Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

A kereskedelmi rádiózás 16 éve

Bár a műsorvezetők folyamatosan cserélődtek, a Rádió 88 maradt. Miközben a Tisza, a Média 6 és a Juventus név már a múlté, a 88 a napokban ünnepelte tizenhatodik születésnapját. A hallgatottsági felméréséket rendre megnyerték, tavaly viszont egykori műsorvezetőikkel és a 88-éval szinte teljesen azonos programmal ringbe szállt a Rádió Plusz.
A Rádió 88 stúdiójában Száraz Ferenc műsorvezető Fotó: Segesvári Csaba
Mosolygós szép reggelt – köszönti mindennap Vass Imre a Rádió Plusz hallgatóit. Mindezzel egy időben Szalma Emese és Patkós Attila ígér derűs ébredést azoknak, akik a Rádió 88-cal tartanak. Kétszereplős a helyi kereskedelmi rádiós piac, kemény a verseny a hallgatókért. – A kiskörutat jobb, ha elkerülik, a Szent István tér környékén ismét nagy a káosz, a bajai úton trafi – hangzik el felváltva mindkét rádióban.

A kezdetek

Az első szegedi kereskedelmi rádiós próbálkozás 1989 őszén indult, a Magyar Rádió helyi frekvenciáján először két órában, majd négy órában közvetítettek szegedi híreket és műsorokat. A Partiscum rádió a bérelt adásidőben sugározott majdnem kilenc évig.
A siker titka

A Rádió 88 kezdetektől Szeged leghallgatottabb rádiója. A kikérdezésen alapuló mérés a régi, bejáratott márkanévnek kedvezőbb, a Rádió 88-at tehát segíti, hogy a versenytársak állandóan változnak. Emellett a fejlett műszaki háttér kezdetektől jelentős szerepet kapott. Az indulás óta változatlan a fő cél. – Mivel a rádiózás előtt édesapám és én is a szórakoztatóiparban dolgoztunk, így kezdetektől ilyen megközelítésben láttuk, látjuk a dolgokat – mondta Tóth Péter, a Rádió 88 stúdióvezetője.  


1990 júniusában az akkori Szegedi Ipari Vásárra állt össze a tapasztalt szegedi rádiósokból egy baráti társaság – a 88 elődje, akkori nevén: Vásár rádió. A Tóth András vezette Telekom Kft. műszaki hátterével Szegeden először indítottak privát helyi rádiót – önálló frekvencián. 1994-ben már havi rendszerességgel jelentkeztek. Közben két munkatárs – Sibalin Endre és Czérnay Károly – kivált, és megalapította a Tisza rádiót.

1995 augusztusától állandó kereskedelmi rádiós frekvenciát kaptak. Egy hullámsávon három rádió sugárzott megosztott műsoridőben: reggel a Média 6, délután a Tisza rádió szólt, este pedig őket váltotta a 88. 1998-ban egy újabb szegedi frekvenciát is megpályáztattak, így a Média 6 és a Rádió 88 jutott 24 órás adásidőhöz, a Tisza Rádió hoppon maradt, azóta csak interneten hallható.

Az ezredfordulón

A Média 6 rádión beszélgetős, közszolgálati jellegű műsorrendet alakított ki az akkori szerkesztő Jáksó László. A Média 6 azonban nem tudta felvenni a versenyt a Rádió 88-cal, így a tulajdonos, Losonczi György eladta. Egy amerikai befektető 2002-ben vette át a szegedi 100,2 MHz-et, és elindult a Juventus rádió – csapatában a Rádió 88 átigazolt műsorvezetőivel, Tóth Péterrel, D. Tóth Júliával, Hegyesi Sándorral. A műsorokat és híreket az anyarádió stílusában, helyben szerkesztették. A „félig helyi" rádió hallgatottsága azonban közelébe sem ért a versenytárs Rádió 88-nak.

Két tojás

Miután a Juventus hálózat új tulajdonoshoz került, a frekvenciát Vass Imre cége vette bérbe. 2005. július 11-én a Rádió 88-ból kivált, ismert rádiós gárdával elindult a Rádió Plusz, amit a Juventus rádióhoz képest igyekeztek szegedibbé formálni. A versenyben álló két adó hasonló műsorszerkezetet alakított ki, hasonló zenei világot kínál, azonos közönséget céloz meg. A szakmában TOP 50 rádiónak nevezett adókon mindig az aktuális slágerek szólnak.

Győri Nikolett

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Régi helyén a Tas-dombormű

Befejezték a januárban ellopott, majd néhány nap múlva megkerült pusztaszeri Tas-dombormű… Tovább olvasom