Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

A hazai ételeket népszerűsítik az idén

A hazai vendégeket igyekszik visszacsábítani az éttermekbe különböző akciókkal a Magyar Turizmus Rt. Az egész évben tartó kampány a torkos csütörtökkel és nagy árkedvezménnyel indul. Néhány Csongrád megyei vendéglő már beszállt, a magyaros és tájjellegű ételeket is kínáló éttermek ezen a héten még csatlakozhatnak a programhoz.
A szegedi Dóm hotel is csatlakozott a vendégcsalogató programhoz. Fotó: Karnok Csaba
– Fel kell támasztani azokat a hagyományos paraszti és pásztorételeket, amelyek ennek a tájnak voltak a jellemzői – mondta Mihály Zoltán, a makói Szent Gellért Borház és Kisvendéglő tulajdonosa. – Gondolok például a hatrongyosi kaszás levesre. Ez Makó egyik, nem kimondottan gazdag részének a hagyományos étele, gazdag leves, amely erőt adott ahhoz, hogy a parasztok jól tudják húzni a kaszát.

Hatrongyosi kaszás és társai

A kisvendéglő étlapján számos tájjellegű ételt kínálnak, hagymalevesből például háromfélét. Szívesen fogyasztják a vendégek a bográcsos, kemencés finomságokat is. Mihály Zoltán úgy látja: a magyaros ételekre kicsi az igény, ráadásul az örökké rohanó emberek nem szánnak időt arra, hogy – akár jeles napokon – fehér asztal mellett adják át magukat a gasztronómiai élvezeteknek. A piros-fehér kockás abroszos makói kisvendéglő ajtajára hamarosan felkerül egy matrica, amely jelzi: bekapcsolódott a Magyar Turizmus Rt. idei, Nagy ízutazás 2006. című programjába.

Pecsét, pontok, csatlakozás

A Nagy ízutazás 2006. kampányhoz csatlakozó éttermek megkapják a Turizmus által kiadott régiós bor- és gasztronómiai kiadványt, s kiemelten helyet kapnak a www.pusztaregion.hu honlapon. Az országos kampányba e hét végéig még jelentkezhetnek azok az éttermek, amelyek magyaros vagy tájjellegű ételeket is kínálnak. Az étteremjárásra – március 2-ától az esztendő végéig – pecsétgyűjtés ösztönzi majd a magyarokat. Hat különböző helyen összegyűjtött pecsétért ajándékot kapnak a vendégek, ha a gyűjtőfüzetet elküldik a Turizmus Rt.-hez. Az év folyamán többször sorsolnak is ajándékot az étteremlátogatók között. 
A nagy ízutazás


A kampány, melynek célja a bor és gasztronómia népszerűsítése, március 2-án kezdődik a torkos csütörtökkel. A hagyomány szerint a hamvazószerdát követő csütörtök az utolsó böjt előtti nap, amikor még jóllakhat az ember. A programhoz csatlakozó éttermekben a torkos csütörtökön ötven százalék kedvezményt kapnak a vendégek a számla végösszegéből. A hazai konyhát a magyarok számára nem csak ezzel a programmal népszerűsítik, de talán ez lesz a legnagyobb tömegeket vonzó akció. Eddig Csongrád megyéből többen részvételi szándékukat jelezték, például Szentesen a Péterház panzió és étterem, a Galéria kávéház és étterem, a Nádas csárda, a Liget, a Főnix és az Aranyhalász éttermek; Szegeden a Dóm hotel, Ópusztaszeren a Kemencés csárda, Balástyán a Hotel Orchidea és a Napraforgó étterem.

Vissza a kockás abroszhoz

A vendéglátósok úgy tapasztalják: nem emelkedik a vendégek száma. Ezt erősíti meg egy két évvel ezelőtt készült felmérés, mely szerint a magyaroknak csupán 5 százaléka jár rendszeresen étterembe, az emberek fele pedig még egyetlen egyszer sem étkezett vendéglátóhelyen.

Az étteremlátogatók stagnáló számának nem feltétlenül az alacsony átlagfizetés a fő oka. A vendéglőbe járásnak kultúrája is van, no meg hely is kell hozzá, ahová az ember szívesen betér. Húsz évvel ezelőtt még nagy családi összejöveteleket tartottak Szegeden a Hágiban, a nagyállomás mellett az egykori Sárkányban, vagy pörköltet rendeltek a Bárkában. Csakhogy idővel eltűntek vagy átalakultak a kockásabroszos helyek, ahol nagyanyáink főztjének ízeit élvezhettük. Ma alig akad olyan étterem, ahol pacalt és borjúlábat, pörköltet és gulyást is ehetünk és rendelhetünk kelkáposzta- vagy akár krumplifőzeléket is. A fiatalabbak a gyorséttermek, pizzázók mellett döntenek. Nekik hiába kínálgatnak babgulyást, cigánypecsenyét – ezeket az ételeket nem szerettették meg velük.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénztárgépek rohama

Sok üzlet nem merte használni pénztárgépét, amíg nem állították át rajta a 25 százalékos áfát 20-ra.… Tovább olvasom