Délmagyar logó

2018. 01. 17. szerda - Antal, Antónia -1°C | 8°C Még több cikk.

A garázssor nem kapubeállónak számít

A csatornázás után épült új út arasznyival följebb került, mint a régi. A Göndör sori garázssor tetejétől a víz ezután a garázsokba ömlik vissza. A csatornázó konzorcium felelős vezetője szerint a vízelvezetést a tulajdonosoknak kell megcsinálni, mert ez nem része a csatornázási projektnek. A garázsokba pedig azért nem építettek kapubeállót, mert a garázsokat nem csatornázták.
Fotó: Miskolczi Róbert
Perrel fenyegeti a csatornázókat a Göndör sori garázsok egyik ingatlantulajdonosa. Radványi Endre mutatja: az útépítők egyszerűen az eredeti útra öntöttek aszfaltot, ezzel annak szintje megemelkedett, a garázsokhoz meg nem alakítottak ki bejárót. A túloldalon minden háznak szépen kiképezték a bejáróját, a garázsok előtti betonfelületre azonban csak laza kohósalakot terítettek. Nem készült rendes útpadka, az út alól ki lehet kaparni a salakot. Szerinte hitvány munkát végeztek az építők, mert nem készíttek alapot, csak ráhúztak egy réteg aszfaltot arra a gyönge rétegre, ami a közel kétéves túrás-fúrás után ott maradt.

A Göndör soron a csatornázók elvágták a gázvezetéket, háromszor kellett bontani-újraépíteni. Az egyik munkagép ráadásul beszakította Radványi Endre garázsának ajtaját, úgy kellett kinyomozni, ki okozta a kárt. Radványi szerint a keresztutcában rendesen dolgoztak, ott „kiszedték a tükröt", alapoztak, és azután aszfaltoztak. A garázst sokba kerül betonnal föltölteni, az ajtóból is el kellene vágni, de mi lesz az ereszcsatornával?
Kétharmad elsőre jó

A csatornahálózat 65 százalékát lefektették a városban. A magas talajvíz továbbra is megnehezíti a munkát. A kamerás minőségvizsgálatok során a lefektetett vezetékek közel kétharmada megfelelő – tájékoztatott Csepregi András. A Hídépítő Rt. létesítményvezetője szerint idén inkább a tavalyi hibákat kell javítani. Az útépítés is zajlik a város jelentős részén, eddig 30-40 ezer négyzetméteren terítettek le aszfaltot.  
Az hova folyjon? – kérdezi.

– Nem új szervizút építéséről van szó a Göndör sor esetében – hangsúlyozta Csepregi András. A csatornázó konzorciumot vezető Hídépítő Rt. létesítményvezetője elmondta: a meglévő kohósalakos út helyreállítása a feladatuk, arra öt centiméter vastag aszfaltréteget kell leteríteniük. Egyes utcákon ugyanis nem kell útalapot építeni, a meglévő burkolatot, alapot kell fölhasználni. Előtte teherbírási mérésekkel vizsgálják, mennyit bír.

A Göndör soron úgy alakították ki a burkolatot, hogy esése a garázsokkal szemközti oldalra vezesse a vizet. Csepregi szerint a megoldás az, hogy rá kell vezetni az új útra a tetőcsatornát. Ez a lakók dolga, ennek megoldása nem része a csatornázási projektnek. Szerinte nem számít kapubeállónak a garázs bejárata. Az útcsatlakozásokat, a meglévő kapubeállók bejáróit ugyan ki kell képezni, de a garázsok nem csatornázott ingatlanok. Csepregi kiemelte: a Göndör soron még nem befejezett a munka. Az útpadkát, a garázsbejárók előtti kohósalakos kiékelést valószínűleg bitumenes emulzióval behengerelik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vedlenek a szegedi utcanévtáblák

Római körút helyett „Kapisztai", Mátyás tér helyett „Temesváry" – olvashatjuk… Tovább olvasom