Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

A dóci IntegrÁlom története

Dóc - A hátrányos helyzetű gyerekek integrálását oldották meg nagy sikerrel Dócon egy sikeres uniós pályázatnak köszönhetően, az elnyert közel 14 millió forintos támogatás okos felhasználásával.
A pedagógusok új oktatási módszerekkel, informatikai eszközökkel, a szülők és a társadalmi környezet támogatásával oldották meg ezt a cseppet sem könnyű feladatot a találóan IntegrÁlom címet viselő projekt keretében.

Dócon egy alapfokú oktatási intézmény működik, amely óvoda, általános iskola, alapfokú művészeti iskola és könyvtár is egyben. Az ide járó 82 gyerek fele azonban szociálisan hátrányos, sőt halmozottan hátrányos helyzetű: a tanulók 64 százaléka olyan családból kerül ki, amely rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesül. Tizenöt százalékuk pedig roma származású.

Ez az alaphelyzet feladta a leckét a Dócon – ezen az egyiskolás településen – oktató pedagógusoknak. Csak egy sikeres uniós pályázatnak köszönhetően léphettek egy nagy lépést előre, az integrált oktatás fejlesztésére ugyanis közel 14 millió forintot nyertek. „Korábban is integráltan oktattunk – mondta el Huszka Zoltánné tagintézmény-vezető a dóci iskolából. – De ezzel a fejlesztési forrással olyan eszközökhöz jutottunk, tanárainknak olyan továbbképzést biztosíthattunk, amelyre máskülönben nem lett volna lehetőségünk."

Tények

A projekt címe: „IntegrÁlom": egyiskolás települések hátrányos helyzetű tanulókat oktató iskoláinak fejlesztése
A megvalósulás helye: Dóc, Alkotmány u. 19.
A pályázat összköltsége: 13 657 500 Ft.
Elnyert támogatás: 13 657 500 Ft.

Dócon az uniós pénzösszegnek köszönhetően még pszichológust is alkalmazhattak heti 20 órában a hátrányos helyzetű gyerekek konfliktusainak megoldására. Két és fél millió forintért három interaktív táblát, két projektort, három hordozható számítógépet és egyéb eszközöket vásároltak.

Az intézmény korábban is az integráció elve mentén működött, az integráló nevelés hosszú távon fenntartható feltételeit azonban csak a 2006 júniusától napjainkig tartó projektnek köszönhetően valósíthatták meg. Huszka Zoltánné a következőképpen foglalta össze ars poeticájukat: „Legyünk olyan intézmény, ahol a gyerekek esztétikus környezetben, harmonikus körülmények között tanulhatnak, nevelkedhetnek. Az eltérő szociális és kulturális helyzettel rendelkező diákjainkat úgy bocsássuk szárnyra, hogy alkotni vágyó és akaró, a mindennapi életben helyüket megállni tudó felnőttekké válhassanak."
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolc tanfolyam, 128 végzős Kisteleken

Kistelek - Kisteleken olyan konzultációs termet hoztak létre uniós forrásból tíz számítógéppel,… Tovább olvasom