Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 12°C Még több cikk.

A legjobb angoltanárok között

Az ország tíz legjobb angoltanára közé szavazták diákjai a Dugonics András Piarista Gimnáziumban tanító Sík Pétert. Hogy megtudjuk miért, részt vettünk egy óráján.
Sík Péter bekerült a top 10-be. Fotó: Karnok Csaba
Kiválóan tud angolul, nyilvánvalóan készül az órákra, a rendelkezésre álló időt hasznos munkával tölti el – iskolai elvárás, de ezúttal nem a tanulók iránt. Egy 21 elemből álló kérdőív segítségével általános és középiskolás diákok mondhattak véleményt tanáraikról. Az ötlet a brit Longman Kiadóé, a kérdőíveket az ELTE tanára, Király Zsolt fejlesztette ki. A megmérettetésen több százan vettek részt, többek között Sík Péter, a szegedi Dugonics András Piarista Gimnázium tanára, akit a diákok az ország tíz legkiválóbb angoltanára közé szavaztak. Hogy megtudjuk miért, részt vettünk egy óráján.

– I think I'm clever (azt hiszem, ügyes vagyok) – jellemzi magát kis félmosollyal az egyik diák. Tényleg az, de nem csak ő. A 11. osztályosok szép kiejtéssel, könnyedén beszélnek angolul – ha muszáj. Szószátyárságtól nem kell tartani, a csoport ugyanis fiúkból áll. A mai téma az újságcikk, a feladat pedig interjúkat készíteni egymással. Van, aki azzal képeszti el társát, hogy tévézés helyett inkább olvasni szeret, más kijelenti: I want to be a firework.

– Az tűzijáték. Gondolom, inkább tűzoltó lennél – javítja ki osztálytársa. A diákok időnként jönnek-mennek a teremben, a természetesség légköre uralkodik, nyoma sincs görcsnek vagy félelemnek. Sík Péter angolul beszél hozzájuk, ha kell, fordítja önmagát. Nem görcsöl ő sem, ha magyaráz, becsúszhat egy kis szleng is: „ennek a szónak a helyesírására marhára kell vigyázni". Beszélnek a jövő heti síelésről, és a nagy feladatról, a tervezett angol nyelvű újságról is.

– Egész jó tanár, gondoltam, hogy jó esélyekkel indul – mondja az egyik diák, Szokol István Sík Péter top 10-es státusával kapcsolatban. S hogy mitől jó? Mert közvetlen, igazságosan osztályoz, változatos órákat tart. Ja, és persze mert jól gitározik – sorolja István és Hábel Bence.

– Az ember tudja, hogy melyik pupák miből teljesít többet. Ha a kézilabda érdekli, hagyni kell arról beszélni, ha a kémia áll hozzá közel, akkor arról kérdezni. A lényeg, hogy álljon ki, meséljen, használja szabadon a nyelvet – árulja el Sík Péter, hogy hogyan lehet fenntartani a gyerekek érdeklődését. Szerinte nem szabad „csak" tanítani. Ahhoz hogy a tanulók személyiségét megismerje, néha beszélgetni is kell velük.
– Ott van az arcukon az előző, a következő óra, az otthoni ügyek – magyarázza az angoltanár, aki állítja: a gyerekek írásképének megváltozásából is lehet következtetéseket levonni.

Hatvannyolc diákját egyébként ő biztatta, hogy értékeljék munkáját, töltsék ki – név nélkül – a kérdőívet. S hogy örült-e az eredménynek?
– Természetesen örültem. De ebben a gimnáziumban nagyon jó tanári közösség van, sokat beszélgetünk, segítünk egymásnak. Ez közös díj, nekik is nyertem.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Telt ház a szegedi orvosi rendelőkben

A napos, évszakhoz képest meleg időt nemcsak mi szeretjük, de a vírusok és a bacilusok is, amelyek… Tovább olvasom