőnök: Mikor két ember találkozik, valójában hat ember van jelen. Fotó: Segesvári Csaba

Az órán csoportos feladat következett, mely az „Amiben jó vagyok" beszédes nevet viseli. Ekkor kiderült, sokszor a társak segítsége kell ahhoz, hogy a gyerekek értékelni tudják saját pozitív vonásaikat. Végül az segített, hogy egy-egy gyerekről a többiek mondtak jó tulajdonságokat.

Vivien szerint Gábor jól kezeli a stresszhelyzeteket. Ricsi úgy véli, Renáta „jó fej", mert lehet vele beszélgetni, titoktartó és őszinte.

Az óra alatt kiderült, a tizenévesek egyik kedvenc órája az „oszifő". Kapai Éva arra biztatta osztályát, hogy ha sikerük volt az iskolában vagy otthon, bátran örüljenek, és higgyék el, hogy rátermettek.

Mint kiderült, a gyerekek nehezen vetnek papírra magukról jó tulajdonságokat, talán azért, mert nem kapnak elég biztatást. Arra a kérdésre, kit dicsérnek meg, ha valami jót tett, csak kevesen nyújtották fel a kezüket.

Vitázni tanulnak

Az ötödikesek óráján Szitásné Kőszegi Irén, a Vörösmarty Mihály Általános Iskola osztályfőnöki munkaközösségének vezetője arról beszélget a tanulókkal, hogy a ránk törő düh alatt tudunk-e helyes döntést hozni. Egy herceg drámai történetén keresztül dolgozták fel a témát. A tanárnő arra kíváncsi, a gyerekek közül hányan fogadják el az adott helyzetben a felindult főszereplő cselekedetét. Nincs tanári ítélet, helyette játszanak. – Célunk, hogy a gyerekek nyitottá váljanak, véleményük legyen, s okosan oldják meg a konfliktushelyzeteket – magyarázza óráját az osztályfőnök. A herceg történetéből végül kikerekedett, mit is éreznek a gyerekek, amikor ők, vagy rájuk dühösek. Az ötödikesek meglepő éleslátásról adtak tanúbizonyságot válaszaikkal: dühösen tehetetlennek érezzük magukat, ha pedig ránk dühösek, az megalázó. Különbséget tettek a düh és a harag között.

Olvasóink írták

  • 1. Madzsar. 2008. március 08. 16:30
    „Végre egy Pedagógus, aki rájött, hogy a tanterv önmagában kevés a gyerekek emberré válásához... Hajrá Tanárnő! :-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyven szabálysértő biciklis fél óra alatt a Kárász utcán

Szeged - Negyven szabálysértő biciklist láttunk alig fél óra alatt a szegedi Kárász utcán. A korzóra… Tovább olvasom