Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

A mobil távközlésben is vezetik a feketelistát

Szeged - A hírközlésről szóló törvény lehetővé teszi, hogy a mobilszolgáltatók közös feketelistát vezessenek nem fizető ügyfeleikről, ám a jogszabályok korlátozzák, hogy ki mikor kerülhet fel rá.
A listára csak az az ügyfél kerülhet fel, akinek például számlatartozása miatt felmondták a szerződését, vagy már korlátozták az igénybe vehető szolgáltatást. További ok, ha a távközlési cég ellene bírósági vagy hatósági eljárást indított, illetve az is, ha kiderül róla, hogy hamis vagy érvénytelen okmányokkal igazolta magát a szolgáltatónak.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. konkrét adatokat nem közöl a feketelistáról – nehezebb gazdasági évben a fizetési hajlandóság romlik, ami a tartozást felhalmozók számának emelkedését is jelenti. Mivel a jogszabály nem állapít meg összeghatárt, a szolgáltatók saját hatáskörben jogosultak eldönteni, hogy egy adott tartozás esetében indítanak-e behajtási eljárást vagy sem, illetve hogy átadják-e az adatokat vagy sem.

A Pannon megerősítette, hogy a szolgáltatók közösen állapították meg azt az összeghatárt, amely alatt nem teszik fel az ügyfelet a feketelistára.

Nem csak egy telefon. A mobilcégek közös érdeke a nemfizetők, vagy visszaélők nyilvántartása. Illusztráció: Karnok Csaba
Nem csak egy telefon. A mobilcégek közös érdeke a nemfizetők, vagy visszaélők nyilvántartása. Illusztráció: Karnok Csaba

A T-Mobile közölte: a törvény szerinti lehetőséggel eddig csak a három mobilszolgáltató élt, ezek a cégek hozták létre a tartozó ügyfeleket tartalmazó közös adatállományt 2006 januárjában. A T-Mobile kifejtette: a közös adatbázisba azon ügyfelek kerülnek be, akiknek minimum 5000 forint a számlatartozásuk, és emiatt a szolgáltatást teljesen korlátozták, azaz sem kimenő, sem bejövő forgalmat nem bonyolíthatnak. Ezt a szankciót a szolgáltatók csak többszöri sikertelen felszólítás után alkalmazzák. Aki felkerül a feketelistára, az a törvényi előírásoknak megfelelően erről értesítést kap. A szolgáltatók a tartozás rendezéséig megtagadják vagy jelentős előleg befizetéséhez kötik az új szerződést azoknál, akik szerepelnek az adatbázisban.

A számlatartozás rendezése után az ügyfél adatai egy évig maradnak az adatbázisban, de már nem mint „tartozó", hanem „tartozott" megjelöléssel. Az egy év letelte után az ügyfél kikerül az adatbázisból, és erről is írásos értesítést kap.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi és kisteleki fiatalok a keceli drogügyben

Szeged - Egy szegedi és két kisteleki is volt az öt fiatal között, akiket szombat hajnalban találtak… Tovább olvasom